آموزش

شرایط گواهینامه برای اتباع (گواهینامه با کارت آمایش ۱۶)

دریافت گواهینامه برای اتباع نیازمند یکی سری مقدماتی است که بدون لحاظ کردن آن‌ها، امکان اخذ گواهینامه رانندگی برای این افراد که به دور از میهن خود در کشور ایران، به کار و زندگی مشغول هستند. در حقیقت افرادی که در زمره اتباع حاضر در این قرار می گیرند، برای کار و فعالیت در کشور و همین طور بهره مندی از برخی حقوق چون دریافت گواهینامه رانندگی، باید پیش از آن کارت آمایش دریافت کرده و پس از آن تحت حمایت قانونی قرار خواهند گرفت.

در ادامه با پرتال جامع خودروی کشور همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

گواهینامه برای اتباع چطور گرفته می‌شود؟

آن دسته از اتباع خارجی که متقاضی گرفتن گواهینامه در ایران هستند، می توانند با داشتن کارت آمایش (گواهینامه با کارت آمایش ۱۶) یا گذرنامه معتبر، نسبت به اخذ گواهینامه رانندگی اقدام کنند. در ادامه می بینیم که شرایط گرفتن گواهینامه اتباع چگونه است و چطور می‌توان به بهترین و سریع‌ترین شکل، اخذ گواهینامه برای اتباع خارجی را دنبال کرد.

شرایط گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی

برای گرفتن گواهینامه اتباع افغانستانی یا سایر اتباع خارجی، شرایط زیر لازم خواهد بود:

  1. متاهل بودن
  2. دارا بودن نامه از سرپرستی دانشجویان خارجی
  3. دارا بودن گذرنامه (به اضافه اقامت معتبر یکی از اعضای خانواده)
  4. حضور حداقل ۳ دانشجو در یک خانواده اتباع
  5. مبتلا بودن به بیماری خاص
  6. نامه صادره از بهزیستی
  7. دارا بودن معرفی نامه از یک ارگان خاص

همین طور بخوانید: گم شدن گواهینامه رانندگی

مراحل اخذ گواهینامه اتباع

مراحل گرفتن گواهینامه برای اتباع به شرح زیر است:

  1. در گام اول باید برای دریافت گواهینام اتباع درخواست داده و به اداره آگاهی جهت انگشت‌نگاری و تشخیص هویت ارجاع داده خواهید شد. با دریافت پاسخ از این اداره و نبود سابقه کیفری موثر، یک معرفی نامه به شما داده می‌شود که از طریق آن به شهرک آزمایش شهر محل سکونت خود معرفی می‌شوید.
  2. با این معرفی نامه در آزمون رانندگی شرکت کرده و در صورت قبولی، کاردکسی به شما داده خواهد شد که با داشتن عکس و امضای مسئول مربوطه، می‌توانید از طریق آن در یک آموزشگاه رانندگی ثبت نام کرده و کلاس‌های تئوری و تمرین شهر را پشت سر بگذارید.
  3. با قبولی در آزمون‌های تئوری رانندگی و عملی و ارائه تمام مدارک به انضمام برگه معاینه چشمی پزشک معتمد راهنمایی و رانندگی، تنها کافی است که انتظار رسیدن گواهینامه را داشته باشید.

مدت زمان گرفتن گواهینامه پس از قبولی در آزمون های فوق، از طریق ارسال پستی، چیزی نزدیک به یک ماه خواهد بود. البته پس از قبولی یک گواهینامه کاغذی به شما داده می شود که امکان استفاده از آن را خواهید داشت.

از دست ندهید: شرایط گواهینامه پایه دو

هزینه گرفتن گواهینامه اتباع مطابق چیزی است که برای گواهینامه افراد معمولی داریم و بسته به قیمت های سالیانه تغییر خواهد کرد. این هزینه ها شامل هزینه ثبت نام در کلاس آموزشگاه راهنمایی و رانندگی و همین طور هزینه های مربوط به شهرداری، پلیس راهور و … خواهد بود. به علاوه در صورتی که مایل به استفاده بیشتر از ۱۰ جلسه عرف کلاس آموزش عملی باشید یا به هر دلیلی هنوز مهارت لازم را به دست نیاورده و نیاز به تمدید این جلسات باشد، باید هزینه جداگانه ای از این بابت پرداخت کنید. همین طور شرایط تمدید گواهینامه اتباع پس از به پایان رسیدن اعتبار گواهینامه اتباع، مطابق چیزی است که برای صدور، تمدید و به طور کلی استفاده از گواهینامه های معمولی راهنمایی و رانندگی داریم.

پیشنهاد مطالعه: نحوه اعتراض به خلافی خودرو

آخرین اخبار گواهینامه اتباع را از همین جا پیگیری کنید.

سوالات متداول

آیا گواهینامه رانندگی اتباع به تمامی اعضای خانواده داده می‌شود؟

خیر. طبق طبق بخشنامه و دستورالعمل وزارت کشور، در حال حاضر تنها برای یک نفر از اعضای خانواده گواهینامه رانندگی صادر خواهد شد.

اتباع افغانی چطور می توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟

گواهینامه برای اتباع افغان با داشتن کد اتباع خارجی میسر خواهد بود.

نمایش بیشتر

۲۰۵ دیدگاه

  1. سلام من سال ۹۴ سابقه داشتم حکم تعزیری یک ساله برام گذاشتن
    امسال اقدام کردم برا گواهینامه چون سابقه ام بالا امد قبول نکردن
    نامه از دادگاه و دادسرا بردم که سابقه کیفری ندارم ولی بازم قبول نکردن باید چکار کنم

    1. سلام اقایی رضایی برای هماهنگی بیشتر و دریافت گواهینامه با این شماره تماس بگیر یا واتساپ پیام بدین۰۹۹۳۲۸۵۰۰۹۶

      1. با سلام کارت امایش دارم و دخترم مشکل کلیه داره کار نمیکنه میتونم گواهینامه بگیرم باید چیکار کنم

      2. گول این افراد رو نخورید
        این رضایی کارش کلاهبرداریه
        من از این آقا شکایت کردم
        همشهریان گول این فرد رو نخورند

    2. سلام بنده دو ساله بواسطه ی بیماری پدرم به کمک برگه بهزیستی گواهی گرفتم
      متاهل هستم
      و چند تا بچه دارم
      انسولینی و از کار اوفتاده هستم و کلیه هام وقتی سردم بشه خیلی اذیتم میکنن
      اما امسال میگن پدرت فوت شده و گواهی مو تمدید

      نمیکنن حالا تکلیفم چیه؟؟؟

    3. سلام علیکم
      ما نه کارت آمایش داریم نه پاسپورت اقامتی، یه پاسپورت داریم که از همین ایران اخذ شده و احتمالا بهش میگن گذرنامه. این بدبخت کلا هیچکاری ازش برمیاد یا نه؟😂میتونیم با گذرنامه گواهینامه بگیریم؟

      1. سلام وقت بخیر. نه متاسفانه با گذرنامه امکان گرفتن گواهینامه نیست ولی برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید از مراکز آموزش رانندگی هم سوال کنید.

  2. سلام من خانوم هستم ۱۹سالمه کارت آمایش دارم پاسپورت داشتم اما گمشده و خیلی هزینه ی بالایی داره بخوام دوباره بگیرم تحقیق هم کردم چند نفر گفتن فقط از طریق پاسپورت میتونم بگیرم… هیچ راهی نیس که بتونم از طریق کارت امایشم گواهینامه بگیرم؟؟؟

    1. دوست عزیز شما باید حتما مجدد پاسپورت دارای اعتبار خود را دریافت کنید.

        1. سلام من دانشجو هستم الان چند سال میشه که میخوام گواهی نامه بگیریم و همه شرایط دارم ولی ناجا جنوب شرق تهران اصلا کارا منو راه نمیندازه الان باید چیکارکنم

      1. سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال دارم میگم اگه خودم پاس اقامتی داشته باشم و خانم ایرانسلی جدید ویز خورده با ازدواج نامه داشته باشم می تون گواهینامه بگیرم و حداقل سن باید چقدر باشه ممنون

          1. سلام
            بنده کارت آمایش ۱۶ دارم متاهل هستم میخوام گواهینامه بگیرم چه مراحلی رو باید طی کنم ؟

    2. سلام
      در صورتی می توانی گواهینامه بگیری که ازدواج کرده باشی با یه نفری که کارت آمایش داره ۰۹۱۶۲۹۱۲۳۱۵ لطفا بیایید واتساپ

    3. سلام شرمنده بابت مزاحمت
      خدمتون عرضم کنم شما گفتید دارای کارت آمایش ۱۶ هستید و در کنار اون پاسپورت هم دارید چگونه یک امری ممکنه اگر راه حل هایی داره که بشه این دو مورد رو باهم داشت تو ایمیل ممنون میشم جواب بدید و اینکه پاسپورت شما چه نوع پاسپورتی بوده از ایران اخذ شده یا از افغانستان؟

    4. شما فرمودید هزینه زیادی در برمیگیره برای گرفتن دوباره پاسپورت چه مقدار هزینه دارد و اینکه در سال ۱۴۰۰ میشه اقدام کرد و پاسپورت سفید گرفت؟در چه مراکزی به این امر پاسخگو هستند؟

  3. سلام من ۲۰ سالمه پاسپورت اقامتی دارم اما مجرد هستم. من میتونم گواهینامه بگیرم به نظرتون؟دانشگاه ثبت نام نکردم هنوز

  4. سلام من میخوام گواهینامه بگیرم پاسپورت داریم اقامت ۶ ماهه هم زدن فکر نمیکنم با این پاسپورت هایی که داریم بدن میگن کارت آمایش باید داشته باشی بری تعویض کنی یه پاسپورت دیگه بگیری نمیدونم این پاسپورت ها چه فرقی دارن راهی وجود داره که بتونم بگیرم

  5. سلام خسته نباشید من پاسپورت دارم پدرم عراقیه مادرم ایرانی برا شناسنامه درخواست دادیم کاراشم کردم یک ساله منتظرم زنگ بزنن بهم ولی خب نزدن ۱۹ سالمم هست میتونم با پاسپورت گواهینامه بگیرم؟

  6. سلام من ۲۰ سالمه مجرد
    کارت امایش هم دارم
    ایا میتونم گپاهینامه بگیرم یا حتما باید سرپرست خانواده باشه؟

  7. با عرض سلام خسته نباشید
    بنده ۲۵ سالمه کارت امایش دارم دو سال پیش اعلام کردن به دارندگان کارت امایش گوهینامه میدن بنده برای گرفتن گواهینامه چه اقداماتی باید انجام بدم؟!

    1. سلام اگر گواهینامه میخوای با این شماره تماس بگیر یا واتساپ پیام بده۰۹۹۳۲۸۵۰۰۹۶

  8. سلام من یک بیمار صع العلاج و از کار افتاده هستم ایا متاحل و ۳۵ سال سن دارم ایا با کارت امایش میتونم برای گواهینامه اقدام کنم..

      1. سلام .من اتباع خارجی دارای کارت امایش هستم .متاحل. که دارای بیماری صعبل الاج و از کار افادگی از طرف کمیسیون پزشکی هستم.ایا میتونم برای گواهینامه اقدام کنم.ممنون میشم پاسخ بدید

      2. سلام بله میتونید بگیرید از طریق کارت امایش در صورتى که مادر یا پدر شما نگرفته باشن به فرزند تحلق میگیره

    1. این آقا کلاه برداره
      منم ازش شکایت کردم
      همشهریان تو رو بخدا گول همچنین افرادی رو نخورید

  9. سلام من ۲۰ سالمه و مجردم دانشجوعم نیستم پاسپورت اقامتی الکتریکی گرفتم میتونم گواهینامه بگیرم!

    1. آخه من نمیدونم این چه بدبختیه که ما گیر کردیم،۲۶ ساله توی ایرانم و همینجا دنیا اومدم ولی چون شناسنامه ندارم و پاسپورتم واسه خارج از اینجاس نمیتونم رانندگی کنم،هیچ کشوری اینجوری نیست.یعنی چی که باید متاهل باشم،اصلا چه ربطی داره،ایشالا به زودی برای همیشه از این کشور میرم،هرچند خاکش و دوست دارم و چون که کورد هستیم و اصالتا ایرانی تعصبش رو میکشم،قبلا هم یبار از ایران رفتم اینقدر دلم تنگ شد برگشتم،ولی سری بعد دیگه این اشتباه رو نمیکنم چون دیگه از قانوناش داره حالم بهم میخوره

  10. سلام دوستان ۱سال هست ایران هستم ۶سال سود با خانواده هستم مخوم گواهینا مه بگیرم افامت دارم خانم ندارم چیکار کونم ماشین دارم موتور دارم تهران هستم

  11. سلام من اقامت یک ساله ایران رو دارم پروانه کار دارم عقد نامه هم دارم اما مدارک همسرم هم میخواد همسر من اقامت ایران رو ندارن مشکل داره

  12. سلام خسته نباشید من ۱۸سالمه امسال تازه کنکور دادم پاسپورت ندارم فقط کارت آمایش دارم میتونم گواهینامه بگیرم اصلا چطور باید بگیرم میشه راهنمایی کنید

  13. سلام خسته نباشید من نامه بهزیستی دارم میخاستم ببینم الان ک اوضاع مملکت مون خوب نیس و پاسپورت فعلا نمیدن برای اخذ گواهینامه پاسپورت لازمه؟

    1. دوست عزیز برای دریافت گذرنامه اتباع، به پاسپورت نیاز خواهد بود.

  14. سلام
    گواهینامه پایه ۳دارم
    ولی چند روز پیش وانت زیر پام بود گرفتن بردن پارکینگ
    گفتن اتباع دیگه اجازه سوار شدن وانت رو ندارن
    ایا حقیقته یا ک از خودشون قانون گذاشتم

  15. سلام من پدرم زیر نظر بهزیستی و بیماری خاص دارد کارت اقامت داریم و من کلا ایران به دنیا آمدم و الان۲۴ساله هستم مجرد و کارت اقامت از اول داشتیم من میتوانم بنظرشما پاسپورت بگیرم

  16. با سلام من ۲۴ ساله متحل کارت امایش دارم اما خانمم ندار کارت می خواستم حداقل گواهی نامه موتور بگیرم ایا گواهیرنانه میده یانه

    1. دوست عزیز شرایط دریافت گواهینامه خودرو و موتورسیکلت برای اتباع خارجی یکسان است.

  17. سلام جناب خسته نباشید من پدرم معلوله یعنی سکته کرده ۱۷سال میشه اینجوری هستن من میتونم کارت آمایش با نامه بهزیستی درخواست گواهینامه کنم؟

  18. سلام من پاسپورت خانوار دارم ۳۰ سال سن دارم زن و۳فرزند دارم می چه گونه می توانم گواهینامه رانندگی بگیرم لطفا رانمایی ام کنید

    1. دوست عزیز مطابق دستورالعمل ارائه شده، به مراکز مربوطه مراجعه نمایید.

  19. سلام من پاسپورت خانوار دارم ۳۰ سال سن دارم زن و۳فرزند دارم چه گونه می توانم گواهینامه رانندگی بگیرم لطفا رانمایی ام کنید

  20. سلام من ۲۵ سالمه و کارت امایش دارم وتعمیرکار ماشین هستم نیاز بسیار واجبی به گواهی نامه دارم پاس ندارم چگونه میتونم بگیرم؟؟؟

  21. سلام من ۲۵ سالمه و کارت امایش دارم وتعمیرکار ماشین هستم نیاز بسیار واجبی به گواهی نامه دارم پاس ندارم چگونه میتونم بگیرم؟؟؟

  22. سلام من ازدواج کردم خودم پاسپورت خانوار دارم ولی همسر کارت آمایش آیا گواهینامه بهم تعلق میگیره تشکر

    1. با سلام کارت امایش دارم و دخترم مشکل کلیه داره کار نمیکنه میتونم گواهینامه بگیرم باید چیکار کنم

  23. سلام من ۲۰ سالمه مجردم کارت امایش ۱۶ دارم دانشجو نیستم هیچ کدوم از اون شرایط ها رو ندارم میتونم بدون ازدواج گواهینامه بگیرم؟

  24. سلام من ۳۰سالمه ولی مجردم کارت آمایش دارم هم پدرم بیمار هست هم مادرم ایا شرایط دارم گواهینامه بگیرم io

  25. سلام۲۴ساله هستم ومتاهل و کارت امایش ۱۶ازاستان مرکزی دارم. برای گرفتن گواهینامه باید کجا برم و چه اقداماتی کنم.؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  26. سلام وقت شما بخیر من پدرم و مادرم به بیماریه قندخون مبتلا هستن الان حدود ۷ساله که بیمار شدن الان هم بیماریشون به شدت افزایش داشته و پدرم تشنجی هم هستن برای دریافت گواهینامه به کجا مراجعه کنم

  27. سلام خسته نباشد ایا میشود با کارت امایش گواهینامه گرفت مادرم مریض هست خودم مریًض هستم باید همبسه بیمارستان برم احتیاج به گواهینامه دارم سابقه کفری هم ندارم لطفا جواب بدید

  28. سلام.من کارت آمایش ۱۶ دارم الان میگن که نمیشه گرفت حتما باید پاسپورت داشته باشم و ازدواج کرده باشم
    بنظرتون میشه با کارت آمایش گرفت برای اقدام گواهینامه
    هیچکدوم از خانواده ام گواهینامه ندارن

  29. من آمایش دارم و دانشجو هستم اول باید برم نامه بگیرم از دانشگاه یا برم اینجایی که گفتین واسه انگشت نگاری؟

    1. دوست عزیز ابتدا از دانشگاه محل تحصیل خود معرفی نامه دریافت کنید.

  30. سلام
    لطفا اگه اطلاع دارین کامل و دقیق توضیح بدین که چطور با کارت آمایش میشه گواهی نامه گرفت ؟
    شرایطتش چی هست ؟
    چه مراحلی باید طی بشه؟

  31. سلام خسته نباشید سوال من اینه که من پاسپورت عادی دارم مدت اقامتش ۱ ساله و دوباره هم تمدید میشه

    مجرد هستم آیا میتونم گواهینامه بگیرم؟

  32. سلام، متاهل هستم سرپرست خودم هستم میخواستم ببینم چطور برای گواهینامه اقدام کنم

  33. باسلام من سه سال دنبال گواهینامه ام برگ بهزیستیم دارم کلی برای گواهینامه تهران رفتم هر دفعه میریم ی برنامه جدیدی درست می‌کنه آخه گواهینامه چه ربطی به زن دار آخه ما که ۲۵سال ایرانیم ۹۹٪از اشنایمون ایرانی چه کار میتونی بکنیم افغانستان بریم اونجا میگن ایران سرمون به باد می‌دیم اینجا باشیم افغانی میگن هی آدام میپیچون ته تهشم ما همون ادایم فرقمون ی زبون بخاطر ی گواهینامه باید متاهل باشی آخه تو این گروهی کی میتونم متاهل باشه 😐😑حداقل یکم دلتون به رحم بیاد ما جوانیم چیز نمیخوایی 😑؟

  34. سلام خسته نباشید بنده امایش ۱۶ رو دارم چگونه باید گواهینامه بگیرم رفتم پرسیدم گفت نمیدن به کارت دارها

  35. سلام و خسته نباشید من کارت امایش۱۶دارم و برکه بهزیستی را گرفتم رفتم اداره گزرنامه گفتند که باید پاسپرت خام داشته باشی .
    ایا درست است

  36. سلام خسته نباشید بنده ۲۳ سالمه و کارت آمایش ۱۶ دارم و پدرم مبتلا ب بیماری خاص هست و نمیتونه کار کنه
    با توجه ب این حرفا میتونم گواهی نامه بگیرم؟؟؟؟

  37. سلام.من ۲۹ساله متاهل .کارت آمایش ۱۶دارم.پاسپورت خام از سفارت گرفتم.چطوری میتونم برای گواهینامه اقدام کنم.فقط مریضی خاص ندارم که بهزیستی نامه بده

  38. سلام.من ۲۹ساله متاهل .کارت آمایش ۱۶دارم.پاسپورت خام از سفارت گرفتم.چطوری میتونم برای گواهینامه اقدام کنم

  39. سلام من دارای کارت آمایش ۱۶وسه بچه مدرسه ای دارم نیاز به داشتن وسیله نقلیه دارم جهت گرفتن گواهینامه لطفا رهنمایی کنید ممنون

    1. سلام خسته نباشید. بنده ۲۸سالمه میخوام گواهینامه بگیرم کارت امایش ۱۶ دارم. متحل نیستم ایا به من گواهینامه میدن؟؟؟؟؟؟

  40. برای گرفتن گواهینامه با کارت آمایش یا پاسپورت دارای اعتبار ۲ ماه به آموزشگاه رانندگی هدی مراجعه کنین در غرب تهران هست

  41. سلام دوستان اون شخصی که شماره گذاشته و میگه گواهینامه صادر میکنه کسی هست که صادر گرفته باشه از ایشون؟؟؟؟؟؟؟

  42. باسلام بنده کارت آمایش دارم ازدواج کردم ولی خانومم برگه سرشماری داره میتونم برای گواهینامه اقدام کنم ممنون میشم جواب بدید با تشکر

  43. سلام من هم گواهینامه دارم هم پاسپورت اقامتی ولی تاریخ گواهینامم تموم شده ،رفتم پلیس ناجا گفت برو اول یه وکالت بگیر بعد گواهینامت رو تمدید میکنیم (اتباعی که ماشین ندارند گواهینامشون تمدید نمیشه) ،اقا ما وکالت گرفتیم به تمدید دادیمش ولی الان تقریبا دو ماه شده گواهینامم نیومده ،گواهینامم هنوز چاپ نشده ،الان چیکار کنم، تایخ وکالت هم کم مونده صاحبشم دیگه تمدید نمیکنه، الان اگه برم ناجا یه برگه ای یا یه چیزی میده که بتونم برم تعویض پلاک کنم؟؟؟؟

  44. سلام محمدی هستم چهل سال شیراز زندگی می کنم کارت آمایش ۱۶ دارم میخواستم گواهینامه بگیرم لطفاً راهنمایی کنید ممنون با تشکر

    1. من پاسپورت سفید دارم و کارت آمایش جدید ایا میتونم پاسپورت بگیرم من ۳۱ و سرپرست خانواده هستم و در مشهد زندگی میکنم

  45. سلام خسته نباشید من کارته آمایش دارم شوهرم پاسپورت اقامتی داره میخواستم گواهینامه بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید

  46. سلام خسته نباشید خدمت تون من مشکلی معیشتی دارم‌۶تابچه دارم آیا می شود گواهینامه بگیرم گذرنامه دارم ترح خانه وار هستند الکتر کی هستند ۳تا دانش آموزدام دخترم دیپلم گرفته ازبی اقتصادی دانشگاه نتوانست بره الان حوزه علمیه تدریس می کنه خودم هم ازپا معلولم ۴۸سالمه سکونت کرج محمد شهر روستایی علی آباد گونه زندگی می کنم باتشکر؟؟؟

  47. سلام گذر نامه الکترونیکی دارم میخوام گواهینامه بگیرم ۶ تا بچه دارم ۳تا دانش آموز و دختر بزرگم در حوزه علمیه می‌خواند از وضعیت اقتصادی در دانشگاه نتوانست بخواند آیا میتوانم گواهینامه بگیرم؟

  48. سلام و خسته نباشید
    بنده کارت آمایش ۱۶ دارم و شخصا همین چند روز پیش به اداره اتباع مراجعه کردم و گفتن امکان گواهینامه گرفتن مقدور نیست. فقط در صورتی که پدر یا مادر بیماری خاص داشته باشن با نامه از بهزیستی میتونی بگیری.
    لطفا اطلاعاتتان را تصحیح بفرمایید.
    ممنون

  49. سلام من ۲۵ سالمه پدرم دارای معلولیت از بهزیستی نامه دارم باید چیکار کنم برای دریافت گواهینامه ممنون میشم توضیح بدید

  50. با عرض سلام و وقت بخیر
    این جانب محمد عالم تاجیک هستم
    و حدود ۳۰ . ۳۵ ساله که پدرم تو ایرانه وهنوز از ایران خارج نشده و همین طور خودم ۲۱ ساله که تو ایرانم
    و پدرم در حال حاضر از کار افتاده و اوضاع خوبی نداره
    وهمچنین مادرم وضعیت ضربه خوردگی به سر داره
    و ایشون هم اوضاع خوبی نداره
    و تنها نون آور خونه منم دیپلم دارم و نتونستم به دانشگاه ادامه بدم
    و در حال حاضر میراب یه منطقه در شهرستان دماوند هستم بالای ۱۰ سال میشه
    نیاز به راهنماییتون دارم چطور گواهینامه دریافت بکنم
    ممنون از توجه تون.

  51. سلام خدمت شما عرض ادب من ستا فرزند دارم آمایش ۱۶ دارم میخوام گواهینامه رانندگی دریافت کنم لطفاً راهنمایی کنید

  52. سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اونایی دانشجو یا که مریض ندارن به اونهام تعلق می گیرد

  53. سلام علیکم من کارت آمایش دارم همراه پدر و مادر هستم چون همسرم پاسپورت خانوار دارد نمیتوانم خانوار و جداکنم دو تا فرزند هم دارم راهی هست منم گواهینامه بگیرم تشکر

  54. سلام من کارت آمایش ۱۶ رو دارم دارای مریضی خاص هستم امکان گرفتن گواهی نامه رو دارم ؟

  55. سلام من ۴۹ سالمه کارت امایش۱۶دارم ۴ تا دانش اموز دارم سرپرست خونواده خودمم ب منم تعلق میگیره؟

  56. سلام من ۴۹سالمه کارت امایش ۱۶ دارم ۴ تا دانش اموز دارم سرپرست خانوادههستم ب منم تعلق میگیره؟!

      1. سلام من دارنده امایش۱۶هستم ومتاهل
        هستم میخواستم ببینم چگونه میتوانم گواهینامه بگیرم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  57. سلام من دارنده امایش۱۶هستم ومتاهل
    هستم میخواستم ببینم چگونه میتوانم گواهینامه بگیرم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  58. سلام وقت بخیر من گذرنامه خانواده ، تمدید روادید دارم ایا امکان گرفتن گواهینامه برای من هست یا خیر؟

  59. سلام کارت آمایش ۱۶ دارم و متاهل هستم‌ چطور گواهینامه رانندگی بگیرم.
    باتشکر

  60. سلام من ۲۲ سالمه وکارت امایش۱۶ دارم متاهل نیستم فقط دیپلم دارم ایا میتونم گواهینامه بگیرم کجاباید مراجعه کنم

    1. سلام وقت بخیر
      کارت امایش ۱۶ دارم و خانمم مدارک نداره آیا میتونم اقدام کنم برای دریافت گواهینامه‌‌؟

  61. سلام،وقت بخیر اولا ممنون بابت سایت خوبتون که اطلاعات خودتون رو برای ما فراهم میکنید
    دوم اینکه عرضم به حضورتون من کارت آمایش ۱۶ دارم و ۲۲ سالم هستش و با آن اقدام به گرفتن کارت بانکی و سیمکارت کردم که ندادن بعد از اون به سراغ گرفتن گواهینامه رفتم که دفاتر کفالت این موضوع رو رد میکنند که گواهینامه میشه گرفت من فقط خاستم بدونم اگر این مراحل که شما می فرمایید انجام میشه و از مردم بابت اون هزینه هایی گرفته میشه بهتره بگن به مردم تا جدای از اون ناامیدشون کنند اگر هم من الآن خودم اقدام به گرفتن گواهینامه بخام بکنم چه مراحلی رو باید طی کنم و چه مقدار هزینه در برگیر میشود؟
    اگر امکانش هست پاسخ رو به ایمیل من بفرستید
    سپاس فراوان

  62. سلام خسته نباشید خواستم بگم من ۲۷سالمه ژنو بچه دارم کارت حمایت ۱۶ هم دارم خیلی به ماشین نیاز دارم آیا میتونم گواهینامه بگیرم

  63. سلام
    من پاسپورت اقامت (تغییروضعیت) دارم ،متهل هستم ونکاحنامه سفارتی دارم ومدارک خانمم تارخش گدشته والبته درطرح سرشماری سال ۹۵ وامسال شرکت کرده وانگشت نگاری شده ،چندباررفتم بااینکه دوبار استعلام شدم واستعلامم امده وحتی گواهی اعتیاد منفی ونامه دفترخانه گرفتم درنهایت گفتند چون خانمت مدرک معتبرنداره بتوتعلق نمیگیره .بااینکه من مشکل دارم یعنی تک کلیه هستم واون هم سنگازه وگاهی حالبم بندمیشه وشده که کرانتین خونم تا ۶و۹۵رسیده یعنی خطرمرگ ودیالیز. برای گرفتن گواهینامه چکارکنم؟
    با درود

  64. باسلام من نامه صدور گواهینامه را سال ۹۸ گرفتم رفتم آموزشگاه امسال، راهنمایی و رانندگی پرونده ام را قبول نکرده گفته از اول کارها تو انجام بده، از شما سؤال دارم که راهی هست که کارتکس را صادره کند یانه

  65. سلام برای اتباعی که پاسپورت الکترونیک جدید دارن و مجرد هست و مدرک دیپلم داره آیا جواهر نامه رانندگی میدن بهش؟

  66. سلام من گذرنامه خانواری دارم میتونم گواهینامه بگیرم یا نه اگه میتونم باید چیکار کنم از کجا شروع کنم کجا درخواست بدم

  67. سلام من دارای کارت امایش ۱۶ هستم ومتاهل میباشم هرچی به اداره گذرنامه مراجعه کردم برای گواهینامه جواب نگرفتم دارای ۳فرزند مدرسه ای هستم چکار کنم ممنون

  68. باسلام من پسرم تالاسمی ماژور داره بیماری خاص هست و ماهی یکی دوبار باید برای تزریق خون به بیمارستان ببرم هر ماه آزمایش های متفاوت اقدام کردم تا مرحله ی پاسپورت پیش رفتم اما تا پاسپورتم دستم اومد یکسال گذشت الان پلیس ناجا میرم قبول نمیکنه میگه قانون عوض شده از بنیاد شهید اداره ی اتباع و انجمن تالاسمی اصفهان نامه بردم اصلا رسیدگی نمیکنندیکسال دوندگی اونم قانونی

  69. سلام خسته نباشید
    ببخشید من۱۸سالمه و پاسپورت داشتم گم شده و الان برگه آمایش دارم راه حلی هست بتونم گواهینامه بگیرم

    1. سلام و خسته نباشید من روح الله هستم ۱۸ ساله و پاسپورت دارم و هنوز مجردم خواستم بپرسم چگونه میتونم گواهی نامه برای خودم بگیرم و از چه راهی ؟:

      1. متاهل بودن و داشتن مدرک همسر یعنی همسرت باید کارت امایش داشته باشه یا بالعکس خودت کارت امایش داشته باشی زنت پاسپورت

  70. سلام وعرض ادب واحترام بنده ۴۷ سال دارم پدرپنج فرزنددارای کارت آمایش ۱۶چطورمیتوانم درخواست گواهینامه بدم وازکجاشروکنم درخواست به پالیس ناجابدم یاپولیس امنیت لطفاراهنمائیم کنید ممنون میشم

  71. سلام کسی است که بتوان راهنمایی کنه که چطور گواهینامه رانندگی بگیرم به این شماره واتساپ منه لطفاً راهنمایی کنید
    ۰۹۱۵۲۴۸۰۵۲۳

  72. سلام خسته نباشید بنده کارت آمایش دارم و پدرم ۷۰ سال سن دارن ولی بیماری خاصی ندارن و فقط کهولت سنشون هست که مشکله ، میتونم از طریق پدرم برای دریافت گواهینامه اقدام کنم ؟

  73. سلام خوبید وقتتون بخیر….

    بنده مرد هستم و مجرد ۳۴ سال دارم….

    من و افراد خانوادم از ناحیه قوزک پا مشکل داریم،خانوادم هم رماتیسم شدید دارن….

    رفتم بهزیستی و تمام شرایطمو براشون توضیح دادم و اینکه نامه برای اتباع بگیرم،گفتن باید حتما یک قسمت از بدنت نقض عضو باشه….

    واقعا این انصافه کسی که چهل یکساله خانوادش به ایران آمده و متولد ایران باشه،و این بیماری ها رو داشته باشه،از یک پاسپورت که واقعا حقش هست برخوردار نباشه…..؟

    اگه کسی میتونه راهنمایی بصورت قانونی کنه لطفا تماس بگیره….

    ۰۹۳۶۷۴۳۰۹۸۱

  74. سلام خوبید وقتتون بخیر….

    بنده مرد هستم و مجرد ۳۴ سال دارم….

    من و افراد خانوادم از ناحیه قوزک پا مشکل داریم،خانوادم هم رماتیسم شدید دارن….

    رفتم بهزیستی و تمام شرایطمو براشون توضیح دادم و اینکه نامه برای اتباع بگیرم،گفتن باید حتما یک قسمت از بدنت نقض عضو باشه….

    واقعا این انصافه کسی که چهل یکساله خانوادش به ایران آمده و متولد ایران باشه،و این بیماری ها رو داشته باشه،از یک گواهینامه که واقعا حقش هست برخوردار نباشه…..؟

    اگه کسی میتونه راهنمایی بصورت قانونی کنه لطفا تماس بگیره….

    ۰۹۳۶۷۴۳۰۹۸۱

  75. سلام چرا افغانی های دارای کارت آمایش نمی توانند گواهینامه بگیرند قانون عجیب و غریبی است باید حتما بیماری خاص یا مدافع حرم و بهزیستی باشی

  76. سلام مریض دیالیزی بیمار خاص گفته میشود من مادرم دیالیزی هست وبرای گواهینامه میخواهم اقدام کنم باید چه کار کنم

    1. سلام
      بنده اتباع عراقی هستم و سال ۸۱ گواهینامه گرفتم وبعد تمدید نکردند من هم کارت امایش معتبر دارم هم پاسپورت سفید و همسر بنده بیمتری صعب العلاج دارند میتونم با کرفتن نامه از بهزیستی اقدام به تمدید گواهینامه ام بکنم
      راهنمایم کنید
      ممنونم

  77. سلام من گذرنامه دانشجویی دارم دوساله از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم قبل از آن کارت امایش داشتم
    میتونم گواهینامه رانندگی بگیرم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز به مراکز صدور گواهینامه با در دست داشتن مدارک خود مراجعه نمایید.

  78. سلام. من ۱۹سالمه میخام با کارت آمایش ۱۶گواهینامه بگیرم. بنظرتون میشه گرفت شرایطش چیه. و کجا باید برم؟

  79. سلام خسته نباشید ایا تنها با داشتن کارت امایش میتوان گواهی نامه گرفت یا پاسپورت سفید هم لازم است؟

  80. سلام وقتتون بخیر گرفتن گواهینامه با کارت امایش برای همه استان‌های مهاجرپذیر است یافقط تهران خودم ۴۰ ساله ساکن قم هستم ولی هنوز نتونستم گواهینامه بگیرم چند سالی است که خودرو دارم در مواقع لازم دست راننده است دیگربار مشکلات مالی قادر به پرداخت حقوق راننده نیستم آمایش ۱۶ را دارم متاهل بودم ولی همسرم فوت کرده وبا پسرم باردر ومادرم زندگی می‌کردیم متاسفانه مادرم هم دریک حادثه از دنیا رفت درشرایط امروز نیاز به وسیله دارم تا هم به کارم برسم وهم از فرزندوپدر پیرم نگهداری کنم لطفا یک راه عملی برای گرفتن گواهینامه راهنمایی کنید ممنون

  81. آقا شما چقدر ساده اید که میخاهید تو ایران پاسپورت بگیرید من خودم برادرم تویه بهزیستی پرونده داره که نامه از بهزیستی گرفتن خودش یه سال واسم طول کشید هی میگفتن اونی که معاینه مغزی میکنه نیومده میگفتم کجاست میگفتن نمیدونیم.بعد اون رفتم اداره اتباع گفتن پاسپورت سفید باید بگیری و زن هم داشته باشی واسه یه پاسپورت که حق مسلم هر انسانی هست یا باید مادرت کور و کر باشه یا بقیه اعضای خانوادت یا خودت مریضی داشته باشی تا اونوخت یک درصد بتونی بگیری

  82. سلام من سال ۹۳اقدام کردم گفتن باید دانشجو باشی دانشگاه رفتم گفت متاهل باشی متاهل شدم الان میگه باید ۴تا بچه داشتی باشی واقعا اینجا خیلی بی منطق هستن

  83. سلام و خسته نباشید
    بنده ۲۱سال سن دارم و دانشجوی ترم ۳دانشگاه نیز هستم
    به شدت دنبال کارای گواهینامه هم هستم ولی به دلایل شرط ازدواج و … نتوانستم بگیرم خواستم بپرسم شما راه حل دیگه ای سراغ دارید که بهم پیشنهاد بدید؟

  84. سلام وقت بخیر!
    چطور میشه باکارت امایش ۱۶ گواهینامه رانندگی گرفت، لطفا توضیح دهید کجا مراجعه کنم ممنون! (من ساکن مشهدم)

  85. سلام من خودم پاسپورت اقامت دارم و همسرم گواهینامه داره آیا منم میتونم گواهینامه بگیرم و ثبت نام کنم ؟ممنون میشم جواب بدین .

  86. سلام من کارت آمایش دارم و برگه بهزیستی را گرفت و اداره اتباع برگه معرفی نامه را گرفتم حالا اداره گذرنامه گفتند که باید پاسپورت خوام باید داشته باشیم راه دیگری ندارد

  87. سلام من دانشجو خانوم اتباع هستم و فعلا کارت امایش دارم ،میتونم گواهینامه بگیرم؟

  88. سلام من پاسپورت اقامتی دارم وهمسرم کارت امایش داره ایا میتوانم گواهینامه بگیرم

  89. سلام من کارت آمایش دارم آیا کسی هست که بتونه واسه گرفتن گواهینامه با همین کارت امایش راهنماییم کنه. شماره واتساپ ۰۹۳۸۷۷۹۱۸۱۳

  90. کسی هست که بتونه واسه گرفتن گواهینامه با همین کارت امایش راهنماییم کنه. شماره واتساپ ۰۹۳۸۷۷۹۱۸۱۳

  91. سلام
    من کارت آمایش دارم،متاهل هم هستم،مادرمریضی هم دارم که نگهداری به عهده منه،پدرم هم که سه سال پیش فوت کردن

  92. سلام چندوقت پیش گفتن گواهی نامه میدن براافرادی که معلول دارن بعد نن ثبت نام کردم قبول شد بعدش نامه دادن برااداره گذرنامه الان اداره گذرنامه میگن پاسپورت خام باید بگیرم خب الانم پاسپورت خام نمیدن تذکره الکترونیک که قطع سایتش میشه بگین چکارباید بکنم ممنون میشم جواب بدین

  93. سلام باید چه ارگانی بریم بابت اخذ گواهینامه؟
    باکارت آمایش ۱۶
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  94. با سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز و ارجمند
    بنده متولد ایران هستم و مدرکی که دارم پاسپورت طرح خانوار از اون پاسپورت های که هر شش ماه ویزا میشه داریم و مجرد هم هستم میخواهم گواهینامه دریافت کنم آیا بنده میتوانم با این مدرک در امسال یعنی سال ۱۴۰۱ گواهینامه را ثبت نام و دریافت کنم ؟
    لطفا اگر اینکه کسی با پاسپورت طرح خانوار گواهینامه دریافت کرده اونم مجرد خبر بده یا اینکه اگر کسی راه و روش این راه رو بلده باز هم بگه ممنون میشم 🙏🙏♥️.

  95. سلام خسته نباشید من مجرد هستم کارت امایش۱۶دارم آیا ب من گواهینامه رانندگی تعلق میگیرد یا ن؟

  96. سلام خسته نباشید من متاهل هستم همسرم مدارک نداره اما خودم کارت آمایش دارم پدرو مادرم از ایران رفتن و خودم تک سرپرست هستم می‌تونم گواهینامه بگیرم

  97. سلام من متاهل هستم کارت آمایش دارم کلا ایران به دنیا اومدم ۲۸سالمه باید چیکار کنم برای گواهی نامه

  98. سلام من یه پرونده کیفری درحال جریان دارم دوشبم بازداشت بودم در زندان ولی حکمی برام نبریدن حداقل تا الان
    کارت همایش دارم متهلم هستم ممنون میشم کمکم کنید سپاس

  99. سلام خسته نباشید ببخشی من تو ایران به دنیا اومدم و کارت آمایش دارم داخل همین ایرانم تحصیل کردم تا کلاس نهم الان ترک تحصیل کردم و داخل خانواده ام هیچ دانشجو ویا بیماریی نداریم ببخشید میخواستم بپرسم من میتونم گواهینامه بگیرم

  100. سلام خسته نباشید. بنده دارایی کارت آمایش ۱۶ هستم.دارایی دو فرزند پاسپورت ندارم ولی متاهل میباشم . خداروشکر کدوم مریضی که لایلاج هم توی خانواده نداریم . امکان دریافت گواهینامه برای من وجود دارد .

  101. سلام من از بهزیستی نامه دارم ولی بهم گفتن باید پاسپورت سفید بیاری برامون من باید چکارکنن

  102. ببینید همشهری های عزیز کسانی که کارت اقامت دارند فقط با یه شرط بهشون گواهینامه میده که یک مریض لاعلاج در خانه داشته باشیم که فقط اون مریض را ببریم دکتر و بر گردونیم. حق کار کاسبی هم نداریم.
    خدا به آدم سلامتی بده بهترین نعمت سلامتیه بشاشید به اون گواهینامه شون که به قیمت جون خانواده آدم باشه.

  103. سلام خسته نباشید من پاسپورت دارای اقامت دارم و دانشجو هم هستم اما مجرد میتونم گواهینامه بگیرم؟

  104. سلام وقت بخیر اقا من متحل هستم کارت آمایش هم دارم کجا باید مراجعه بکنم برای گواهی نامه الان ۱۲ساله بدون گواهی نامه رانندگی میکنم به هرکسی هم میگم میگه نمیشه یه چندتا شماره هم از اینجا گرفتم تو واتساپ پیام دادم اونا هم میگه پول بزن بدون اینکه شماره یا دفتری جای داشته باشه کلاه برداری هستش شاید چیکار باید

  105. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم من پاسپورتم خانوادگیه بنده متاهلم هستم خودم میتونم مراجعه کنم مشکلی نداره

  106. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم من پاسپورتم خانوادگیه بنده متاهلم هستم خودم میتونم

  107. سلام من ایرانی هستم وهمسرم اتباع دخترم ۱۸ سال داره پاسپورت با اقامت یکساله همسرم گواهینامه دارن دخترم میتونه اقدام کنه واسه گواهینامه یانه لطفا راهنمایی کنین ممنون

  108. سلام.
    ما یه سری ازاتباع که چشم به دنیابازکردیم درایران بودیم وجز داشتن کارت امایش هیچکدوم از شرایط ذیل رو نداریم واقعا تاسف میخوریم که حتی حق نداریم برای کارهای روز مره پشت فرمون بشینم و اگرم اینکارو کنم باید کلی خطرات رو به گردن بگیریم

  109. سلام وقت بخیر من کارت آمایش دارم و پاسپورت خام هم دارم که هنوز مهر تایید نزدن چون سرپرست نبودم متاهل هستم خانمم کارت آمایش نداره برگه با کد اختصاصی داره آیا امکانش هست بنده گواهینامه بکیرم یا خیر لطفا راهنمایی کنید تشکر

  110. سلام حداقل مدتت اعتبار اقامتی برای دریافت گواهی نامه چقدره..مدت اتمام اقامتم ۳ماه مونده…ایا میتونم در این سه ماه درخواست گواهی نامه بدم..یا باید اقامتم تمدید بشه بعد.؟

  111. سلام بنده۴۹سالنه متاهل دارای کارت آمایش ۱۷هستم پاسپورت سفیددارم/برای دریافت گواهینامه رانندگی چه مراحلی رابایدطی کنم باتشکرازراهنمایتان

  112. ببخشید میخواستم بدونم با کارت آمایش حتما باید معلول یا مریض در خانواده داشته باشیم تا بتونیم‌گواهینامه بگیریم یا خیر
    چند وقت پیش هم اخبار BBC اعلام کردند ک کارت امایش دار ها میتوانند بگیرند

  113. سلام من ۱۸ سالم هست کارت امایش دارم باید تبدیلش کنم به پاسپورت میتونم گواهینامه بگیرم

  114. میگن که باید کادت امایش رو به پاسپورت تبدیل کنی بعد میتونی هم گواهینامه هم ماشین بنام خودت داشته باشی درسته

  115. سلام من کارت آمایش ۱۶رو دارم و متاهلم و خانومم هم کارت آمایش داره آیا میتونم با این شرایط گواهینامه بگیرم؟اگه جواب بدین ممنون میشم

  116. سلام من ۲۱ سالمه کارت آمایش دارم مجرد هستم میتونم گواهینامه بگیرم اگه جواب بدین ممنون میشم

  117. سلام در تعجبم در یک کشور اسلامی اونم ایران هم زبان ٫هم دین ٫هم نژاد ٫هم فرهنگ برای معمولی ترین چیز (گواهی نامه)اینقدر شرایط سخت میذارن .
    من به محض ورودم به آلمان بهم یه مدرک اقامتی شش ماهه دادن که حتی پاسپورت هم نداشتم ٫با همون مدرک ساده میتونم سیمکارت بخرم یه دونه نه هزاراتا هم میتونم بخرم ٫گواهی نامه که مثه آب خوردن میدن با همین مدرک شش ماهه٫ماشین میتونم بخرم به نامم بزنم وسایل قسطی تا ۵ هزار یورو میتونم بخرم ولی ایران با وجود مدرک اقامتی ۱۶ بازم شرایط گواهی نامه دادن این قدر سخته و یه آرزو محسوب میشه برای اتباع ٫خودمم ایران بودم ۸سال قبل که دیدم اتباعش رو سفارتش رو واقعا آدم برای کوچکترین چیزها که حق هر انسان و شهروندی هست چقدر باید سختی بکشه ویا اینکه یه ماشین داشتن و گواهی نامه داشتن یه آرزو باشه برای جوانان افغانستانی یا اتباع متاسفام برای همچین قانونی و هم چین مسولانی که اینقدر سخت گیری میکنن به یه انسان هم نوع خودش ٫جای کمی تامل داره .

    1. دوست عزیز سلام؛
      برای جزئیات بیشتر و توضیحات کامل‌تر به یکی از مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید.

      موفق باشید.

  118. سلام من اتباع هستم مشکل من راشیتیسم یانرم استخوان هست الان که به مشکل انهراف ستون فقرات مشکلم بیشتر شده من ۳تا بچه دارم برای گرفتن گواهی نامه باید چکار کنم مدارک هم همایش دارن

    1. دوست عزیز سلام؛
      برای جزئیات بیشتر و توضیحات کامل‌تر به یکی از مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید.

      موفق باشید.

    1. سلام وقت بخیر. لطفا جهت کسب اطلاعات دقیق تر با پلیس +۱۰ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا