پیشنهاد سردبیرآموزش

تکنیک های خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت

به راحتی می‌توان گفت تمام کسانی که دارای وسایل نقلیه اعم از خودرو، موتورسیکلت یا ماشین‌های سنگین هستند، با بیمه شخص ثالث آشنایی دارند. چرا که این بیمه یکی از مهم‌ترین بیمه‌هایی است که در کشور ما انجام شده و البته برخلاف بسیاری دیگری از بیمه‌ها، اجباری است. به این ترتیب، تمام کسانی که دارای وسایل نقلیه هستند باید نسبت به خریداری بیمه شخص ثالث برای وسیله خود اقدام نمایند. البته دلیل اجباری شدن این بیمه هم مزایای زیاد آن می‌باشد. چرا که این بیمه تمام خسارت‌های مالی و جانی وارده به اشخاص ثالث در حادثه را تقبل می‌کند. هم چنین خسارت‌های جانی به راننده مقصر را هم برعهده گرفته و از ضررهای سنگین مالی جلوگیری خواهد کرد. اما چیزی که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، بیمه شخص ثالث کوتاه مدت است که بسیاری از رانندگان تمایل به خریداری این نوع بیمه‌ها دارند. در ادامه با همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این مورد به دست آورید.

انواع بیمه نامه شخص ثالث

قبل از آن که به بیمه شخص ثالث کوتاه مدت بپردازیم، ابتدا انواع بیمه نامه‌هایی که شما امکان خریداری آن‌ها را دارید مورد بررسی قرار می‌دهیم. این گونه راحت‌تر خواهید توانست با بیمه‌های کوتاه مدت و شرایط آن‌ها آشنا شوید. در حال حاضر به دو صورت می‌توان نسبت به خریداری بیمه شخص ثالث اقدام نمود. یکی این که به صورت بلند مدت یا یک ساله این بیمه را خریداری نموده و دیگری این که در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر که می‌تواند تا یک روز هم باشد، این کار را انجام داد. در ادامه هر یک از این انواع بیمه را به طور مختصر برای شما توضیح خواهیم داد.

بیمه شخص ثالث بلند مدت

این نوع بیمه به صورت یک ساله توسط شرکت بیمه صادر خواهد شد. به عبارتی راننده اقدام به پرداخت حق بیمه برای یک سال خواهد کرد که البته می‌تواند این کار را به صورت قسطی یا نقدی انجام دهد. اما به هر حال برای یک سال خود بیمه شخص ثالث را دریافت می‌کند. اگر این فرد از قبل بیمه داشته باشد، از آخرین روز آن تمدید خواهد شد و تا یک سال دیگر نیاز به خرید بیمه وجود ندارد. ساعت شروع این بیمه هم از ساعت ۱۲ شب روز خریداری یا روز تمدید می‌باشد. (البته شما امکان خرید بیمه شخص ثالث قسطی را در این مدل خواهید داشت)

همین طور بخوانید: الحاقیه بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث کوتاه مدت

نوع دیگر بیمه شخص ثالث، نوع کوتاه مدت آن است. در این روش دیگر نیاز نیست فرد برای یک سال خود به صورت یک جا بیمه را خریداری نماید. مالک خودرو می‌تواند در هر بازه‌ای که دوست داشته باشد، نسبت به خرید بیمه اقدام نماید. این بازه می‌تواند از یک روز تا چند سال باشد که به هر حال کم‌تر از یک سال است. به این نوع بیمه، بیمه شخص ثالث کوتاه مدت گفته می‌شود. از آن جایی که برای خریداری بیمه کوتاه مدت نیاز به پرداخت هزینه کم‌تری است، برخ رانندگان به دلایل مختلف از جمله مالی سعی می‌کنند بیمه را برای بازه زمانی کوتاه‌تر انتخاب کنند.

همان گونه که مشاهده کردید، امکان خریداری بیمه شخص ثالث به دو صورت وجود دارد که هر دو را در این قسمت برای شما توضیح دادیم. در ادامه به قیمت و نحوه خریدار بیمه شخص ثالث کوتاه مدت خواهیم پرداخت.

همین طور بخوانید:

شرایط گواهینامه پایه دو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا