اخبار خودرو

ترخیص خودروهای سنگ یانگ تیوولی از گمرک

ترخیص خودروهای سنگ یانگ تیوولی جدیدترین خبر خوش از سوی گروه رامک خودرو است. البته پیش از آن خبر ترخیص خودروهای دپو شده این گروه خودروسازی و انتقال به پلیس فاتب، خبرساز شد. با به پایان رسیدن مهلت ترخیص خودرو از گمرک کشور و همین طور شکایتی که در خصوص نزدیک به ۶۷۰ دستگاه از خودروهای رامک خودرو، مقام قضایی دستور ترخیص و تحویل امانی این خودروها به پلیس فاتب تا تعیین تکلیف شدن آن ها را صادر کرد.

ترخیص خودروهای سنگ یانگ تیوولی

با توجه به این که احکام صادر شده در خصوص شکایت شکات این خودروها، تا حدودی با یکدیگر متفاوت است، تا تعیین قطعی وضعیت، خودروها ابتدا به شکل امانی از گمرک بندرعباس به گمرک تهران منتقل گردید. (۶۱۹ دستگاه) سپس با صادر شدن حکم اصراری، این خودروها به پلیس فاتب تحویل داده شد تا تعیین تکلیف نهایی آن ها صورت بگیرد.

در همین اثنا خودروهای سنگ یانگ تیوولی رامک خودرو که مشتریان و خریداران آن مدت زمان زیادی را برای تحویل گرفتن خودروهای خود در انتظار سپری کرده اند، از گمرک گروه گروه ترخیص شده و یک سری نیز به مشتریان تحویل داده شده است. با توجه به مشکلات پیش آمده، روابط عمومی رامک خودرو، این موضوع را تا حدود زیادی خارج از اراده این شرکت دانسته و طی مراسمی نیز از مشتریانی که انتظاری طولانی برای تحویل خودروهای خود پشت سر گذاشته اند، تقدیر و تشکر نمود.

البته به نظر می رسد که از این پس به جای واردات، گروه های واردات خودرو چون رامک خودرو، باید به فکر مونتاژ خودرو و به راه انداختن خط های تولید باشند. اتفاقا مدیرعامل رامک خودرو، صاحب نمایندگی رسمی خودروهای سواری سانگ یانگ کره جنوبی، خبری خوش نسبت به راه اندازی کارخانه تولید خودروهای تیوولی در ایران اعلام کرده است که می تواند جایگزین مناسبی برای نبود واردات و عدم سرمایه گذاری شرکت های خودروسازی خارجی در ایران باشد.

مدیر عامل رامک خودرو در این خصوص توضیح داده است: “هم اکنون تمامی مراحل زیرساخت و آماده سازی کارخانه در حال انجام است و با توجه به  قرارداد بلند مدت با سانگ یانگ ‌کره جنوبی برای تولید چند مدل از خودروهای آن شرکت در ایران خودروهای تیوولی تولید داخل به عنوان اولین محصول تولیدی مونتاژ داخل از اسفندماه سال جاری روانه بازار خواهند شد.”

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا