پیشنهاد سردبیرآموزش

ارزانترین بیمه بدنه کدام است؟ پوشش‌ها و هزینه

قبل از این که به ارزان‌ترین بیمه در کشور بپردازیم، باید بدانید بیمه یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هر راننده باید آن را مد نظر داشته باشد. در کشور ما دو بیمه مهم برای خودروها وجود دارد که شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه می‌شوند. بیمه شخص ثالث اجباری بوده و همه دارندگان وسایل نقلیه اعم از خودروها و موتوری باید آن را خریداری کرده باشند. اما بیمه بدنه اختیاری بوده و در عین حال از اهمیت بالایی هم برخودار است. بیمه شخص ثالث خسارت‌های ناشی از تصادف به اشخاص ثالث و خسارت‌های جانی راننده را پوشش می‌دهد. اما هیچ گونه مسولیتی برای پرداخت خسارت‌های مربوط به خودرو شما در صورت مقصر بودن نخواهد داشت.

بیمه دیگر مربوط به بدنه بوده و در صورت داشتن این بیمه، خسارت‌های خودرو شما هم جبران خواهد شد. چیزی که در این مورد برای بیش‌تر رانندگان اهمیت دارد، پیدا کردن ارزان‌ترین بیمه بدنه است. در واقع این افراد به دنبال شرکت‌هایی هستند که در ازای بیمه کردن خودروشان، کم‌ترین حق بیمه را دریافت نماید. البته با این که قیمت هم مهم است، اما نباید کیفیت خدمات قابل ارائه توسط شرکت بیمه را هم نادیده گرفت. به هر حال، عوامل گوناگونی در تعیین نرخ بیمه شرکت‌ها وجود دارد که برای یافتن ارزان‌ترین بیمه بدنه باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه قصد داریم این عوامل را به طور کامل برای شما بیان کنیم.

ارزان ترین بیمه بدنه

ارزش و قیمت وسیله نقلیه شما

این مورد مهم‌ترین فاکتور در تعیین نرخ بیمه بدنه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها می‌باشد. برخلاف بیمه شخص ثالث که بر اساس تعداد سیلندر خودرو حق بیمه پرداختی مشخص می‌شود، جهت تعیین حق بیمه بدنه، ارزش خودرو در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه، هر چه ارزش خودرو شما بیش‌تر باشد، حق بیمه پرداختی شما هم بیش‌تر خواهد بود. البته در صورت به وجود آمدن خسارت، بیمه هم ملزم به پرداخت میزان قرامت بالاتری می‌باشد. با توجه به این فاکتور، قیمت و ارزش وسیله نقلیه شما تعیین کننده ارزان و گران بودن بیمه بدنه است. اما در بسیاری از موارد می‌بینیم که شرکت‌های گوناگون نرخ‌های متفاوتی برای بیمه بدنه خودرو شما ارائه می‌کنند. این موضوع می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد. با توجه به این موضوعات، خواهید توانست ارزان‌ترین بیمه بدنه را پیدا کنید.

موضوع بسیار مهم در یافتن ارزان‌ترین بیمه بدنه، توجه به تخفیف‌هایی است که توسط شرکت بیمه‌ای ارائه می‌شود. انواع تخفیف بیمه بدنه به دلایل گوناگون توسط شرکت‌های بیمه‌ای به شما تعلق می‌گیرند. از جمله مهم‌ترین این تخفیف‌ها مربوط به عدم استفاده از بیمه می‌شود. به این ترتیب که اگر شما در طول یک سال از بیمه بدنه خود هیچ استفاده‌ای نکرده باشید، در سال بعد برای خرید مجدد بیمه، درصدی به شما تخفیف داده خواهد شد. هر چه سال‌های عدم استفاده بیش‌تر شود، درصد تخفیف هم افزایش خواهد یافت. البته این مورد به طور معمول در بیش‌تر شرکت‌های ارائه دهنده بیمه بدنه اتفاق می‌افتد و تقریبا ثابت است. اما گاهی اوقات، شرکت‌های مختلف تخفیف‌های دیگری هم برای مشتریانشان در نظر می‌گیرند. این تخفیفات می‌توانند مناسبتی بوده یا برای جذب مشتری انجام گیرند. به هر حال، با اطلاع از این تخفیف‌ها می‌توان بیمه بدنه را از این شرکت‌ها با قیمت کم‌تری خریداری نمود.

میزان فرانشیز شرکت‌های بیمه

نکته بسیار مهم دیگر جهت پیدا کردن ارزان‌ترین بیمه بدنه، توجه به میزان فرانشیز بیمه شرکت‌ها برای خدمات مختلف است. در بسیاری از موارد، شرکت‌های بیمه‌ای مبلغی از خسارت قابل پرداخت را به عنوان فرانشیز کسر می‌کنند. فرانشیز هم می‌تواند به پوشش‌های اصلی بیمه بدنه و هم به پوشش‌های فرعی این بیمه تعلق گیرد. شما باید به دنبال شرکت‌هایی باشید که کم‌ترین میزان فرانشیز را دارند. برای مثال، فرانشیز در نظر گرفته شده برای پوشش بلای طبیعی توسط شرکت بیمه کوثر ۱۰ درصد است، حال این که همین فرانشیز بیمه پارسیان ۳۰ درصد است. این موضوع یعنی میزان فرانشیز خود می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب ارزان‌ترن بیمه بدنه داشته باشد.

اگر چه ممکن است لازم باشد برای دریافت بیمه بدنه از دو شرکت مختلف قیمت یکسانی را بپردازید، اما این مبالغ کسر فرانشیز می‌توانید در هزینه نهایی شما تاثیر داشته باشد. بسیاری از افراد در حین خرید بیمه بدنه توجه چندانی به این درصد فرانشیز ندارند. در صورتی که این درصد می‌تواند تاثیر زیادی در مبلغ جبران خسارت شما داشته باشد. بنابراین، در هنگام خرید بیمه از شرکت‌های مختلف، سعی کنید فرانشیز در نظر گرفته شده برای پوشش‌های مختلف را مشاهده کرده و با سایر شرکت‌ها مقایسه نمایید.

پوشش‌های قابل ارائه بیمه

همان طور که می‌دانید، بیمه بدنه یک سری پوشش‌های اصلی و یک سری پوشش‌های فرعی دارد. برای اطلاع از ارزان‌ترین بیمه بدنه توجه به پوشش‌های ارائه شده هر شرکت الزامی است. شاید در بسیاری از مواقع شما می‌بینید که بیمه بدنه یک شرکت برای خودرویی خاص از بیمه بدنه شرکتی دیگر ارزان‌تر است. این مورد حتما به این معنا نیست که شرکت اول بیمه بدنه را ارزان‌تر صادر می‌کند. بلکه ممکن است این شرکت تعدادی از خدمات فرعی را در نظر نگرفته باشد، اما شرکت دوم این کار را انجام دهد. در نتیجه، میزان پوشش‌های قابل ارائه از جمله مهم‌ترین عواملی است که در یافتن یک شرکت بیمه با نرخ مطلوب به شما کمک می‌کند. بنابراین، زمانی که قصد خرید بیمه بدنه برای خودروتان دارید، ببینید چه خدمات فرعی در کنار پوشش‌های اصلی به شما ارائه می‌شود. چرا که برخی از شرکت‌های بیمه جهت جذب مشتریان بیش‌تر، برخی پوشش‌های فرعی را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.

ارزان ترین بیمه بدنه

سوالات متداول

  • چه عواملی در تعیین ارزان‌ترین بیمه بدنه تاثیر دارد؟

برای این که بتوانید ارزان‌ترین شرکت ارائه دهنده بیمه بدنه را پیدا کنید، باید به فاکتورهای مختلفی از جمله تخفیفیات ارائه شده توسط شرکت بیمه، میزان کسر فرانشیز پوشش‌های مختلف و پوشش‌های فرعی رایگان توجه نمایید.

  • میزان کسر فرانشیز چگونه بر مبلغ حق بیمه تاثیر دارد؟

شرکت‌های بیمه معمولا درصدی از خسارت‌های مربوط به برخی پوشش‌ها را به عنوان فرانشیز کسر می‌کنند. این درصد می‌تواند توسط شرکت‌های مختلف متفاوت باشد. هر چه درصد فرانشیز پوشش‌ها کم‌تر باشد، جبران خسارت نهایی شما بهتر خواهد بود.

  • پوشش‌های فرعی شرکت‌های بیمه چه نقشی در تعیین ارزان یا گران بودن نرخ بیمه آن‌ها دارد؟

برخی از شرکت‌ها در کنار پوشش‌های اصلی یک سری پوشش فرعی را هم به رایگان قرار می‌دهند. این مورد می‌تواند باعث ارائه خدمات بیش‌تری به شما در ازای پرداخت یک حق بیمه ثابت شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا