اخبار خودرو

تمرکز آئودی بر خودرو های برقی

تمرکز آئودی بر خودرو های برقی – تا سال ۲۰۲۵ سی وسیله نقلیه الکتریکی شامل ۲۰ مدل تمام الکتریکی و ۱۰ مدل هیبریدی در برنامه EV آئودی قرار دارد. این برنامه برای چند سال آینده این کمپانی بسیار جاه طلبانه است. البته ، این کمپانی به کمک شرکت مادر خود یعنی فولکس واگن این پروژه را راه بری میکند که سیستم عامل های برقی ماژولار جدید خود را در کل گروه اعمال خواهد کرد و به سبد خرید بازار اضافه میکند.

 

اختصاص چهار پلتفرم برای خودرو های برقی

اولین Audi EV قبلاً معرفی شده است. این SUV e-tron quattro است که در اوایل سال جاری در کانادا به فروش رفت. این مدل با ساختاری متفاوت از معماری MLB Evo ساخته شده است. این خودرو به زودی توسط e-tron quattro Sportback  که از لحاظ فنی یکسان است اما به لطف یک پروفایل کوپه مانند ، ظاهری اسپرت به خود گرفته است.

اشتراک پلتفرم J1 با پورشه

در نمایشگاه خودروی لس آنجلس که در ماه آینده برگذار میشود، از نسخه تولیدی کانسپت سدان e-tron GT رونمایی خواهد کرد. این خودرو بر روی همان پلتفرم J1 مدل جدید پورشه تایکان ۲۰۲۰ سوار می شود.

یک ظاهر طراحی شده با نسخه کربن نزدیک به حالت کانسپت خواهد بود. تنها تفاوت هایی که احتمالاً شاهد آن هستیم دستگیره درب های فیزیکی به جای کنترل های لمسی برای دسترسی به داخل کابین و از بین بردن حروف روشن “e-tron GT” در پایین جلو پنجره است. به عبارت دیگر ، آنچه در عکس زیر مشاهده می کنید تقریباً چیزی است که می خواهید در نمایشگاه رونمایی میشود.

Audi e-tron GT در Böllinger Höfe در همان خط مونتاژ همانطور که ماشین اسپرت R8 از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع می شود ، تولید می شود. درست مانند Taycan ، یک سیستم پیشرانه الکتریکی با قدرت ۸۰۰ ولت دارد که امکان شارژ فوق العاده سریع را دارد. با استفاده از یک باتری ۹۰ کیلووات ساعت برای تغذیه یک جفت موتور الکتریکی  این ماشین در ۳.۵ ثانیه از ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. میزان تولید این پیشرانه ۴۳۵ کیلووات یا ۵۸۳ اسب بخار قدرت و ۶۱۲ پوند فوت گشتاور است.

در مورد وزن خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است ، اما ما گمان می کنیم e-tron GT به همان اندازه Taycan Turbo (بیش از دو تن وزن) سنگین باشد. خبر خوب این است که یک سیستم فرمان چهار چرخ برای بهبود کارایی در دسترس خواهد بود.

پلتفرم MEB برای Q4 e-tron

پلت فرم MEB فولکس واگن، که در حال رشد است. هاچ بک ID.3  و Crozz SUV با پلتفرم Audi Q4 e-tron به اشتراک گذاشته می شود. در حالت دوم از موتور الکتریکی ۳۰۶ اسب بخار برای هدایت چرخ های عقب استفاده خواهد شد و مشتریان برای ایجاد سیستم AWD گزینه اضافه کردن موتور جلو را دارند. Q4 e-tron دارای نمای خارجی Q3 خواهد بود، اما به همان اندازه Q5 اتاق داخلی را ارائه می دهد. این خودرو برنامه ریزی شده است تا سال ۲۰۲۱ به فروش برسد ، احتمالاً با وجود انواع اضافی به لطف پلت فرم مدولار عرضه میشود.

پلتفرم PPE برای خودرو های لوکس برقی

تمرکز آئودی بر خودرو های برقی – علاوه بر این ، آئودی و پورشه در تلاشند تا بستر چهارم بنام (PPE (Premium Platform Electric را بسازند که منحصراً برای وسایل نقلیه لوکس برقی مورد استفاده قرار گیرد. این یکی از نوع های مدولار نیز خواهد بود که برای سدان ها ، کوپه ها ، SUV ها و کراس اوورها در هر شکل و اندازه طراحی شده است. نمایش کانسپت PPE در پشت درهای بسته در مونیخ ارائه شد. آئودی دوربین ها و تلفن های هوشمند را برای منتشر نشدن این پلتفرم از حضار مصادره کرد ، بنابراین هیچ عکسی وجود ندارد که به شما نشان دهد این پلتفر به چه صورت است. آنچه ما می توانیم به شما بگوییم این است که توسعه در حال انجام است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا