اخبار خودرو

چطور تخفیف بیمه بدنه را انتقال دهیم؟

همان طور که می دانید تخفیف بیمه بدنه در قیمت خرید این بیمه نامه در سال بعد، تاثیر به سزایی دارد و اگر موفق به داشتن تخفیفات سالیانه عدم دریافت خسارت بیمه بدنه شده باشید، در نهایت مبلغ قابل توجهی تخفیف بر عدد نهایی بیمه بدنه خودروی شما اعمال خواهد شد.

در حقیقت این یکی از امکانات و مزایای عالی بیمه بدنه است که تخفیف های عدم دریافت خسارت آن با درصدهای قابل توجهی همراه هستند و به این صورت راننده هایی که قوانین راهنمایی و رانندگی را به خوبی رعایت کرده و از آسیب وارد شدن به خودروی خود جلوگیری کرده اند، می توانند از تخفیف مربوط به بیمه بدنه برخوردار شوند. با این حساب می توان گفت که بیمه بدنه فارغ از خودرو است و می توانیم آن را یک بیمه راننده محور بدانیم. به این شکل در صورتی که شما خودروی خود را به فروش برسانید، همچنان مالک بیمه بدنه مانده و می توانید تخفیفات آن را به بیمه بدنه ماشین جدید خود منتقل کنید.

انتقال تخفیف بیمه بدنه

جهت انتقال تخفیف بیمه بدنه ماشین خود باید به نمایندگی شرکت بیمه مراجعه نموده و درخواستی مبنی بر این انتقال ارائه دهید. لازم به ذکر است که طی انتقال تخفیف بیمه بدنه، حق بیمه ای که برای خودروی قبلی اعمال شده بود، کسر خواهد شد. پس از آن با برآورد مبلغ خودروی جدید و بندهای بیمه نامه ای که برای آن درخواست می کنید، نرخ بیمه نامه جدید اعلام شده و احتمالا نیاز به پرداخت وجهی بابت آن خواهد بود.

بدیهی است که با تغییر خودرو، شرایط بیمه نامه نیز تغییر خواهد کرد و مبلغ بیمه نامه متفاوت از چیزی خواهد بود که در بیمه نامه خودروی قبلی خود داشتید. حتی اگر این دو خودرو دارای یک مدل مشابه باشند، وضعیت بدنه، سال تولید و … در مبلغ نهایی بیمه بدنه خودرو، تاثیر گذار خواهند بود.

اما موضوع مهم در اینجا انتقال تخفیف بیمه بدنه است. به این معنا که اگر در بیمه خودروی قبلی خود، به اندازه ۳ سال تخفیف عدم دریافت خسارت داشتید، پس از انتقال بیمه نامه به خودروی جدید، همچنان این ۳ سال تخفیف عدم دریافت خسارت را خواهید داشت و این تخفیف که اتفاقا بسیار نیز ارزشمند است؛ از دست نخواهد رفت.

برای انتقال تخفیف بیمه بدنه خودرو باید کارت خودرو، سند خودرو و مدارک شناسایی شخصی خود یعنی کارت ملی و شناسنامه را به همراه یک کپی از هر یک از آن ها در اختیار داشته و به نمایندگی شرکت بیمه ارائه دهید.

سخن پایانی

بیمه بدنه یکی از بیمه های بسیار ضروری محسوب می شود که با خرید آن، وسیله نقلیه خود را در برابر حوادث مختلف بیمه ساخته و در حاشیه امن قرار داده اید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا