پیشنهاد سردبیرآموزش

همه چیز درباره سامانه تهران من

اگر قصد دارید با خودروی شخصی یا موتور سیکلت خود به محدوده طرح ترافیک یا کنترل آلودگی هوای شهر تهران وارد شده و تردد کنید، ثبت نام در سامانه تهران من و استفاده از این برنامه برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. این سایت از جانب شهرداری برای آن دسته از شهروندان و رانندگانی طراحی شده است که باید سهمیه خود در استفاده از طرح‌‌ها را محاسبه کنند یا این سهمیه را برای ورود قانونی به محدوده‌هایی که تحت این طرح قرار دارند، خریداری نمایند. همچنین پرداخت جریمه‌ها و عوارض مربوط به وسیله نقلیه را می‌توان در این برنامه که به صورت وب سایت نیز در بستر وب فعال است، بپردازند.

امکانات برنامه تهران من

استفاده از برنامه تهران من خدمات و امکاناتی را برای رانندگان فراهم آورده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

امکانات مربوط به طرح آلودگی هوا و زوج و فرد

توجه داشته باشید که مطابق قوانینی که در سال ۹۸ عنوان شده و طرح کنترل آلودگی را جایگزین طرح زوج و فرد قرار داده است، خودروهای سواری پلاک تهران مجاز هستند به مدت ۲۰ روز از هر فصل سال به شکل رایگان در محدوده طرح تردد داشته باشند. این مدت برای خودروهایی که پلاک شهرستان دارند ۱۵ روز در هر فصل در نظر گرفته شده است.

بررسی میزان باقی مانده روزهای مجاز تردد و همچنین خرید طرح آلودگی، از طریق همین برنامه امکان پذیر خواهد بود.

امکانات مربوط به مراکز خدمات الکترونیک

ممکن است در هر زمان از سال به امکاناتی که دفاتر خدمات الکترونیک در اختیار شهروندان قرار می‌دهند، نیاز داشته باشید. استفاده از برنامه تهران من این امکان را فراهم می‌کند که نشانی و آدرس دقیق این دفاتر را در گوشه گوشه شهر از طریق مراجعه به این وبسایت پیدا کرده و برای بهره‌مندی از خدمات به این مراکز مراجعه نمایید.

امکانات مربوط به نقشه شهر تهران

استفاده از نقشه شهر تهران مزایای زیادی را به همراه دارد. به کمک این نقشه می‌توانید به راحتی مسیرهای مد نظر خود را پیدا کنید و از ترافیک‌ها و معابر مسدود شده در نقاط مختلف شهر آگاه شوید. خدمات مربوط به نقشه در این برنامه همچنین شامل قسمت‌هایی نظیر لایه‌های گویاساز و جست‌وجوی بهشت زهرا است. اماکن تهران و کد شناسایی ملک نیز از دیگر شاخصه‌ها و آپشن‌های مهم و مفید این برنامه است.

تهران من

امکانات مربوط به سرویس‌های شهروندی

این نوع سرویس امکان ورود به قسمت‌های مختلف نظیر پشتیبانی CTS، خدمات کار و گزارش‌ها را مهیا نموده و جدیدترین و به‌روزترین اخبار مربوط به خدمات شهروندی مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. استفاده از این بخش برنامه تهران من می‌تواند به شیوه‌ای هماهنگ و مناسب نیاز شما نسبت به خدمات گوناگون شهروندی را مرتفع کرده و اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهد.

امکانات مربوط به سایت نوبت‌دهی دفاتر معاینه فنی

همه رانندگان برای رفع مسائل مربوط به معاینه فنی به این مراکز مراجعه می‌کنند. سایت نوبت‌دهی مراکز معاینه فنی تهران در برنامه تهران من به شما کمک می‌کند اطلاعات خود را به ساده‌ترین و سریع‌ترین شکل ثبت نموده و از این امکانات بهره‌مند شوید. به این منظور لازم است اطلاعات مربوط به خودروی خود نظیر شماره پلاک به همراه اطلاعات شخصی خود مانند نام، نام خوانوادگی و شماره تلفن را وارد نمایید. بعد از درج کد امنیتی مخصوص در کادر مورد نظر مراحل لازم به انجام می‌رسد.

امکانات مربوط به استعلام بدهی طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به برنامه تهران من امکانات مربوط به استعلام بدهی‌های طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای است. با استفاده از این آپشن در برنامه تهران من می‌توانید هم به شکل حضوری و هم به شکل غیرحضوری مبالغ مربوط به این بدهی‌ها را استعلام نموده و به راحتی به تسویه آن اقدام نمایید. به منظور پرداخت این مبالغ می‌توانید مطابق هر یک از مراحل زیر عمل کنید:

  • پرداخت با شماره ‌گیری *۱۳۷*۳*۳#
  • پرداخت آنلاین به واسطه رمز کارت بانکی
  • پرداخت به وسیله شارژ کردن بخش کیف پول برنامه تهران من (مراجعه به بخش لیست ترددهای خودرو)
  • پرداخت از طریق درگاه‌های همکاران
  • پرداخت حضوری با مراجعه به مراکز پیشخوان دولت یا دفاتر خدمات الکترونیک

امکانات مربوط به ثبت نام مراکز کرایه اتومبیل

برای استفاده از این امکانات ابتدا لازم است در سایت تهران من ثبت نام کنید و در صورت ثبت نام قبلی باید اکانت و پسوورد خود را وارد نموده و ثبت نام را تکمیل نمایید.

امکانات مربوط به حمل و نقل کالا

“بارانه” عنوان اختصاری تعیین شده برای سامانه حمل و نقل بار و کالا است. با ثبت نام در سایت تهران من می‌توانید از خدمات این سایت برای جابجایی کالاهای خود بهره بگیرید. قابل توجه است که مراتب مختلف اخذ سهمیه طرح ترافیک، صدور باربرگ و ثبت ناوگان همگی در این سامانه انجام می‌شوند؛ بنابراین مبادرت به تکمیل این اطلاعات در سامانه امری ضروری است.

نحوه ثبت نام برنامه تهران من

به سایت my.tehran.ir مراجعه کنید.

برای دریافت فرم ثبت نام بر روی قسمت “ثبت نام” در سمت چپ بالای صفحه کلیک نمایید.

حالا در قسمت سمت چپ بالای صفحه روی تب “ورود – ثبت نام” کلیک کنید. در ادامه اطلاعاتی مانند تاریخ تولد و کد ملی را در قسمت‌های خواسته شده ثبت کنید. درج نام کاربری و تعیین پسوورد ویژه را نیز انجام داده و با نوشتن شماره تلفن در کادر مخصوص به اخذ کد تایید اقدام کنید.

توجه کنید که سامانه تهران من ثبت نام را برای سه دسته از اشخاص در نظر گرفته است:

افراد حقیقی: افرادی که سند مالکیت خودرو به نام آن‌ها است و از اتومبیل برای موارد شخصی استفاده می‌کنند.

افراد حقوقی: خودروهایی که متعلق به ادارات و سازمان‌های مختلف بوده و دارای شناسه اقتصادی و کاربرد شرکتی هستند.

تبعه خارجی: افرادی که می‌خواهند با خودروی شخصی خود در محدوده شهر تهران تردد کنند. (تبعه خارجی برای ثبت نام در این سامانه باید شماره پاسپورت خود را وارد نمایند)

در مرحله بعدی وارد صفحه‌ای جدید با ویژگی‌های زیر شده و پیامک حاوی شناسه تایید ۶ رقمی برای شماره تلفنی که در مرحله قبل ثبت کرده بودید، ارسال می‌شود. لازم است این کد را در کادر مخصوص درج نموده و روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

۴ مرحله ذکر شده مراتبی هستند که برای ثبت نام نهایی در سامانه تهران من باید طی شوند. برای تکمیل ثبت نام مشخصات کارت شناسایی شما که از قبل در بخش ذخیره اطلاعات برنامه تهران من به ثبت رسیده است، تطابق داده شده و در صورت هماهنگی، ثبت نام شما با موفقیت انجام می‌شود.

سخن پایانی

استفاده از سایت و برنامه تهران من، برای تمامی کسانی که مالک خودرو هستند، ضروری است. چرا که تنها به کمک این برنامه است که می‌توان از میزان جریمه‌های ورود و خروج به طرح و همچنین میزان باقی‌مانده روزهای مجاز تردد در طرح زوج و فرد اطلاع یافت. پس اگر مایل هستید از افزایش جریمه‌های خود جلوگیری کنید، همین امروز نسبت به ثبت نام در این سایت و برنامه اقدام نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا