پیشنهاد سردبیرآموزش

افزودن خودرو به تهران من چطور انجام می شود؟

در حال حاضر، ثبت نام در سامانه تهران من می‌تواند مزایای زیادی برای دارندگان وسایل نقلیه داشته باشد. همان طور که می‌دانید، برای جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش ترافیک در پایتخت طرح‌های گوناگونی ارائه شده است. از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها می‌توان به طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا اشاره نمود. بر طبق این طرح‌ها هر خودرو دارای سهمیه‌ای مشخص برای تردد در محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا می‌باشد. در صورتی که راننده خودرو قصد داشته باشد بیش از سهمیه خود در محدوده این طرح‌ها تردد داشته باشد، باید نسبت به پرداخت عوارض آن اقدام کند. این کار از طریق سامانه تهران من امکان پذیر است. اما نکته مهم این است که برای استفاده از خدمات این سامانه نیاز به افزودن خودرو به تهران من وجود دارد. البته علاوه بر طرح های ترافیک و آلودگی هوا، امکانات فراوان دیگری از جمله امکان اگاهی از خلافی خودرو و پرداخت جریمه هم در این سامانه برای دارندگان وسایل نقلیه فراهم است.

نحوه ورود به سامانه تهران من

همان طور که گفتیم، شما می‌توانید با افزودن خودرو به تهران من از امکانات گوناگون این سامانه استفاده کنید. از آن جایی که ممکن است بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه با نحوه ورود به این سامانه و ثبت خودرو در آن آشنایی نداشته باشند، در این جا قصد داریم نحوه ورود به این سایت و ثبت خودرو را به طور کامل برای شما بیان کنیم. جهت این امر ابتدا لازم است به سایت تهران من وارد شوید و در ادامه خودروتان را در این سایت ثبت کنید. برای ورود به این سایت باید مراحل زیرا پشت سر بگذارید.

  1. ابتدا آدرس اینترنتی این سایت یعنی tehran.irرا در مرورگر خود جست و جو نمایید. شما می‌توانید این کار را با استفاده از تلفن همراه یا رایانه و لپ تاپ انجام دهید.

افزودن خودرو به تهران من

  1. بعد از بالا آمدن نتایج جست و جو در گوگل، اولین سایت با همین ادرس و با عنوان «تهران من» را انتخاب کرده و وارد شوید.

افزودن خودرو به تهران من

  1. در ادامه به صفحه اصلی سامانه تهران من وارد خواهید شد و تصویر مانند شکل زیرا مشاهده می‌کنید.

افزودن خودرو به تهران من

با انجام این مراحل ساده می‌توانید به سایت تهران من وارد شوید. بعد از ورود به این سایت باید نسبت به ثبت خودرو خود در این سامانه اقدام کنید. در ادامه نحوه ثبت نام و افزودن خودرو به تهران من را هم برای شما بیان خواهیم کرد تا در این مورد با مشکلی رو به رو نباشید.

نحوه ثبت نام در سامانه تهران من

در بخش قبل نحوه ورود به سایت تهران من را برای شما بیان کردیم. برای این که بتوانید از خدمات این سامانه استفاده کنید، لازم است ابتدا در این سامانه ثبت نام کرده و در ادامه نسبت به افزودن خودرو به تهران من اقدام نمایید. ابتدا نحوه ثبت نام در این سامانه را برای شما بیان کرده و سپس به روش افزودن خودرو می‌پردازیم. جهت ثبت نام در این سامانه هم لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا باید با استفاده از روشی که در بخش قبل بیان کردیم، به سایت تهران من وارد شوید.
  2. بعد از ورود به سامانه تهران من، از قسمت سمت چپ و بالای صفحه بر روی گزینه «ثبت نام» که با رنگ سبز مشخص شده است، کلیک نمایید.

افزودن خودرو به تهران من

  1. در ادامه صفحه دیگری مانند شکل زیر برای شما نمایش داده می‌شود که باید در این قسمت اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق وارد کنید. البته ابتدا لازم است یکی از گزینه‌های شخص حقیقی، حقوقی و تبعه خارجی را انتخاب کنید. کسانی که خودرو به نام خودشان است باید «شخص حقیقی»، جهت ثبت خودرهایی که به نام شرکت خاصی است باید گزینه «شخص حقوقی» و کسانی که تبعه خارجی هستند، گزینه سوم را انتخاب کنند. به هر حال، بعد از انتخاب یکی از گزینه‌ها برای مثال شخص حقیقی، باید اطلاعات لازمه از جمله کد ملی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه را وارد کنید. هم چنین، باید یک نام کاربری و رمز عبور هم انتخاب کنید. در انتخاب نام کاربری و رمز عبور دقت کنید، زیرا در ورودهای بعدی به آن‌ها نیاز خواهید داشت. نهایتا بعد از ورود همه اطلاعات گزینه «دریافت کد تایید» را بزنید.

افزودن خودرو به تهران من

  1. سپس یک کد امنیتی بر روی شماره‌ای که وارد کرده‌اید فرستاده خواهد شد. باید این کد را مانند تصویر زیر در کادر مربوطه قرار داده و گزینه «ثبت نام در تهران من» را بزنید.

افزودن خودرو به تهران من

  1. سرانجام ثبت نام شما در این سامانه تکمیل شده و وارد صفحه اصلی این سامانه می‌شوید.

افزودن خودرو به تهران من

تا این جای کار شما توانسته‌اید در سامانه تهران من ثبت نام کرده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید. در ادامه نحوه افزودن خودرو به تهران من را هم برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید خودروتان را در این سامانه ثبت کرده و از خدمات این سامانه استفاده نمایید.

روش افزودن خودرو به تهران من

حال که نحوه ثبت نام در سامانه تهران من را فرا گرفتید، روش افزودن خودرو به تهرامن من را برای شما بیان خواهیم کرد. جهت این امر هم لازم است یک سری اقدامات را به صورت پیوسته و مرحله به مرحله انجام دهید. این اقدامات شامل موارد زیر می‌شوند.

  1. ابتدا به سایت تهران من وارد شده و گزینه «ورود» را در قسمت سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید.

افزودن خودرو به تهران من

  1. سپس صفحه دیگری باز می‌شود که از شما می‌خواهد نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید. نام کاربری و رمز عبور را وارد کرده و گزینه «ورود» را بزنید.

افزودن خودرو به تهران من

  1. در مرحله بعد وارد صفحه اصلی سایت تهران من شده و باید گزینه «افزودن خودرو» را کلیک کنید.

افزودن خودرو به تهران من

  1. سپس باید شماره پلاک و هم چنین کد VIN خودرو خود را در کادرهای مشخص شده وارد کرده و گزینه «مرحله بعد» را بزنید. به این ترتیب، کار افزودن خودرو به تهران من انجام می‌شود.

افزودن خودرو به تهران من

از این به بعد شما می‌توانید به این سامانه مراجعه کرده و امورات مربوط به اتوموبیل‌تان را انجام دهید. از جمله این موارد می‌توان به پرداخت جرایم رانندگی، پرداخت عوارض و هم چنین خدمات دیگر اشاره نمود.

کد یکتا یا VIN به چه معنا است؟

از آن جایی که برای ثبت خودرو در سامانه تهران من به کد VIN نیاز است، بسیاری از افراد با این سوال مواجه‌اند که VIN به چه معنا است. کد VIN یا کد یکتا کدی است که برای هر خودرو به صورت جداگانه وجود دارد. شما می‌توانید این کد را بر روی کارت‌های جدید الکتریکی یا پشت کارت‌های قدیمی مشاهده کنید. این کدها به صورت یکتا به هر خودرو اختصاص داده می‌شود تا اطلاعات مربوط به سوابق پرداخت آن‌ها مشخص شود.

پیشنهاد مطالعه:

خلافی ماشین با کد ملی

سوالات متداول در مورد افزودن خودرو به تهران من

  • افزودن خودرو به تهران من به چه دلیل انجام می‌شود؟

در حال حاضر، برای پرداخت جرائم رانندگی، ثبت نام در طرح های مختلف ترافیک و آلودگی هوا، پرداخت عوارض و موارد این چنینی دیگر می‌توان از سامانه تهران من استفاده نمود.

  • چگونه باید خودرو خود را در سامانه تهران من اضافه کنید؟

برای این کار ابتدا باید به سایت تهران من وارد شده و نسبت به ثبت نام در این سایت اقدام نمایید. در ادامه و بعد از تکمیل ثبت نام می‌توانید فرآیند افزودن خودرو را انجام دهید.

  • کد VIN که در مراحل افزودن خودرو به تهران من مورد نیاز است، به چه معنا است؟

این کد یک کد یکتا است که برای هر خودرو به صورت جداگانه وجود داشته و می‌توان آن را از روی کارت‌های جدید الکتریکی یا پشت کارت‌های قدیمی مشاهد کرد.

نمایش بیشتر

1 دیدگاه

  1. با سلام – چنانچه طرحی قابل اجرا برای کاهش حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد خودروهای تک سرنشین داشته باشیم, با توجه به اینکه هیچگونه قراردادی بین شخص حقیقی و بخشهای دولتی وجود ندارد, چگونه می بایست طرح را ارایه دهیم. لازم به ذکر است در این طرح هر تعداد خودرو هم که تولید شود, تاثیری روی ترافیک نخواهد داشت. همچنین نویسنده این طرح آمادگی دارد طرح خود را در معرض دید تمام ساکنین شهرهای بزرگ قرار دهد و در صورتیکه با اقبال عمومی روبرو شد, طرف قرارداد می تواند به مبلغ قرارداد دسترسی پیدا کند. به عبارتی پیشنهاد این است که خریدار طرح مبلغ قرارداد را به حساب فروشنده واریز نماید. اما فروشنده زمانی می تواند آنرا برداشت کند که طرح به تایید شهروندان رسیده باشد. ( شبیه اعتبار اسنادی یا Letter of credit )
    ارادتمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا