اخبار خودروگروه های خودروسازی

اعلام لیست شرکت‌های واردکننده خودرو

لیست شرکت‌های واردکننده خودرو اعلام شد.

با معرفی اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو، واردات خودرو حالت رسمی به خود گرفت.

اعلام لیست شرکت‌های واردکننده خودرو

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، شناسه ثبت سفارش برای شرکت‌‌های ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، کرمان موتور، مکث موتور، خودروسازی فردا و آرین موتور باز شده است.

همچنین در مرحله عمومی ۳۸۰ درخواست واردات خودرو از سوی متقاضیان دریافت شد که در کارگروه تجارت و ارتباطات بین‌الملل معاونت صنایع حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارزیابی‌های اولیه، در مرحله نخست، درخواست ۲۴ شرکت متقاضی که شرایط اصلی موضوع دستورالعمل اجرایی آئین‌نامه را برخوردار بودند، مورد پذیرش قرار گرفت و با آنها جلسات حضوری برگزار شد.

در جلسات حضوری، پس از توضیح دقیق شرایط فعلی واردات و انتقال فناوری، از متقاضیان خواسته شد طی نامه رسمی به طور مشخص، نام و مدل خودروی موردنظر، تعداد کل تقاضا، قیمت فوب، تعداد قابل عرضه تا پایان سال ۱۴۰۱ و برنامه انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری فناورانه را اعلام کنند.

با ارائه اطلاعات و برنامه‌های تکمیلی شرکت‌های متقاضی و همچنین رفع اشکالات وارده از سوی مجلس شورای اسلامی به آئین‌نامه واردات خودرو که در نشست روز یکشنبه هیأت وزیران به تصویب رسید، روند اجرایی واردات خودرو بزودی با ثبت سفارش و تخصیص ارز آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا