آموزشپیشنهاد سردبیر

افزایش سرمایه بیمه بدنه و چه زمانی انجام می‌شود؟

در این جا قصد داریم به افزایش سرمایه بیمه بدنه بپردازیم که به خصوص در این روزها بحث پیرامون آن بالا گرفته است. قبل از آن باید بگوییم که بیمه بدنه یکی از دو بیمه مهمی است که در کشور ما توسط رانندگان و مالکان وسایل نقلیه گوناگون از قبیل خودرو و موتورسیکلت خریداری می‌شود. اگر چه این بیمه اختیاری بوده و هیچ گونه اجباری توسط قانون برای خریداری آن وجود ندارد، اما اهمیت فراوان آن باعث شده است که همواره در کنار بیمه شخص ثالث مورد توجه قرار گیرد. بیمه بدنه به خصوص برای ماشین‌هایی که ارزش بالایی دارند، اهمیت دو چندانی خواهد داشت. نحوه دریافت این بیمه به این صورت است که مبلغی را به عنوان حق بیمه به شرکت بیمه‌ای پرداخته و در ازای این مبلغ، شرکت تعهد می‌کند که خسارات خودرو شما را جبران نماید. سقف تعهد شرکت به ازای قیمت و ارزش خودرو شما مشخص می‌شود. اما گاهی مواقع نیاز به افزایش سرمایه بیمه بدنه خواهد بود که در این جا به آن خواهیم پرداخت.

چه مواقعی نیاز به افزایش سرمایه بیمه بدنه خودرو وجود خواهد داشت؟

همان گونه که اشاره کردیم، شما برای خرید بیمه بدنه به شرکت بیمه‌ای مراجعه کرده و بر اساس برآوردی که از قیمت و ارزش خودرو شما می‌شود، یک سقف تعهد برای جبران خسارت شما در نظر گرفته خواهد شد. این سقف تعهد برابر با قیمت خودرو شما است. در نتیجه، شرکت بیمه یک حق بیمه متناسب با این ارزش از شما دریافت خواهد کرد که در صورت وقوع حادثه، خسارت شما را جبران نماید. حال سوال این است که در چه مواقعی نیاز به افزایش سرمایه بیمه بدنه وجود دارد. به طور کلی در چند مورد باید این اقدام انجام گیرد تا راننده یا مالک خودرو با زیان مواجه نشود. مهم‌ترین این موارد شامل زمان‌هایی است که شما از بیمه بدنه خود استفاده کرده‌اید یا این که قیمت خودرو شما افزایش می‌یابد. در صورت مواجه شدن با هر یک از این موارد، باید نسبت به افزایش سرمایه بیمه بدنه خود اقدام نمایید. در ادامه به طور کامل هر کدام از این موارد را توضیح خواهیم داد.

تصادف و افت ارزش خودرو؛ افزایش سرمایه بیمه بدنه

افزایش سرمایه بیمه بدنه در هنگام استفاده از بیمه

یکی از زمان‌هایی که شما باید نسبت به افزایش سرمایه بیمه بدنه خودرو خود اقدام نمایید، مواقعی است که از بیمه اتوموبیل‌تان استفاده کرده باشید. به عبارتی، خسارتی به وجود امده باشد و با استفاده از بیمه بدنه آن را جبران کرده باشید. برای مثال، فرض کنید شما یک ماشین پراید دارید که ارزش آن ۱۰۰ میلیون تومان بوده و سقف تعهدات بیمه بدنه آن هم همین قدر است. در صورتی که شما یک تصادف نسبتا سنگین داشته باشید و ۳۰ میلیون تومان به ماشین شما خسارت وارد شود، بیمه ان را پرداخت خواهد کرد. اما این مقدار از سقف تعهدات بیمه بدنه خودرو شما کسر می‌شود. در نتیجه، سقف تعهدات بیمه به شما برابر با ۷۰ میلیون تومان خواهد بود. در صورتی که مدتی پس از این اتفاق خودرو شما به طور کلی سرقت شود، بیمه تنها ۷۰ میلیون تومان را به شما خواهد پرداخت. بنابراین در این گونه موارد، اگر می‌خواهید هم چنان پوشش کامل بیمه را داشته باشید، باید نسبت به افزایش سرمایه بیمه بدنه خودرو تان اقدام نمایید.

همین طور بخوانید: انتقال تخفیف بیمه بدنه

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا