اخبار خودرو

قیمت این خودرو ۴۰۰ میلیون تومان‌ ریخت

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: از ابتدای اردیبهشت تا امروز شاهد افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی هستیم.

سعید موتمنی افزود: دلیل اصلی ریزش قیمت‌ها در بازار، عرضه خودرو و فاکتور شدن آن‌ها از سوی خودروسازان است، همچنین با واردات نخستن خودروها به کشور پس از حدود پنج سال، تابوی واردات شکسته شد و همین مساله بر کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار است.

وی بیان‌داشت: امروز دولتمردان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهیم التهابات در بازار خودرو فروکش کند، باید واردات خودرو انجام شود.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: در روزهای گذشته خودروهای داخلی بین هشت تا ۱۵ درصد افت قیمت تجربه کرده‌اند؛ به‌عنوان نمونه دنا اتومات توربوشارژ از حدود ۱.۱ میلیارد تومان به ۹۳۰ میلیون تومان افت قیمت داشته و پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای از ۹۳۰ میلیون تومان به ۷۵۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: با وجود ریزش قیمت‌ها، خریداران دست از خرید کشیده‌اند، زیرا احساس می‌کنند واردات دیر یا زود انجام شده و بر شکست هرچه بیشتر قیمت‌ها موثر است؛ این در حالی است که فروشنده در بازار زیاد است. با این حال خرید و فروش‌ها در حداقل خود است.

کاهش ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت همچنین از کاهش ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای مونتاژی طی دو هفته اخیر خبر داد و گفت: به‌طور نمونه هر دستگاه ام. وی. ام تیگو ۸ پرومکس که تا ۲۰ روز قبل حدود چهار میلیارد تومان قیمت داشت، این روزها به ۳.۶ میلیارد تومان کاهش یافته است. همچنین در محصولات گروه بهمن و کرمان موتور شاهد افت ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت‌ها هستیم.

وی در عین حال خاطرنشان‌کرد: با قیمت‌هایی که از سوی شورای رقابت برای برخی خودروهای مونتاژی و گران‌فروشی آن‌ها اعلام شده، فردا شاهد کاهش بیشتر قیمت این دسته از خودروها خواهیم بود.

منبع خبر :خبر گزاری عصرخودرو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا