آموزشپیشنهاد سردبیر

استعلام خلافی خودرو با پیامک و اس ام اس

یکی از راحت‌ترین و بی‌دردسرترین راه‌‌های استعلام خلافی خودرو، روش استعلام اس ام اسی خلافی است. در این روش شما با ارسال یک پیام کوتاه به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ می‌توانید خلافی خودروتان را با اس ام اس دریافت کنید.

اگرچه روش‌های دیگری چون مراجعه حضوری به مراکز پلیس +۱۰ یا استفاده از اپلیکیشن‌های متعددی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز وجود دارد اما هیچ کدام از این روش‌ها به راحتی استعلام خلافی خودرو با اس ام اس نیست چرا که در روش اول شما باید ریسک ماندن در ترافیک خیابان‌‌ها و صف‌های طولانی در مراکز پلیس + ۱۰ را قبول کنید. روش دوم نیز در شرایطی که دسترسی به اینترنت نداشته باشد عملا غیرممکن است. این همان برتریی است که همچنان بسیاری از افراد را به روش استعلام خلافی خودرو با اس ام اس وفادار نگه داشته است.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

استعلام خلافی خودرو با پیامک

استعلام خلافی خودرو با پیامک

برای آن که بتوانید استعلام جریمه ماشین با پیامک را دریافت کنید، کافی است که کارت وسیله نقلیه خود را در اختیار داشته باشید. به پشت کارت خودرو مراجعه کرده و کد ۱۷ رقمی که به شکل عمودی کنار آن درج شده است را برداشت کنید. دقت داشته باشید که این کد با IR آغاز می شود.

حال لازم است که این کد ۱۷ رقمی را به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کرده و چند ثانیه تا چند دقیقه منتظر باشید تا پاسخ شما ارسال شود. در این پاسخ مبلغ و تعداد جریمه های رانندگی ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است که گاهی اوقات به دلیل اختلال، زمان پاسخگویی طولانی تر شده یا لازم خواهد بود که مجدد کد را به سرشماره اس ام اس کنید.

به این شکل شما می توانید بدون نیاز به اتصال به اینترنت، به راحتی نسبت به دریافت خلافی خودرو پیامکی اقدام کرده و ظرف مدت چند دقیقه نسبت به عدد کلی و تعداد جرایم رانندگی خود که هنوز نسبت به پرداخت آن ها اقدامی انجام نداده اید، اطلاع یابید.

پیشنهاد مطالعه: کد تخلفات رانندگی

نکته: در صورتی که به هر دلیل کارت ماشین خود را در اختیار ندارید، می توانید شماره ۱۷ رقمی مزبور که به آن کد VIN می گوییم را در سند مالکیت سبز رنگ خودرو نیز مشاهده کنید.

استعلام خلافی خودرو با پیامک

سوالات مهم

آیا امکان دریافت پیامکی خلافی وجود دارد؟

بله شما می توانید از طریق سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ نسبت به این موضوع اقدام کنید.

استعلام خلافی خودرو از طریق اس ام اس، چه قدر زمان می برد؟

به طور معمولی چیزی بین چند ثانیه تا چند دقیقه زمان انتظار دریافت پاسخ استعلام پیامکی خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا