آموزشپیشنهاد سردبیر

شرایط بیمه شخص ثالث جانبازان

قبل از این که به بیمه شخص ثالث جانبازان پرداخته و توضیحاتی در مورد این بیمه و شرایط در نظر گرفته شده بدهیم، باید بدانید که بیمه شخص ثالث یکی از مهم‌ترین بیمه‌های در کشور ما می‌باشد. داشتن این بیمه می‌تواند فواید زیادی برای کاربران داشته و از ایجاد ضررهای مالی فراوانی به آن‌ها جلوگیری کند. البته علاوه بر این که بیمه شخص ثالث درای مزایای زیادی است، خریداری این بیمه هم طبق قانون به یک الزام تبدیل شده است. در واقع این بیمه بر خلاف بیمه بدنه و سایر بیمه‌ها یک بیمه اجباری است. بنابراین، تمام دارندگان وسایل نقلیه موتوری از جمله خودرو و موتورسیکلت باید نسبت به خریداری این بیمه اقدام نمایند. اما نکته‌ای که در این جا قصد داریم به آن بپردازیم، بیمه شخص ثالث جانبازان و شرایطی است که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. در ادامه به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم تا اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید.

آیا بیمه شخص ثالث جانبازان با افراد عادی تفاوت دارد؟

شاید بسیاری از افرادی فکر کنند بیمه شخص ثالث جانبازان با بیمه افراد عادی دارای تفاوت‌هایی است. اما باید دقت داشته باشید که این بیمه برای همه افراد جامعه به یک صورت می‌باشد. در واقع چیزی که ممکن است تفاوت داشته باشد، نرخ خریداری بیمه یا خدمات آن می‌باشد. اما هم نرخ خریداری این بیمه برای حانبازان عزیز با سایر افراد جامعه یکسان بوده و هم خدمات قابل ارائه در بیمه نامه شخص ثالث آن‌ها مانند سایر رانندگان است. پس از این نظر هیچ گونه تفاوتی بین بیمه شخص ثالث جانبازان با بیمه افراد عادی وجود ندارد. اما نکته‌ مهم در این مورد، اعطای خدمات از طرف بنیاد شهید به این افراد می‌باشد. در واقع یک سری مزایا برای جانبازان در خریداری و استفاده از بیمه شخص ثالث ایجاد شده است که بانی ان سازمان بنیاد شهید می‌باشد. در ادامه به طور کامل این مزایای در نظر گرفته شده را برای شما بیان خواهیم کرد.

همین طور بخوانید: بیمه شخص ثالث نوین

چه مزایای جهت بیمه شخص ثالث جانبازان در نظر گرفته شده است؟

در بخش قبل بیان کردیم که هیچ گونه تفاوتی چه از نظر قیمت بیمه نامه و چه از نظر خدمات ارائه شده در بیمه شخص ثالث جانبازان با بیمه افراد عادی وجود ندارد. اما برخی مزایا در این زمینه به بیمه شخص ثالث افراد جانباز تعلق گرفته است که اکنون به ان می‌پردزایم. طبق اعلان مسولان این سازمان، در جهت اعطای خدمات رفاهی در زمینه خودرو به جانبازان عزیز، قراردادی بین این سازمان و بیمه دی منعقد گردیده است. طبق این قرار داد، تمام افرادی که از بنیاد شهید حقوق و مستمری دریافت می‌کنند خواهند توانست با مراجعه به بیمه دی از مزایای در نظر گرفته شده برای آن‌ها استفاده نمایند. البته این مزایا تنها شامل بیمه شخص ثالث جانبازان نبوده و بیمه بدنه خودروی آن‌ها را هم پوشش می‌دهد. پس این افراد با مراجعه به بیمه دی، می‌توانند خودرو خود را تحت شرایط آسان‌تر و حتی با قیمت مناسب‌تر بیمه کنند. در ادامه مفاد این قرار داد بین بنیاد شهید و بیمه دی را بیش‌تر توضیح خواهیم داد.

مزایای بیمه شخص ثالث جانبازان در بیمه دی به چه صورت است؟

حال که می‌دانیم افراد جانباز و سایر افرادی که از بنیاد شهید حقوق و مستمری دریافت می‌کنند خواهند توانست با مراجعه به بیمه دی از مزایایی برخوردار وند، قصد داریم به این مزایا بپردازیم. اولین مزیت بیمه شخص ثالث جانبازان در این صورت امکان پرداخت اقساطی بیمه نامه شخص ثالث خواهد بود. این افراد می‌توانند خودرو خود را بیمه کرده و مبلغ بیمه را به صورت کاملا اقساطی و در طول ۱۲ ماه پرداخت نمایند. یعنی در این مورد نیاز به پرداخت هیچ گونه پیش پرداختی نخواهد بود. مزیت دیگر بیمه شخص ثالث جانبازان این است که علاوه بر امکان خرید بیمه به صورت قسطی، از تخفیفاتی هم برخوردار خواهند شد. این تخفیفات شامل دو و نیم درصد تخفیف بیمه شخص ثالث و تا ۷۰ درصد تخفیف برای بیمه بدنه می‌باشند. پس در صورتی که شما هم در گروه جانبازان عزیز کشور قرار دارید، می‌توانید با مراجعه به بیمه دی از این مزایا استفاده نمایید.

پیشنهاد برای مطالعه:

گواهینامه پایه دو

سوالات متداول در مورد بیمه شخص ثالث جانبازان

  • آیا بیمه شخص ثالث جانبازان با بمه افراد عادی تفاوتی دارد؟

خیر، این بیمه به طور کلی نه از نظر مبلغ پرداخت و نه از نظر خدمات قابل ارائه در بیمه نامه شخص ثالث هیچ گونه تفاوتی با بیمه سایر رانندگان ندارد.

  • بنیاد شهید چه مزایای برای بیمه شخص ثالث جانبازان ایجاد کرده است؟

این سازمان قراردادی را با بیمه دی منعقد کرده است که طبق آن جانبازان و سایر افرادی که از این سازمان حقوق و مستمری دریافت می‌کنند خواهند توانست با شرایطی آسان‌تر و قیمتی مناسب‌تر نسبت به خریداری بیمه اقدام نمایند.

  • خریداری بیمه شخص ثالث جانبازان از بیمه دارای چه مزایای است؟

اولین مزیت خریداری بیمه در این مورد قابلیت خرید اقساطی به صورت ۱۲ ماهه و بدون نیاز به پرداخت هیچ گونه پیش پداختی است. مورد بعدی هم تخفیفاتی است که برای بیمه شخص ثالث دو و نیم درصد و برای بیمه بدنه تا ۷۰ درصد در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا