اخبار خودرو

جریمه کرونایی خودروها در تعطیلات پیش رو (۵۰۰ هزار تومان بابت هر سفر غیرمجاز)

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و تاکید وزارت بهداشت و کمیته مبارزه با کووید ۱۹ مبنی بر عدم انجام مسافرت های بین شهری در این ایام و بی توجهی برخی از هموطنان، اعمال جریمه کرونایی خودروها که بر خلاف این مقررات منع سفر اقدام کنند، در نظر گرفته شده است.

جریمه کرونایی خودروها

طبق مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به پلیس راه، ‌ ممنوعیت تردد خودروهای غیر بومی ‌از ساعت ۱۲ امروز دوشنبه ۱۲ آبان در ورودی و خروجی ۲۵ استان کشور به مرحله اجرا در می آید.

سرهنگ ایوب شرافتی، جانشین پلیس راه در این خصوص توضیح داد: بر این اساس مأموران پلیس راه با آمادگی ۱۰۰درصدی و حضور کامل در مبادی ورودی و خروجی استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، ایلام، چهارمحال بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان حضور داشته و از خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروها با پلاک غیر بومی به این استان‌ها ممانعت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که  ممنوعیت تردد شامل خودروهای امدادی، انتظامی، درمانی، سوخت، حمل بار و مسافر نخواهد شد.

آیا ممنوعیت تردد و جریمه کرونایی خودروها بین کرج و تهران نیز برقرار است؟

با توجه به بار زیاد رفت و آمد میان دو شهر تهران و کرج و در نظر گرفتن تعداد افرادی که از کرج برای حضور در محل کارشان به تهران می آیند؛ سرهنگ شرافتی خاطرنشان کرد:‌ تردد خودروهای بومی تهران و البرز بین دو استان بدون هیچگونه ممنوعیت امکانپذیر است.

جانشین پلیس راه گفت: خودروهایی که مصوبات ابلاغی را نادیده بگیرند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده و به‌ مبدأ بازگردانده خواهند شد.

لازم به تذکر است که این محدودیت تردد تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان ادامه خواهد داشت.

از دست ندهید:

استعلام ریز خلافی خودرو با کد ملی

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا