اخبار خودرو

نخستین تصاویر از ال نود ایرانی سایپا

به گزارش ایرانی کار به نقل از سایپانیوز، ال نود ایرانی سایپا به نام سایپا P90 که بر پلت فرم ال نود رنو نیسان طراحی شده است، به زودی از خط تولید سایپا خارج شده و به مرحله عرضه عمومی خواهد رسید.

با توجه به خروج گروه خودروسازی رنو از کشور و البته قراردادی که میان این گروه خودروسازی و کارخانه سایپا منعقد شده بود، این گروه خودروسازی توانست سایپا P90 را به عنوان ال نود ایرانی بر پلت فرم B0 توسعه داده و با بومی سازی آن، یک پروژه بسیار موفق را رقم بزند.

در تصاویر گرافیکی ارائه شده از این خودرو شاهد محصولی هستیم که به شکلی قابل توجه توسعه داده شده و نمونه ای ارتقا یافته از نمونه ال نود رنو محسوب می شود.

این خودرو تا حد امکان مدرن سازی شده و فضای داخلی کابین آن نیز با المان های لوکس و لاکچری همراه شده است. به لحاظ امکانات رفاهی و سطوح ایمنی نیز این خودرو شرایط بهینه ای داشته و حتی نسبت به نمونه ال ۹۰ قبلی در رتبه بالاتری قرار می گیرد. خودروساز ایرانی توانسته در این نسخه و به لحاظ محصول جدید ملی، ویژگی هایی عالی را جای دهد و آن را تا سطح یک خودروی کاملا لوکس بالا بیاورد.

مشخصات ظاهری ال ۹۰ ایرانی سایپا

در بخش مشخصات ظاهری این محصول جدید گروه خودروسازی سایپا، با طراحی کاملا متفاوتی در بخش جلوی خودرو روبرو هستیم و کاسه چراغ ها نیز ترکیبی جدید و متفاوت دارند. چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و… از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا P90 نسبت به نمونه خارجی است.

همین طور در بخش طراحی جلوی P90 با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B0 گروه رنو-نیسان بروز می دهد.

طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه تمام اهتمام خود را به کار برده اند تا P90 مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با کلیه استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده همراه باشد. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال ۹۰ ایجاد شده تا P90 با ساختاری مدرن و امروزی تری همراه باشد.

در قسمت طراحی عقب این خودروی جدید گروه سایپا با طراحی متفاوت و جدیدی روبرو هستیم که به اندازه قابل توجهی از طراحی ال نود فاصله گرفته است. قسمتی از چراغ های عقب روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده و جای گرفته اند که به عنوان وجه تمایز با ال ۹۰ قبلی به حساب می آیند.

سایپا P90 قرار است تا در نسخه های مختلف به بازار عرضه شود و همان طور که پیش تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانه‌های جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا