اخبار خودرو

نحوه نامگذاری و تیپ‌بندی محصولات جدید سایپا

طبق اعلام رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا، محصولات این گروه خودروسازی طبق یک فرمول خاص، نامگذاری و تیپ‌بندی می‌شوند. به این ترتیب مخاطبان محصولات این گروه خودروسازی، می‌توانند با توجه به نامگذاری و تیپ‌بندی محصولات جدید سایپا شناخت مناسبی نسبت به آن‌ها پیدا کنند. برای دنبال کردن بیشتر این موضوع در ادامه با ایرانی کار همراه باشید.

تیپ‌بندی محصولات جدید سایپا

تیپ‌بندی محصولات جدید سایپا تنها شامل خودروهای سال ۹۹ به بعد شده و قرار نیست نامگذاری محصولات قبلی، دستخوش تغییر شوند.

امیرحسین تابع جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا در این زمینه توضیح داد: “در راستای ایجاد تحول در فرآیندهای عملیاتی و معماری برند محصولات، سایپا برای نخستین بار روند نامگذاری و تیپ‌بندی محصولات خود را یکسان‌سازی و ساختارمند کرد تا مشتریان گرانقدر هنگام انتخاب محصول مورد نظر خود نسبت به وضعیت خودرو و ویژگی‌های آن مطلع باشند.”

وی افزود: “از آنجا که در سنوات گذاشته محصولات سایپا از تیپ‌بندی مشخصی تبعیت نمی‌کرد و یا با تغییراتی در ظاهر و امکانات خودرو نام جدیدی برای آن مشخص می‌شد، با دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا موضوع در کمیته نامگذاری محصولات سایپا مطرح و مصوب شد که رویه گذشته تغییر کرده و نسبت به ساماندهی و ساختارمند کردن نامگذاری مدل‌های مختلف از یک محصول اقدام شود.”

این مقام مسئول از گروه سایپا تاکید کرد: “بر اساس رویه جدید، محصولات سایپا با استفاده از حروف اختصاری انگلیسی در ۵ مدل، تیپ‌بندی می‌شوند. اولین تیپ که تیپ پایه و اولیه محصولات به شمار می‌رود، با پسوند S (نخستین حرف از واژه Standard) مشخص خواهد شد. بدین جهت اگر شما در لیست محصولات سایپا با خودروی سایناS روبرو شدید، به این معناست که این خودرو در سطح پایه و استاندارد قرار دارد.”

او خاطر نشان ساخت: “تیپ بالاتر که در رده دومین تیپ از محصولات سایپا نامگذاری خواهد شد، با پسوند G برگرفته از واژه Graded شناخته می‌شود. زمانی که در کنار نام یک مدل خودرو، حرف G درج شود به معنای آن است که این خودرو امکانات و آپشن‌های بیشتری نسبت به مدل S دارد.”

وی توضیح داد: “نشانه دیگری که در ساختار تیپ‌بندی محصولات سایپا مدنظر قرار گرفته حرف L است که بعد از نام محصولاتی درج خواهد شد که  Limited Version باشند. محصولات تیپ L آپشن‌های بیشتری نسبت به مدل های S و G خواهند داشت و در صورتی که امکانات فنی و ظاهری قابل توجه بیشتری در محصولات سایپا به کار گرفته شود از پسوند E به معنای Exclusive Version و سپس P به نشانه Premium Version استفاده خواهد شد.”

همین طور تابع جماعت افزود: “علاوه بر این چهار گزینه، سایپا پسوند X از واژه Extra را نیز برای معرفی مدل‌هایی متفاوت از محصولات این گروه خودروسازی در نظر گرفته است.”

طبق اظهارات وی، در صورتی که محصول ارتقا یافته‌ای از محصولات نامبرده و نامگذاری شده، به بازار اضافه شود، از پسوند + (پلاس)، برای آن استفاده خواهیم کرد. همین طور پیشوند Auto برای خودروهای نمونه دنده اتوماتیک، اضافه خواهند شد.

تیپ‌بندی محصولات جدید سایپا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا