پیشنهاد سردبیرآموزش

خسارات بیمه در تصادف با خودروهای لوکس

بر اساس قوانین مصوب از جانب بیمه شخص ثالث، قواعد نسبی پرداخت خسارت تصادف با خودروهای نامتعارف مطابق آیین‌نامه مربوط به سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

مقدار خسارت قابل پرداخت از جانب بیمه شخص ثالث راننده خاطی در جریان تصادف رانندگی با خودروی متعارف: خسارت مالی وارد شده × بهای روز گران‌قیمت‌ترین خودروی متعارف (۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان) / قیمت خودروی زیان‌دیده نامتعارف

جبران مابقی خسارات وارد شده در جریان تصادف نیز برعهده بیمه بدنه خودروی متعارف خواهد بود.

جبران خسارات هنگام تصادف با اتومبیل لوکس

شرکت‌های بیمه متخلف برای پرداخت بیمه شخص ثالث چه سقفی را تعیین ‌نموده‌اند؟

حداکثر پوشش مالی پرداخت خسارات بیمه شخص ثالث از جانب بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است. در واقع شرکت‌های بیمه بر اساس میزان توان مالی خود حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث را در محدوده حداقل و حداکثر تعهدات مالی اعلام شده از سوی بخش بیمه مرکزی معین می‌کنند. به همین دلیل است که همه شرکت‌های بیمه، ارائه سقف تعهدات مالی مربوط به بیمه شخص ثالث که از جانب بیمه مرکزی اعلام شده است را در دستور کار خود قرار نمی‌دهند.

ارائه سقف خسارات بیمه شخص ثالث از جانب کدام شرکت‌ها صورت می‌گیرد؟

برای آگاهی از این مهم مطابق مراحل زیر اقدام کنید:

  1. به یک سایت معتبر خرید و تعیین بیمه مراجعه کنید‌.
  2. اطلاعات مربوط به خودروی خود را در کادرهای تعیین شده از جانب سایت به طور دقیق وارد نمایید.
  3. در بخش انتخاب نوع پوشش‌های مالی، گزینه ۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۰ را وارد کنید.
  4. مقدار بیمه شخص ثالث شرکت‌های بیمه معتبری که سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را ارائه نموده‌اند مشخص می‌شود.

همین طور بخوانید: شرایط بیمه شخص ثالث قسطی و نحوه پرداخت

نحوه افزایش تعهدات مالی بیمه شخص ثالث

همانطور که در طول این مطلب عنوان شد، جبران‌ خسارات بیمه شخص ثالث با حداکثر میزان پوشش مالی مزایای زیادی دارد. بنابراین چنانچه مایل به افزایش میزان این تعهدات مالی هستید در زمان معین یعنی زمان تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث می‌توانید نسبت به انجام این کار اقدام‌ نمایید. انتخاب میزان تعهد مالی بیشتر از میان شرکت‌های بیمه معتبری که سقف پوشش خسارات مالی بیمه‌نامه شخص ثالث را ارائه می‌دهند، عمده نگرانی‌های ناشی از پرداخت خسارات مادی ایجاد شده در جریان سانحه تصادف که خودروی زیان‌دیده را درگیر می‌کند را کاهش می‌دهد.

کلام آخر

در مواردی که بیمه‌گر تنها حداقل جبران خسارات را برعهده می‌گیرد و پوشش مالی بیمه شخص ثالث راننده خاطی در جریان تصادف نیز کمتر از مقدار خسارات وارد آمده به اتومبیل زیان‌دیده است، راننده‌ای که در سانحه رانندگی متحمل خسارت و زیان شده می‌تواند از بیمه بدنه خود برای جبران خساراتی که به خودرو وارد شده استفاده نماید. در این صورت تخفیفات مربوط به بیمه بدنه اتومبیل زیان دیده نیز با کاهش روبرو نخواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا