پیشنهاد سردبیرآموزش

جلوگیری از نشتی گاز در خودروهای دوگانه سوز را به این شکل انجام دهید

سوخت گاز به‌ دلیل خاصیت خورندگی در درازمدت می‌تواند منجر به‌ ایجاد نشتی و سوراخ درقطعات خودرو شود و این عامل سبب شده است خودروسازان برای بررسی این وضعیت پیش از نشتی بازدیدهای دوره‌ای را توصیه کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص روش های جلوگیری از نشتی گاز در خودروهای دوگانه سوز بیشتر بدانیم.

نشتی گاز در خودروهای دوگانه سوز

همان طور که قطعا می دانید هر قطعه در هر خودرو و سیستمی دارای عمر مفیدی است که پس از گذراندن آن معیوب می‌شود. سوخت گاز به‌دلیل خاصیت خورندگی در دراز مدت می‌تواند منجر به‌ایجاد نشتی و سوراخ در قطعات خودرو شود و این عامل سبب شده است خودروسازان برای بررسی این وضعیت پیش از نشتی بازدیدهای دوره‌ای را توصیه کنند. در خصوص بخش گازسوز در خودروهای دوگانه سوز نیز با وضعیت مشابهی روبرو هستیم. در صورتی که مشکلی در خصوص منبع گاز در این خودروها وجود داشته باشد، احتمال نشتی گاز نیز وجود خواهد داشت.

عمدتا نشت گاز از شیر یک‌ طرفه، اتصالات پرکن، رگولاتور، گِیج فشار و اتصالات انتقال‌دهنده سوخت به‌موتور رخ می‌دهد و در صورت نشت نیز بوی گاز در خودرو حس می‌شود که دراین شرایط باید بی‌ تعلل نسبت به‌تعمیر و بررسی موضوع به‌ نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کرد.

روش جلوگیری از نشتی گاز در خودروهای دوگانه سوز

برای آن که بتوانید به شکلی موثر از نشتی گاز در این خودروها جلوگیری کندی، لازم است که حتما قطعات زیر را به صورت دوره ای بررسی کرده و از سلامت بودن آن ها، اطمینان خاطر حاصل کنید:

  • شیر یک طرفه
  • اتصالات پرکن
  • گیج فشار
  • رگولاتور
  • بخش اتصالات انتقال دهنده سوخت به موتور

در صورتی که هر یک از قطعات بالا معیوب بوده یا به هر شکلی مشکلی داشته باشد، ریسک نشتی گاز را خواهیم داشت. از این روی لازم است که حتما در بررسی های دوره ای، این قطعات مورد بازبینی و بررسی قرار بگیرند.

کلام آخر

شما چه تجربه ای در خصوص استفاده از خودروهای دوگانه سوز و رسیدگی های لازم آن ها را دارید؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.

همین طور بخوانید: بهترین روش رسوب زدایی موتور خودرو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا