رپرتاژ

اجاره خودرو و نکات مهمی که باید بدانید | آیا همه موسسات رنت اتومبیل قابل اطمینان هستند؟

اجاره اتومبیل و موسسات غیرمعتبر

افراد زیادی هستند که در شهرهای بزرگ کشور به طور روزمره برای اهداف مختلف نیاز به اجاره خودرو پیدا می‌کنند، اما برای انجام این کار با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند. به دلیل تقاضای بالا اجاره خودرو، افراد و موسسات زیادی نیز به این زمین ورود کرده‌اند و موسسات غیر معتبر نیز به تعداد قابل توجهی رسیده‌اند و برای کسب سود اقدامات نادرستی را انجام می‌دهند. کافیست که شما در دام یکی از همین موسسات گیر بیافتید تا یک تجربه تلخ در اجاره خودرو پیدا کنید. در این مطلب بیشتر در این زمینه با شما صحبت خواهیم کرد تا با روش تشخیص شرکت‌های کلاهبردار و ویژگی‌های شرکت‌های معتبر اجاره خودرو آشنا شوید.

مشکلاتی که با اجاره ماشین از موسسات نامعتبر برایتان ایجاد می‌شود!

مشکلاتی که اجاره خودرو از یک موسسه نامعتبر برای شما به همراه دارد، شما را از کار و زندگی خواهد انداخت! ممکن است که این مشکل یک اختلاف کوچک مالی یا نقص در مدارک تحویلی باشد. اما در مواردی دیده شده که همین اختلاف های کوچک به مشکلات بزرگ و رفت و آمد به دادگاه و مراجع قضایی منجر شده است. در ادامه این بخش از مطلب مشکلات رایجی را معرفی می‌کنیم که موسسات اجاره خودرو غیرمجاز برای مشتریان به وجود می‌آورند.

پرداخت هزینه اضافی

زمانی که معتبرترین شرکت کرایه اتومبیل را انتخاب می‌کنید، دیگر نیازی نیست که نگران هزینه پرداختی خود باشید؛ زیرا این شرکت‌ها هزینه اجاره خودرو را طبق تعرفه دریافت می‌کنند. اما در شرکت‌های نامعتبر بدون جواز هیچ پایبندی خاصی نسبت به تعرفه‌های قانونی وجود ندارد. بلکه مدیریت موسسه بر اساس سلیقه خود روی هزینه اجاره هر یک از خودروها قیمت گذاری می‌کند. در چنین شرایطی ممکن است شما هزینه اجاره یک خودرو لوکس را برای ماشین اقتصادی بپردازید که اتفاق ناخوشایندی است.

خودروهایی با وضعیت نامناسب

کثیفی فضای داخلی خودرو، بدنه پر از خط و خش، ظاهر کهنه و وضعیت فنی نامناسب، ویژگی‌های ماشین‌های مراکز اجاره خودرو نامعتبر هستند. متاسفانه این شرکت‌ها سعی دارند که از هر خودرو بیشترین درآمدزایی ممکن را داشته باشند. به همین دلیل خودروهایی که مدام در حال تردد هستند و استهلاک بالایی دارند را در وضعیت نگهداری نامناسب قرار می‌دهند.

اجاره خودرو و نکات مهمی که باید بدانید | آیا همه موسسات رنت اتومبیل قابل اطمینان هستند؟

 همچنین عدم سرویس به موقع خودروها و توجه نکردن به وضعیت ظاهری ماشین‌ها را به حد می‌رساند. اگر هم چنین ماشینی را اجاره کنید، نه تنها وضعیت ظاهری خودرو و پاکیزگی آن شما را راضی نمی‌کند، بلکه باید به فکر خرابی و توقف خودرو در مسیر باشید.

مشکل در بازگشت مدارک و ودیعه

بدیهی است که تمامی متقاضیان دوست دارند مدارک معتبر و ودیعه ارزشمند خود را در اختیار معتبرترین موسسه اجاره خودرو قرار دهند. اما زمانی که یک شرکت نامعتبر را برای کرایه اتومبیل انتخاب می‌کنید، باید نگران وضعیت مدارک خود باشید. بارها دیده شده که افراد با دریافت اسناد ارزشمند و اجاره طولانی مدت خودرو، وقت کافی برای جعل و سوء استفاده از سند می‌خرند. همچنین برخی موسسات به دلیل مشکلات و اختلافاتی که با مشتری پیدا می‌کنند، اسناد و مدارک را برنمی‌گردانند. اینجاست که شما با اجاره خودرو درگیر مشکلات حقوقی جدی می‌شوید.

مقصر جلوه‌دادن مشتری با صحنه‌سازی

متاسفانه برخی از افراد یا موسسات غیر مجاز با اقدامات کلاهبردارانه سعی می‌کنند که درآمد بیشتری از اجاره خودرو به دست بیاورند. برای مثال با صحنه سازی تصادف یا تخلفات رانندگی، مشتری را مجبور خواهند کرد که هزینه‌ای را به عنوان جریمه یا خسارت بپردازد. در شرایطی که مشتری از چنین موسسات یک خودرو لوکس و گران قیمت را اجاره ‌کند، مبلغ خسارت به میزان قابل توجهی خواهد رسید. اگر هم مشتری توان پرداخت خسارت را نداشته باشد، با مشکلات جدیدی درگیر می‌شود. اما باید بدانید که موسسات معتبر قبل از تحویل خودرو را بررسی کرده و با بیمه نامه معتبر در اختیار مشتری می‌گذارند.

اجاره خودرو

چگونه می‌توان موسسات نامعتبر را شناخت؟

قطعا شما هم به عنوان یک متقاضی اجاره خودرو دوست ندارید که در چنگال چنین افرادی گیر کنید و با این مشکلات آزاردهنده مواجه شوید. به همین دلیل در هنگام انتخاب شرکت اجاره خودرو باید حداکثر دقت خود را به خرج دهید.

به طور کلی موسسات معتبر دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که به سادگی قابل تشخیص است. همچنین با بررسی چند نکته ساده می‌توان شرکت‌های نامعتبر را شناسایی کرد و از آن‌ها فاصله گرفت. در ادامه این بخش قصد داریم تا شما را با این نکات آشنا کنیم.

توجه به موقعیت دفتر و سابقه موسسه

اولین نکته‌ای که باید در هنگام انتخاب موسسه رعایت کنید، توجه به محل دفتر شرکت است. درصد زیادی از موسسات نامعتبر در دفاتر شخصی یا مسکونی دایر هستند.

اجاره خودرو

ناگفته نماند که در دفاتر این موسسات هیچگونه سردر یا جواز معتبری را نخواهید دید. اگر هم با چنین موسسه‌ای مواجه شدید، قطعا با استعلام نام شرکت و بررسی رزومه آن به نتیجه نمی‌رسید؛ زیرا سوابق معتبری ندارند. اما شرکت هایی مانند شرکت اجاره خودرو هومان گشت دفاتر خود را در مکان‌های معتبری مثل هتل همای تهران تاسیس کرده‌اند و سوابق کاری درخشان آن‌ها کاملا مشخص است.

مشاهده جواز

طبق قوانین شرکت‌ها و موسسات کرایه اتومبیل، باید مجوز رسمی آنها در دید مشتری قرار بگیرد. اگر با مراجعه به شرکت مورد نظر چنین جوازی را مشاهده نکردید، از مسئولین موسسه تقاضا کنید که مجوز رسمی را به شما نشان دهند. اگر هم از انجام این کاری خودداری کردند، از خدمات آن‌ها استفاده نکنید؛ چون قطعا با یک شرکت نامعتبر طرف هستید.

هومان‌گشت، روشی مطمئن برای اجاره خودرو

اگر به دنبال یک موسسه کرایه اتومبیل معتبر هستید، از هومان گشت کمک بگیرید. شرکت هومان گشت با کرایه انواع اتومبیل ایرانی، خارجی، لوکس و VIP با نرخ مصوب برای شما خاطره خوبی از اجاره خودرو به یادگار می‌گذارد. همچنین دفتر مرکزس شرکت هومان‌گشت در هتل همای تهران در محدوده میدان ونک خیابان خدامی واقع شده و خدماتی مطمئن را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا