پیشنهاد سردبیرآموزش

نحوه تمیز کردن چربی شیشه ماشین

به دلایل مختلفی ممکن است که شیشه خودرو دچار چربی و آلودگی شود. در این شرایط رانندگی با اختلال همراه خواهد شد و لازم است که حتما روش صحیح تمیز کردن چربی شیشه ماشین را بدانید. با داشتن شیشه جلو ماشین تمیز، علاوه بر این که رانندگی با لذت بیشتری همراه خواهد بود، می توانید تماشای محیط بیرون را نیز بهتر تجربه کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

تمیز کردن چربی شیشه ماشین

در صورتی که شیشه ماشین دچار چربی شده باشد و روش تمیز کردن درست را ندانید، علی رغم فعال کردن برف پاک کن ها، رگه های ناخوشایندی روی شیشه خودرو باقی می ماند. از این روی اهمیت زیادی دارد که روش صحیح تمیز کردن شیشه ماشین از چربی ها را بدانید.

برای تمیز کردن چربی شیشه ماشین، این مراحل را دنبال کنید:

خودروی خود در محل سایه قرار دیهد

از آن جایی که بدنه خودرو خیلی زود در مجاورت نور خورشید گرم و داغ می شود، لازم است که حتما خودروی خود را در محل سایه قرار دهید تا مراحل تمیزکاری میسر باشد. قرار گرفتن خودرو در مجاورت نور خورشید باعث داغ شدن آن خواهد شد. پس اگر هم خودرو در آفتاب قرار داشته، ابتدا به محل سایه انتقال دهید و صبر کنید تا کاملا خنک شده و تمیزکاری آن راحت تر صورت بگیرد.

وسایل تمیزکاری شیشه خودرو را آماده کنید

پاک‌کننده‌های پنجره حاوی آمونیاک، مانند بسیاری از پاک‌کننده‌های شیشه موجود در بازار، ممکن است به رنگ خودرو آسیب برسانند یا مهر و موم‌های لاستیکی خودرو را از بین ببرند. پس حتما شیشه‌شورهای معتبری را که در فروشگاه‌های مخصوص خودرو وجود دارد برای این منظور خریداری نمایید تا از آسیب نرسیدن به شیشه خودروی خود اطمینان حاصل نمایید.

تمیز کردن چربی شیشه ماشین

تمیز کردن شیشه ماشین

اندازه و زاویه شیشه‌های خودرو کار را کمی سخت می‌کند. به همین دلیل برای زدودن چربی‌ها و دوده‌ها از روی شیشه لازم است تمیزکننده را روی شیشه خودرو در جهات مختلف اسپری کرده و یا اسفنج را به آن آغشته نمایید. بعد می‌بایست از پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن شیشه خودرو استفاده نمایید.

تمیز کردن تیغه‌های برف‌پاک‌کن

دقت داشته باشید که برای حفظ اثر تمیز کردن شیشه های خودرو، لازم است که حتما تیغه های برف پاک کن را نیز در مرحله بعدی تمیز کنید. توصیه می کنیم که برای این منظور، از پاک‌کننده‌های مخصوص برای تمیز کردن گرد و خاک روی برف‌پاک‌کن استفاده کرده و سپس با استفاده از یک تکه پارچه بدون پرز و تمیز، آن‌ها را خشک نمایید. دقت داشته باشید که جمع شدن خاک روی تیغه های برف پاک کن خود باعث کثیف شده شیشه ها خواهد شد و لازم است که حتما این گرد و خاک نیز به خوبی تمیز شود.

چند نکته مهم

  • برای آنکه بتوانید تمامی ذرات آلودگی را از روی شیشه پاک کنید، لازم است تمیز کاری را در جهات مختلف انجام دهید؛ یعنی دست خود را از بالا به پایین، پایین به بالا، چپ به راست، راست به چپ و در جهات اریب حرکت دهید.
  • حرکات دورانی برای تمیز کردن شیشه ماشین انجام ندهید. انجام حرکات دورانی برای تمیز کردن شیشه خودرو سبب ایجاد لکه‌ها و رگه‌هایی می‌شود که دوست ندارید رد آن‌ها روی شیشه باقی بماند.
  • از حوله‌های کاغذی برای تمیز کردن شیشه ماشین استفاده نکنید، چرا که این حوله‎ها می‌توانند ردی از خاک و پرز را روی شیشه‌ها باقی بگذارند و در نهایت شیشه تمیزی را که به دنبال آن هستید برایتان به ارمغان نخواهند آورد.

سخن پایانی

تمیز کردن شیشه ماشین به هر دو لحاظ زیبایی و تمیزی حائز اهمیت است و باید حتما این مورد در نظافت خودرو مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر این، شیشه کثیف دید در شب را مختل کرده و محدوده دید سختی را در نوسانات دما یا در هوای بارانی فراهم می‌سازد. همچنین رگه‌ها و ردی که بعد از تمیز کردن شیشه‌ها پدیدار می‌شود، آزاردهنده خواهد بود. شما با کمک این راهنما به راحتی می‌توانید از شر چربی‌ها و گرد و غبار ایجاد شده روی شیشه‌ها بدون ماندن هیچ ردی از کثیفی خلاص شوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا