اخبار خودرو

تدوین دستورالعمل ممنوعیت- تردد توسط پلیس، تشدید محدودیت ها

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: محدودیت‌هایی که پلیس اعمال می‌کند نسبت به دفعات قبلی تشدید شده است.

احمد شیرانی رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در خصوص سازوکار اعمال جریمه تخلفات رانندگی به میزان گفت: مهلت پرداخت جریمه تخلفات رانندگی از هر تاریخی که اعمال شده باشد یک ماهه خواهد بود. بر این اساس راننده متخلف تا یک ماه برای پرداخت جریمه فرصت خواهد داشت. مبلغ جریمه ابتدایی قرار نیست دوبرابر شود. اما اگر فرد متخلف جریمه را پرداخت نکند و این عدم پرداخت در سوابقش بماند بعد از گذشت یک ماه برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبلغ جریمه به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود اعمال ممنوعیت ورود به استان مازندران اخباری از مسافرت‌های پرتعداد به این استان شنیده می‌شود گفت: شهر‌هایی که در گروه قرمز قرار دارند در حالت عادی هم با ممنوعیت ورود و خروج مواجه هستند. درواقع این طرحی است که استمرار دارد. از روز یکشنبه ساعت هشت صبح طبق برنامه تقویم عملیات عمرانی جاده چالوس بسته شده است. درواقع حتی اگر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعطیلی این چند روزه هم نبود باز روز یکشنبه جاده چالوس بسته می‌شد؛ بنابراین جاده چالوس به خاطر عملیات عمرانی بسته شده است. ممنوعیت‌های تردد هم همچنان با توجه به اینکه اکثر شهر‌ها در گروه قرمز قرار دارند از دو روز گذشته ادامه داشته است.

شیرانی درباره اینکه امکان سفر به شمال پیش از اعمال تعطیلی‌ها هم وجود نداشته گفت: نه چنین امکانی برای مردم وجود نداشته است. وضعیت ترافیک در جاده‌ها پیش از اجرای طرح ممنوعیت‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا حالت عادی داشته است. البته در نقاطی که طرح عملیات عمرانی جاده چالوس اجرا شده فقط در یک قسمت ترافیک سنگین وجود داشته که آن هم بخش محدودی را شامل می‌شود.

وی درباره اینکه آیا پلیس سازوکار جدیدی برای اعمال ممنوعیت‌ها در نظر گرفته یا اینکه روال سابق ادامه دارد گفت:
چون ممنوعیت تردد اعمال می‌شود جاده‌ها توسط پلیس بسته شده اند. از این بابت محدودیت‌هایی که پلیس اعمال می‌کند نسبت به دفعات قبلی تشدید شده است.

شیرانی درباره آمادگی‌ها و امکانات پلیس برای اعمال ممنوعیت‌ها گفت: پلیس همیشه تجهیزات کنترل ترافیک را در اختیار دارد و از این جنبه شرایط ما با گذشته تفاوتی نخواهد داشت. ما برای اجرای طرح ممنوعیت تردد‌ها که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسیده دستورالعملی را به تدوین رسانده ایم که به طور کامل همه محور‌های ورودی و خروجی استان‌ها را پوشش می‌دهد و تیم‌هایی که در این نقاط مستقر شده اند ممنوعیت کامل را در جاده‌های برون شهری اعمال می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا