رپرتاژ

چرا خرید باتری خوب برای ماشین اهمیت بسیاری دارد؟

خرید باتری برای ماشین اهمیت زیادی دارد؛ چرا که باتری ماشین تامین کننده نیرو خودرو است و بدون آن نمی توانید استارت بزنید. پس هر چقدر که باتری باکیفیت تری بخرید، با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد. باتری ماشین ممکن است در اثر روشن ماند چراغ ها تخلیه شود، گاه تنها با یک بار استارت زدن باتری خود مجددا شارژ می شود البته این در حالی است که کاملا تخلیه نشده باشد اما اگر باتری ماشین تخلیه شده باشد، نیاز به شارژ مجدد آن خواهید داشت. تخلیه شدن باتری قابل شارژ است اما تمام شدن عمر مفید آن به این معنی است که به خرید باتری جدید نیاز دارید. بدون باتری هیچ یک از قسمت های الکتریکی اتومبیل شما کار نخواهد کرد بنابراین قبل از خرید باتری، بهتر است قدری بیشتر در مورد انواع آن بدانید. با خواندن این مطلب، می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

خرید باتری خوب برای ماشین

 

راهنمای خرید باتری ماشین

در هنگام خرید باتری ابتدا باید با انواع آن آشنا باشید. در حالت کلی دو نوع باتری وجود دارد یا اسیدی است یا اتمی؛ اما سوال اینجاست که باتری های اسیدی چه تفاوتی با باتری های اتمی دارند؟ اگر چیزی در مورد تفاوت این دو نوع باتری نمی دانید، نگران نباشید در ادامه این متن بیشتر با این موضوع آشنا خواهید شد.

باتری اسیدی ماشین

باتری اسیدی خودرو، همان طور که از نامش پیداست دارای اسید است. مایع داخل باطری مخلوطی از آب مقطر و اسید سولفوریک است که خاصیت اسیدی فراوانی دارد. بهترین باتری اسیدی، تشکیل شده از بهترین نوع اسید سولفوریک و آب مقطر صد درصد خالص است. بهتر است PH اسید باتری در ۰.۸ درصد باشد. اگر قصد خرید باتری اسیدی را دارید بهتر است به چند نکته توجه کنید:

  • باتری اسیدی را بعد از مدتی باید پر کنید، برای پر کردن آن حتما از ماسک ایمنی و دستکش استفاده نمایید.
  • یادتان باشد که اسید سولفوریک یا الکترولیت باتری می تواند لباس را سوراخ و پوست را بسوزاند. در نتیجه مواظب ترشحات و پاشیده شدن آن باشید.
  • در صورت ریخته شدن اسید روی پوست بلافاصله با مایع خنثی مانند شیر آن قسمت را شسته سپس با آب تمیز محل را پاک کنید.
  • اگر قصد رقیق کردن اسید باتری ماشین را دارید، یادتان باشد که ترکیب اسید و آب تولید گرما می کند، بنابراین باید آب را کم کم به اسید اضافه کنید.
  • اگر محلول بیش از حد گرم شد، صبر کنید تا خنک شود.
  • این محلول را با قیف سربی به داخل باتری بریزید.
  • اگر قیف سربی ندارید از قیف فلزی برای این کار استفاده نکنید.

خرید باتری خوب برای ماشین

 

باتری اتمی ماشین

گفتیم که باتری می تواند اسیدی یا اتمی باشد؛ اما باتری اتمی یا خشک چیست؟ در باتری های اتمی یا خشک از آب اسید استفاده نمی شود. از مزیت این نوع باتری این است که نه تنها نیازی به پر کردن آن ها نیست، بلکه دارای نشانگری بر روی بدنه است که میزان سلامت باتری را نشان می دهد این نشانک ها رنگی بوده و هر رنگ نشانگر چیزی است. معنی این رنگ ها به شرح زیر است:

  • سبز به معنی سالم بودن باتری ماشین است
  • سیاه به معنی خرابی و نیاز به تعمیر است
  • سفید یعنی عمر باتری ماشین شما تمام شده است

درست است که امروزه برای اتومبیل های جدید از باتری اتمی بیشتر استفاده می شود اما این نوع باتری برخلاف باتری اسیدی به یکباره از کار می افتد. باتری های اسیدی کم کم ضعیف شده و بالاخره از کار می افتند.

مقایسه باتری خشک با باتری اسیدی

در این قسمت از مقاله نگاه اجمالی به تفاوت باتری اسیدی با باتری اتمی خواهیم داشت. در جدول زیر شما می توانید مزایا و معایب هر دو نوع باتری را مطالعه نمایید.

باتری اسیدی باتری اتمی
نیاز به مراقبت عدم نیاز به مراقبت
نیاز به پر کردن عدم نیاز به پر کردن
قیمت کمتر قیمت بیشتر
خرابی تدریجی خرابی ناگهانی
خطر استفاده از اسید بدون نیاز به اسید
طول عمر کمتر طول عمر بیشتر
بدون نشانگرهای رنگی دارای نشانگر رنگی

آیا می توان از طریق فروشگاه های اینترنتی اقدام به خرید باتری ماشین کرد؟

همانطور که می دانید، امروزه فروشگاه های اینترنتی نقش بسیاری در زندگی همه با ایفا می کنند به صورتی که دیگر تقریبا همه چیز را می توان از طریق تین فروشگاه ها تهیه کرد. برخی از تعمیرکاران با داشتن سایت فروشگاهی توانسته اند خدمات خود را به صورت آنلاین نیز در خدمت مشتریان قرار بدهند. این خدمات گاهی تنها شامل فرستادن باتری برای شما نمی شود و در صورت نیاز تعمیرکاری چیره دست نیز به محل مورد نظرتان اعزام می شود تا به شما در رفع مشکل ماشین کمک کند.

خرید باتری خوب برای ماشین

 

جمع بندی

قبل از اقدام به خرید باتری ماشین، بهتر است با مزایا و معایب باتری اسیدی و اتمی آشنا شوید. درست است که امروزه بیشتر از باتری های اتمی استفاده می شود اما این نوع باتری با وجود مزایای بسیار معایبی نیز دارد. برای مثال باتری های اتمی ناگهان از کار می افتند و اگر شما در مسافرت باشید با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد، در حالی که باتری های اسیدی به مرور زمین خراب می شوند. خوشبختانه امروزه تکنولوژی به اندازه ای پیشرفت کرده است که حتی برای تعویض باتری نیز می توانید از سایت های فروشگاهی باتری سفارش داده و در محل تحویل بگیرید. برای آشنایی با این سایت ها می توانید به سایت niazito.com مراجعه نموده و از طریق نیازیتو با خدمات آن ها آشنا شوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا