اخبار خودرو

اپل کار پلی یا اندروئید اتو ؟؟؟

اپل کار پلی یا اندروئید اتو ؟؟؟ – امروزه در سیستم های سرگرمی و ناوبری خودرو ها معمولا از دو سیستم اپل کار پلی و یا اندروئید اتو استفاده میشود. اما این دو سیستم چه فرقی با هم دارند؟

اولین گزینه که به ذهن میرسد سیستم عامل انها هستند. امروزه تغریبا همه با گوشی های هوشمند کار کرده اییم و تا حدودی با سیستم عامل های آی‌او‌اس و اندرئید آشنا هستیم. اما کدامیک برای خودرو ها مناسب ترند؟

برای مقایسه این موضوع ابتدا یک معرفی کوتاه از هرکدام از این سیستم عامل ها را شرح میدهیم و در نهایت با تماشای کلیپ در پایین متن به تست و مقایسه این دو میپردازیم. با ایرانی کار همراه باشید.

Apple Carplay

اپل کارپلی، بعد از حجم وسیعی از تحقیقات و آزمون و خطاها، نهایتا در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی اپل برای برخی از خودروها منتشر شد. اما اپل کار پلی چیست و چه قابلیت هایی دارد؟ به صورت خلاصه می توان گفت: به واسطه Apple carplay، شما به راحتی و بدون نیاز به لمس و استفاده از گوشی همراه، قادر خواهید بود به محتوای آیفون خود و بسیاری از کاربردهای آن در کارپلی خودرو خود دسترسی پیدا کنید.

به واسطه اپل کار پلی، به راحتی صفحه نمایش ماشین خودرو را می توانید به صفحه آیفون خود تبدیل کنید. apple carplay، این امکان را فراهم می کند تا بسیاری از فعالیت های روزانه که با آیفون خود انجام می دهید را به راحتی و بدون کم ترین حواس پرتی، در هنگام رانندگی انجام دهید. از جمله مهم ترین آن ها: تماس گرفتن، مسیر یابی برای مکان مدنظر، گوش دادن به موزیک، پادکست و … می باشد. درضمن، اپل کار پلی با محیط جذاب، کاربری آسان و آیکون های بزرگ خود، طرفداران زیادی را برای خود ایجاد کرده است.

Android Auto

در ادامه اپل کار پلی یا اندروئید اتو ؟؟؟ – با توجه به اطلاعات بنیاد AAA و خود گوگل، این تکنولوژی در نگاه اول با کم کردن حواس پرتی‌های راننده، به رانندگی ایمن‌تر کمک می‌کند. به عنوان راننده یک خودرو، حتما تا به‌حال نیاز داشته‌اید که با گوشی هوشمند خود در حین رانندگی کار کنید، اما این کار بسیار خطرناک است. اندروید اتو کار را برای شما راحت‌تر می‌‌کند. با اندروید اتو شما به هرآنچه از گوشی تلفن همراه خود انتظار دارید، به آسانی می‌توانید دسترسی پیدا کنید. منو‌ی گوشی هوشمند شما دیگر منویی با انبوهی از برنامه‌ها نخواهد بود. با اندروید اتو گزینه‌های گوشی هوشمند شما بزرگ، قابل دیدن با یک نگاه و کاربری بسیار روان خواهد بود. یکی از بهترین و اصلی‌ترین بخش‌های Android Auto سیستم ناوبری آن است. این سیستم ناوبری همان طور که حدس می‌‌زنید کاملا با نقشه گوگل در ارتباط است. ناوبری اندروید اتو به شما برای مسیریابی درست کمک بسیاری می‌کند و با مسیریابی قدم به قدم خود، حتی در مواقعی که ترافیک سنگین پیش روی شماست، مسیر‌های جایگزین را به شما پیشنهاد می‌دهد. این سیستم، همچنین مسیرهای پر استفاده شما مثل محل کار و خانه را در خود ذخیره نگه می‌دارد و لازم نیست هربار برای رفتن به محل کارتان تنظیمات را از اول اعمال کنید. این سیستم ناوبری به راننده قابلیت دریافت پیام، جست و جو در اینترنت، دسترسی به هزاران موزیک و پادکست و پاسخ دهی به زنگ‌ها و پیام‌ها را نیز می‌دهد.

حالا برای درک بهتر این دو سیستم عامل و مقایسه این دو کلیپ زیر را نگاه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا