اخبار خودرو

افزایش قیمت تراکتور بی رویه پیش می رود

در کنار افزایش قیمت خودرو که در مدت اخیر شاهد بوده ایم، افزایش قیمت تراکتور نیز به این بازار افسارگسیخته اضافه شده است. یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، سید جواد حسینی کیا در این خصوص اظهار داشته است: “بررسی دلایل افزایش قیمت ماشین آلات و ادوات کشاورزی مانند تراکتور جزو دستورکار کمیسیون‌های صنایع و معادن و کشاورزی مجلس است چراکه در شرایط کنونی کشاورزان در تامین تجهیزات با مشکلات بسیار روبه رو هستند.”

افزایش قیمت تراکتور

در شرایط نابسامان اقتصادی و در وضعیتی که قیمت ها در بازارهای دیگر نیز شرایط نامساعدی دارند، افزایش قیمت تراکتور می تواند اثرگذاری منفی بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در پی این موضوع گفت: هرچند بخشی از افزایش قیمت تراکتور با توجه به رشد نرخ ارز، بهای فولاد و… قابل پذیرش است، اما گرانی ادوات و ماشین آلات کشاورزی به گونه‌ای که خرید آن برای کشاورزان دست نیافتنی شده، محلی از اعراب ندارد.

وی تاکید کرد: جهش قیمت تراکتور از یک سو و محدودیت عرضه از سوی شرکت تراکتورسازی، موجب شده که خرید تراکتور مانند خودرو دست نیافتنی شود.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع تولید تراکتور ورود کند، ادامه داد: اگر در حال حاضر واحدهای تولیدی تراکتور، با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند باید با راه‌اندازی شیفت‌های متعدد زمینه افزایش تولید و در نتیجه کاهش قیمت فراهم شود.

طبق این اظهارات و البته مشاهدات، اکنون قیمت تراکتور از قیمت فولاد بالاتر رفته و سرعت افزایش نرخ آن، شتاب بیشتری داشته و حتی از وضعیت گرانی خودرو، وخیم تر به نظر می رسد.

به احتمال زیاد این بازار نیازمند ورود جدی و مداخله ای بوده تا بیش از این به اوضاع آن دامن زنی منفی نداشته باشیم. به ویژه آن که قیمت تمام شده آورده های کشاورزی از این موضوع افزایش قیمت تاثیر منفی خواهد پذیرفت و این خود می تواند به افزایش قیمت در بازار محصولات کشاورزی و حتی دامی منجر شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا