رپرتاژ

با روش اکسپرس اینتری ۶ ماهه ویزای کانادا بگیرید

اکسپرس اینتری سریع‌ترین و محبوب‌ترین روش برای تازه‌واردانی است که به دنبال یک زندگی جدید در کانادا هستند. این روش مهاجرت به شما اجازه می‌دهد تا ظرف مدت ۶ تا ۱۲ ماه در کانادا مستقر شوید. برنامه اکسپرس اینتری کانادا یک برنامه مهاجرتی است که با امتیاز دادن به شما، صلاحیتتان برای ورود به این کشور را تعیین می‌کند. این برنامه با توجه به سطح مهارت، تجربه، وضعیت اشتغال شما در کانادا و دریافت نامزدی در برنامه مهاجرت استانی ، امتیاز شما را محاسبه می‌کند.

با روش اکسپرس اینتری 6 ماهه ویزای کانادا بگیرید

هرچه امتیازاتتان بیشتر باشند، شانس بیشتری برای دریافت یک دعوتنامه‌ی (ITA) برای اقامت دائم در کانادا خواهید داشت. برنامه اکسپرس اینتری، روند مهاجرت را برای شما ساده‌تر و شفاف‌تر کرده است.

سه برنامه مهاجرتی اصلی برای درخواست‌دهندگان اکسپرس اینتری عبارتند از:

  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Class)
  • برنامه نیروی فنی حرفه‌ای فدرال (Federal Skilled Trades Program)
  • برنامه تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class)

شما باید یکی از روش‌های فوق را برای مهاجرت انتخاب کنید و مشخصات خود را در سیستم اکسپرس اینتری ثبت کنید. این سیستم برای محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری شما، مدرک زبان، سن، رشته و مدرک تحصیلی و سوابق کاری‌تان را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر بتوانید حداقل امتیاز لازم را کسب کنید، وارد استخر اکسپرس اینتری خواهید شد.

با روش اکسپرس اینتری 6 ماهه ویزای کانادا بگیرید

محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری

حداقل امتیاز لازم برای اکسپرس اینتری، امتیاز  ۶۷ از ۱۰۰ است. شما برای دریافت دعوت‌نامه اقامت دائم خود باید حداقل ۶۷ امتیاز را در سیستم CRS کسب کنید. ما نحوه امتیازبندی اکسپرس اینتری را در قسمت زیر شرح خواهیم داد، اما شما برای محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری خود نیازی ندارید که تک تک این شرایط را به طور جداگانه بررسی کرده و به صورت دستی امتیازتان را محاسبه کنید، بلکه با کمک سایت‌هایی که دارای یک سیستم برای محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری هستند، فقط کافی است که اطلاعات خود را در وبسایت وارد کنید تا امتیاز اکسپرس اینتری شما به راحتی محاسبه شود.

سن: حداکثر ۱۲ امتیاز. اگر بین ۱۸-۳۵ سال سن دارید می توانید حداکثر امتیاز را کسب کنید. افراد بالای این سن امتیاز کمتری را کسب خواهند کرد.

تحصیلات: حداکثر ۲۵ امتیاز. حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز، باید برابر با تحصیلات متوسطه در کانادا باشد.

سابقه کار: حداکثر ۱۵ امتیاز. شما برای کسب حداقل امتیاز در این قسمت باید حداقل یک سال در ۱۰ سال اخیر سابقه کار داشته باشید.

دانش زبان: حداکثر ۲۸ امتیاز. شما باید حداقل ۶ نمره آیلتس یا ۷ نمره CLB  کسب کرده باشید تا واجد شرایط این برنامه باشید.

انطباق پذیری: حداکثر ۱۰ امتیاز. اگر اعضای خانواده یا خویشاوندان نزدیک شما در کانادا زندگی می‌کنند و می‌توانند در هنگام مهاجرتتان به این کشور، از شما حمایت کنند در این صورت ۱۰ امتیاز را در این قسمت کسب خواهید کرد. همچنین اگر همسر یا شریک قانونی شما نیز بخواهد با شما به کانادا مهاجرت کند، می‌توانید از این قسمت امتیاز بگیرید.

پیشنهاد شغلی: ۱۰ امتیاز. یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی به شما ده امتیاز می‌دهد.

شما باید حداقل ۶۷ امتیاز از این ۱۰۰ امتیاز را کسب کنید تا واجد شرایط ارائه‌ی درخواست برای برنامه اکسپرس اینتری باشید. هرچه امتیازتان بالاتر باشد، شانستان برای دریافت دعوت‌نامه اقامت دائم کانادا نیز بیشتر خواهد بود.

با روش اکسپرس اینتری 6 ماهه ویزای کانادا بگیرید

مزایای اکسپرس اینتری:

یکی از مزایای این برنامه مهاجرت این است که شفافیت بالایی دارد. متقاضیان باید حداقل امتیاز CRS را کسب کنند تا واجد شرایط دریافت دعوتنامه ITA باشند، اگر شما نمی‌توانید این حداقل نمره را کسب کنید اصلا جای نگرانی ندارد، چون همیشه می‌توانید تلاش کنید تا نمره CRS خود را بهبود دهید. شما می‌توانید نمرات آزمون زبان خود را بالاتر ببرید یا تجربه کاری بیشتر کسب کنید. همچنین شما با تحصیل در کانادا یا تلاش برای نامزدی در برنامه‌های مهاجرتی استانی، شانس بالاتری در میان سایر متقاضیان خواهید داشت.

متقاضیان جوان‌تر با سطح تحصیلات بالاتر که بر زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی یا هر دو تسلط دارند یا قبل از این در کانادا زندگی کرده‌اند (به عنوان کارمند یا دانشجو)، می‌توانند امتیاز CRS بالاتری را دریافت کنند و احتمال اینکه از طریق سیستم اکسپرس اینتری انتخاب شوند نیز افزایش خواهد یافت.

مراحل درخواست برنامه اکسپرس اینتری

مرحله ۱: یک پروفایل اکسپرس اینتری برای خود ایجاد کنید

ابتدا باید وارد سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا شده و یک پروفایل برای خود ایجاد کنید. شما باید مشخصات خود از قبیل سن، سابقه کار، تحصیلات، مهارت های زبانی و غیره را در پروفایل خود وارد کنید. دقت کنید که هیچ یک از این موارد نباید خلاف واقع باشند زیرا اگر اداره مهاجرت کانادا متوجه شود که اطلاعاتتان خلاف واقع بوده، تا ۵ سال شما را از مهاجرت به کانادا تحریم خواهد کرد. سیستم اکسپرس اینتری بر اساس همین مشخصات به شما نمره می‌دهد.

مرحله ۲: ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA)

اگر تحصیلات خود را در خارج از کانادا گذرانده باشید باید ارزیابی مدرک تحصیلی یا ECA را تکمیل کنید. این ارزیابی ثابت می‌کند که مدرک تحصیلی شما با مدارک شناخته شده و مورد تأیید در سیستم آموزشی کانادا مطابقت دارد.

مرحله ۳: در آزمون‌های مهارت‌های زبانی شرکت کنید

شما باید حداقل ۶ نمره آیلتس یا ۷ نمره CLB  دریافت کرده باشید. شما باید حداکثر دو سال قبل از ارائه درخواست خود، در آزمون زبان شرکت کرده و نمره لازم را دریافت کرده باشید. اگر زبان فرانسوی هم بلد باشید، نسبت به سایر متقاضیانی که بر این زبان تسلط ندارند، امتیاز بیشتری خواهید گرفت.

 مرحله ۴: محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری در سیستم CRS

در این مرحله شما بر اساس سیستم CRS، امتیازبندی خواهید شد. شما در این مرحله باید یک فرم آنلاین را تکمیل کنید که پر کردنش حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. البته ارسال مشخصات به این معنا نیست که شما حتماً دعوت‌نامه را دریافت خواهید کرد، بلکه در این مرحله فقط مشخصات شما در استخر اکسپرس اینتری بررسی می‌شوند.

 مرحله ۵: دعوتنامه‌ی اپلای ITA را دریافت کنید

اگر پروفایل شما امتیاز لازم را کسب کند و از میان سایر متقاضیان انتخاب شود، شما از طرف دولت کانادا یک دعوت‌نامه ITA دریافت خواهید کرد! در این صورت شما به مرحله آخر رسیده‌اید و می‌توانید در انتظار دریافت دعوتنامه خود بمانید. شما پس از دریافت این دعوت‌نامه فقط ۶۰ روز مهلت دارید تا درخواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید و این اداره نیز در کمتر از ۶ ماه، اطلاعاتتان را بررسی کرده و ویزایتان را صادر می‌کند.

یکی از خوبی‌های اکسپرس اینتری این است که اگر امتیاز لازم را دریافت نکردید یا دعوت‌نامه برایتان ارسال نشد، می توانید یک سال بعد دوباره یک پروفایل اکسپرس اینتری جدید برای خود تشکیل دهید و دوباره این مراحل را تکرار کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا