پیشنهاد سردبیرآموزش

راهنمای تعویض تیغه برف پاک کن خودرو

با توجه به این که به فصل بارش ها وارد شده ایم، باید نگاهی به برف پاک کن خودروی خود انداخته و در صورت نیاز نسبت به تعویض تیغه برف پاک کن خودرو اقدام کتید. معمولا پس از گذشت مدتی برف پاک کن ها فرسوده شده و عملکرد ضعیف تری خواهند داشت و لازم است که حتما نسبت به تعویض آن ها اقدام کرد.

تعویض تیغه برف پاک کن خودرو

برای تعویض تیغه برف پاک کن خودرو کار چندان سختی پیش رو ندارید و کافی است که تنها تیغه برف پاک کن را کمی خم کرده و آن را از بخش فریم فلزی کاملا جدا کنید. پس از آن باید تیغه جدید را در جای تیغه قبلی گذاشته و کاملا محکم نمایید.

انواع تیغه برف پاک کن

اما حالا که تصمیم به تعویض تیغه برف پاک کن خودرو گرفته اید، شاید بخواهید یک تیغه برف پاک کن بهتر انتخاب کرده و با نمونه قبلی تعویض نمایید.

در اینجا ببینیم انواع تیغه برف پاک کن کدامند و هر یک از آن ها چه ویژگی هایی دارند.

۱. تیغه برف پاک کن معمولی

غالبا در خودروها تیغه‌های برف پاک کن معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند و همان قطعاتی هستند که به دیدن آن‌ها عادت داریم. بدیهی ست که این تیغه‌ها ارزان ترین در نوع خود هستند. بخش فلزی این تیغه‌ها صاف بوده و قسمت لاستیکی نیز از نوعی پلاستیک فشرده و متمرکز می‌باشد.

تعویض تیغه برف پاک کن

۲. تیغه برف پاک کن ژله ای

در این مدل مدرنیته بیشتری به کار رفته شده و استفاده جنس سیلیکون با قابلیت انعطاف پذیری عملکرد سطح بالاتری ایجاد کرده است. این قطعه سیلیکونی انعطاف پذیر، به برف پاک کن میدان عمل بهتری می‌دهد و در ضمن طول عمر بالاتری از آن دریافت می‌کنیم. البته برای هزینه کردن نیز باید کمی گشاده دست‌تر باشید!

۳. تیغه برف پاک کن برف گیردار

این تیغه همان طور که از نام آن پیداست قدرت بیشتری در زدودن برف از روی شیشه خودرو دارد. معمولا از این تیغه برای اتومبیل‌هایی که در مناطق دارای وضعیت آب و هوایی معمولی در رفت و آمد هستند، استفاده نمی‌شود. اما رانندگی در زمستان و مناطق کوهستانی نیازمند چنین تیغه‌ای خواهد بود.

تعویض تیغه برف پاک کن

علائم و نشانه های معیوب بودن تیغه برف پاک کن

اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به صورت خودجوش قطعات خودروی خود را بررسی نکرده و منتظر اعلام خرابی از سوی خود قطعه می‌مانید، لازم است که علائم زیر را در مورد خرابی و عیب این وسیله، در نظر داشته باشید:

– تولید صدای ناخوشایند هنگام حرکت کردن تیغه برف پاک کن
– تمیز نکردن کامل سطح شیشه خودرو
– لرزیدن تیغه‌ها هنگام تمیز کردن سطح شیشه
– خش انداختن سطح شیشه خودرو (البته این مورد زمانی است که لاستیک تیغه به کلی از بین رفته و در واقع مرحله آخر محسوب می‌شود.)

همین طور بخوانید: جلوگیری از یخ زدن مایع شیشه شور خودرو

کلام آخر

با توجه به این که تیغه برف پاک کن، قطعه چندان گران قیمتی به حساب نمی آید، توصیه می کنیم که حتما به موقع و قبل از شروع بارش ها، نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا حین رانندگی در بارش برف و باران، با مشکلی روبرو نشوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا