پیشنهاد سردبیر

توقیف خودرو به دلیل خلافی بالا و عواقب آن

خلافی خودرو تا چه مبلغ توقیف میشود؟ تا چقدر خلافی ماشین میره پارکینگ؟ به دلایل مختلفی ممکن است جریمه‌های دوربین، دوبرگی، الصاقی و … برای خودروی شما ثبت شود. عدم توجه به جرایم رانندگی و سهل انگاری نسبت به استعلام خلافی خودرو و پرداخت به موقع آن، باعث افزایش مبلغ خلافی و احتمالا عبور از مرز ۱ میلیون تومان که البته با قانون جدید خلافی خودرو به ۳ میلیون تومان تبدیل شده است، خواهد شد. خلافی بیش از ۳ میلیون تومان نیز خودروی شما را در ریسک توقیف به وسیله پلیس راهنمایی و رانندگی و انتقال به پارکینگ قرار خواهد داد. در این صورت نه تنها باید مبلغ خلافی را به یکباره پرداخت کنید، بلکه هزینه‌ای نیز بابت مدت زمان نگهداری خودرو به پارکینگ برایتان منظور خواهد شد.

توقیف خودرو با خلافی بالا

خلافی خودرو تا چه مبلغ توقیف میشود؟ خلافی بالای چقدر شکایتی میشود؟ در صورتی که مبلغ کل خلافی خودرو سوای یا خلافی ماشین سنگین به بیش از ۳ میلیون تومان برسد، مشمول طرح توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ راهنمایی و رانندگی خواهد شد. گاهی اوقات از سوی اداره کل راهنمایی و رانندگی نیز پیامکی مبنی بر این که مبلغ جریمه خودروی شما مرز ۳ میلیون تومان (میزان خلافی برای توقیف خودرو) را رد کرده و باید نسبت به پرداخت آن اقدام فوری داشته باشید، دریافت خواهید کرد. این پیامک به منزله هشدار به مالک خودرو بوده تا در صورتی که از تجمیع مبلغ خلافی وسیله نقلیه خود بی‌اطلاع است، با آگاهی نسبت به آن، برای پرداخت خلافی به صورت یکجا یا حداقل اقدام نسبت به کم کردن خلافی و پرداخت قسطی آن گام بردارد.

خلافی بیش از 1 میلیون تومان

معمولا به این صورت فرصت دارید تا با اعتراض به مبلغ خلافی خودرو و کم کردن آن، مقداری از عدد کلی را کاهش داده، سپس نسبت به پرداخت خلافی وسیله نقلیه خود اقدام کنید. حال فارغ از این که خلافی موتورسیکلت یا خودرو باشد، باید این مراحل را طی نمایید. همین طور در شرایطی که به هر علت موافق پرداخت یکجای مبلغ خلافی نیستید، می توانید از طریق اپلیکیشن‌های خلافی خودرو یا سایت راهور ۱۲۰، نسبت به پرداخت تکی و به شکلی قسطی خلافی و کم کردن هفتگی یا ماهیانه از مبلغ کلی آن، اقدام کنید.

البته چندی پیش رییس پلیس راهور ناجا در خصوص توقیف خودرو برای خلافی گفت: فعلا هیچ خودروی با جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف نخواهد شد. این موضوع با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم استفاده از خودروهای شخصی و پرهیز از استفاده وسایل نقلیه عمومی، اعلام شده و ماموران راهنمایی و رانندگی به تذکر دادن به راننده خودرو، اکتفا خواهند کرد.

همین طور بخوانید: مهلت پرداخت جرایم رانندگی

طرح تقسیط خلافی بالای ۳ میلیون

تا چه مبلغ خلافی ماشین توقیف میشود؟

طبق اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به ماده ۴۷ قانون محاسبات کشور مبنی بر دادن مهلت به افراد دارای دیون دولتی، به منظور کمک به مالکان خودروهایی که دارای خلافی بیش از ۳ میلیون تومان هستند و خودروی آن‌ها در پارکینگ راهنمایی و رانندگی توقیف شده است، طرح تقسیط جرایم اجرایی خواهد شد. این در شکل قانون جدید خلافی خودرو مطرح شده است. البته در نظر داشته باشید که این چیزی جدای بخشش خلافی خودرو است که در ایام خاص شامل بخشش جرایم دوبل شده می‌گردد. ببینیم رئیس اجرائیات پلیس راهور ناجا در این خصوص چه گفته است! به واقع از این پس مبلغ خلافی برای توقیف خودرو معادل ۳ میلیون تومان خواهد بود.

همین طور بخوانید: ویرایش شماره تلفن مالک خودرو

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا درباره خودروهایی که به دلیل جریمه بالای ۳ میلیون تومان توقیف شده و در یکی از پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی نگهداری می‌شوند، توضیح داده است: “مالک خودرو باید با مدارک هویتی و مالکیتی خودرو به ستاد ترخیصی که در پشت قبض پارکینگ درج شده مراجعه کرده و فرایند ترخیص وسیله نقلیه خود را انجام دهد.”

رئیس پلیس راهور
با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعلا موضوع توقیف خودروهای دارای خلافی بیش از ۱ میلیون تومان منتفی شده است و به هشدار و تذکر اکتفا خواهد شد.

وی در این خصوص خاطر نشان می‌سازد: “بعد از کنترل مدارک هویتی و مالکیتی توسط مامور راهور مستقر در ستاد ترخیص، در صورت احراز شرایط ترخیص، بعد از اخذ تعهد از مالک خودرو در قبال پرداخت اقساطی جرائم حداکثر ظرف مدت یکسال، نسبت به ترخیص خودرو اقدام می‌شود.”

جهت اعتراض به مبلغ خلافی خودرو و احیانا کم کردن آن در فاز بعدی، می‌توانید به مراکز اعتراض به خلافی مراجعه نمایید.

آدرس مراکز اعتراض به خلافی خودرو

کلام آخر

با توجه به مشکلاتی که خلافی بیش از ۱ میلیون تومان برای مالک خودرو به همراه خواهد داشت و دردسرهای رفع توقیف خودرو، توصیه می‌شود که به موقع نسبت به استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن اقدام کرده و از بروز این مشکلات و دردسرهای آن، پیشگیری به عمل آورید. تجربیات و نظرات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران ایرانی کار، پرتال جامع خودرو کشور در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه:

استعلام ریز خلافی خودرو با کد ملی

سوالات پرتکرار

آیا می‌توان با پرداخت تکی خلافی، از توقیف خودرو جلوگیری کرد؟

شما می‌توانید با پرداخت چند مورد از جریمه های رانندگی، مبلغ کل را به زیر ۱ میلیون تومان کاهش داده و از توقیف خودرو جلوگیری نمایید. همین طور امکان پرداخت قسطی جرایم وجود خواهد داشت.

پرداخت قسطی جرایم رانندگی پس از توقیف چند ماهه است؟

به طور معمول پرداخت قسطی در اقساط ۱۲ ماهه تعریف خواهد شد.

خلافی خودرو چقدر باشد، ماشین توقیف می شود؟

با خلافی بالای ۳ میلیون تومان، خودرو توقیف خواهد شد.

مدارک لازم برای ترخیص خودرو توقیف شده کدامند؟

کارت خودرو، حضور مالک، کارت شناسایی مالک، بیمه شخص ثالث و برگه خلافی صفر برای ترخیص خودرو لازم است.

همین طور بخوانید: استعلام مدت اعتبار معاینه فنی

نمایش بیشتر

۷ دیدگاه

  1. باسلام.نهصدو چهل تومن جریمه دارم.پیامک اومده بالای یه تومن جریمه داری تا یه ماه فرصت داری واریز کنی وگرنه توقیف میشه ماشین.مگه ۳تومن ب بالا توقیف نمیشه؟ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. سلام دوست عزیز مطابق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی، توقیف خودرو با جریمه بالای ۳ میلیون تومان خواهد بود. حضورا مراجعه نمایید.

      1. با سلام پیامکی مبنی بر توقیف خودروی اینجانب ارسال شده با مهلت یک ماهه، در حالی که مبلغ خلافی خودرو نهصد و سی هزار تومان می باشد. و خودروهای بالای سه میلیون توسط پلیس راهور توقیف می‌گردند ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  2. سلام ماشین منو دوم عید گرفتن ..وقتی رفتم دنبال خلافی دیدم۱۵۰۰۰۰۰جریمه داشتم الان ۴ روزه ماشین ندارم…درامدم هم با ماشینم بود

  3. سلام دوستان
    اینا فقط بلدن شعار بدن.
    شعاره که میگن پایین ۳ تومن توقیف نمیکنن
    بالای ۱ تومن باشه خلافی توقیف میشه ماشین توسط آقایون!
    حواستون به خلافیاتون باشه که تو راه نذارنتون
    مرگ بر آمریکا!

  4. سلام من خلافیم به ۶۷۰۰/۰۰۰ تومان رسید شکایتی هم نداشتم شکایت من صفر بود
    ولی الان به صورت یکجا تصفیه کردم
    اینا همش حرفه بالای یک تومان و بالای ۳ تومان توقیف میشه
    من ۶۷۰۰ خلافی داشتم اصلا شکایت نداشتم

    1. دوست عزیز سلام؛
      طبق آخرین قانون راهنمایی و رانندگی در صورتی که خلافی شما بالای ۳ میلیون تومان باشد خودرو توقیف می‌شود.

      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا