اخبار خودرو

توقف تولید خودروهای خارج از استاندارد تا پایان سال

پیش از این نیز موضوع توقف تولید خودروهای خارج از استاندارد مطرح شده و اقداماتی نیز در این خصوص صورت گرفته بود. اکنون دوباره شاهد اعلام این موضوع از سوی رئیس سازمان استاندارد هستیم. نیره پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد، با اشاره به مهلت داده شده به گروه های خودروسازی جهت رعایت استانداردهای ۸۵ گانه سازمان استاندارد، از احتمال توقف تولید خودروهای خارج از استاندارد تا پایان سال خبر داد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در این خصوص گفت: در صورت رعایت نکردن استانداردها از سوی خودروسازها در مهلت مقرر ، تولیدشان متوقف خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال تکلیف این خودروها مشخص می شود و در صورت نداشتن فعالیت در راستای گذراندن استانداردهای لازم، نام این خودروها اعلام خواهد شد.

نیره پیروز بخت خاطر نشان ساخت: بر اساس برنامه ای که در شورای عالی استاندارد تصویب شده، کار انجام می شود و همه دستگاه های نظارتی و وزرا عضو این شورا هستند و همه اعضا، این موضوع را پایش می کنند.

خانم پیروزبخت با اشاره به این موضوع که وزیر صمت نیز عضو شورای عالی استاندارد است، ادامه داد: وی موظف است که بر روی خودروسازها احاطه داشته باشد و آنها را از نظر رعایت استانداردها چک کند.

رئیس سازمان استاندارد اظهار داشت: در آبان ۹۸ برنامه ای را به تصویب شورای عالی استاندارد به ریاست معاون اول رئیس جمهور رساندیم که براساس آن اگر خودروسازها نتوانند خود را با استانداردهای ما وفق بدهند به ترتیب ،تولید کدامیک متوقف شود.

وی با پرداختن به موضوع توقف تولید خودروهای بدون استاندارد، توضیح داد: بقیه خودروها در دست بررسی هستند چرا که بعضی خودروسازها اعلام کردند که ما می توانیم استانداردها را اجرا کنیم و در همان جلسه، به این خودروسازها زمان داده شد.

رئیس سازمان استاندارد فعالیت های این سازمان جهت دنبال کردن وضعیت استاندارد خودروهای تولیدی کشور و همین طور خودروهای وارداتی را به طور مبسوط توضیح داده و عنوان داشت که به هیچ وجه فعالیت سازمان استاندارد در این زمینه متوقف نشده است و همچنان بازرسی ها با جدیت تمام ادامه دارد. وی همین طور به این موضوع پرداخت که در خصوص خودروهای وارداتی در صورت نداشتن استانداردها، از همان بدو امر، اجازه واردات داده نمی شود؛ اما در خصوص خودروهای داخلی، در صورت توانمندی خودروساز نسبت به رعایت استانداردها و اصلاح خودروها، این مهلت داده می شود.

وی عنوان ساخت: اکنون حدود سه سال است که واردکنندگان خودرو می دانند باید ۸۵ استاندارد سازمان ملی استاندارد را بگذارنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا