عمومی

بدون توجه به این نکات، بلیط قطار رجا نخرید!

اگر برای یک سفر زمینی برنامه ریزی می‌کنید و قصد دارید با خرید بلیط قطار رجا به سفر بروید، بهتر است که قبل از رزرو، نکاتی را در نظر بگیرید. بررسی این موارد به شما کمک می‌کند تا با بودجه کمتری، برنامه سفر خود را بچینید و بلیط مناسب تری را برای آن خریداری کنید. ما در این مطلب با عنوان ” بدون توجه به این نکات، بلیط قطار رجا نخرید! ” به بررسی برخی از مهمترین این نکات می‌پردازیم؛ با قاصدک ۲۴ همراه باشید.

بلیط قطار رجا خود را آنلاین بخرید

بهترین و سریعترین راه برای خرید بلیط قطار رجا، رزرو آن از طریق سامانه های آنلاین خرید بلیط سفر نظیر قاصدک ۲۴ است. این قبیل سامانه ها به خریدار امکان می‌دهند بدون اینکه نگران دخالت احتمالی سلیقه اپراتور فروش در انتخاب بلیط باشند بتوانند بلیط قطار مورد نظر خود را خریداری کنند. برای این کار تنها کافی است تا به بخش خرید بلیط قطار در صفحه نخست قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید، مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را تعیین کنید و بلیط های موجود در مسیر انتخابی را بررسی نمایید. حال می‌توانید با بررسی امکانات و قیمت ها یکی از بلیط های موجود در فهرست را انتخاب کرده و با اتصال به درگاه بانکی، آن را خریداری کنید.

بلیط قطار رجا

در انتخاب بلیط عجله نکنید

شرکت رجا از جمله کارگزاران ریلی کشور است که قطارهای متعددی را در ناوگان حمل و نقل خود به کار گرفته است. این مجموعه با قطارهای اقتصادی، معمولی، لوکس و سریع السیر در مسیرهای مختلف کشور تردد می‌کند. از این رو بلیط قطار رجا از بازه نرخی گسترده ای برخوردار است. این ویژگی به مسافران امکان می‌دهد تا بتوانند بلیط های مختلف را با بودجه خود تطبیق داده و خریدی مقرون به صرفه را تجربه نمایند. بر همین اساس به مسافران توصیه می‌شود تا جای ممکن در انتخاب بلیط قطار رجا برای سفر خود عجله نکنند. بر این اساس می‌توانند با حوصله، تمامی قطارهای موجود، قیمت ها و امکانات آنها را بررسی نمایند و سر فرصت، بهترین بلیط ممکن را خریداری کنند.

به سهمیه مسافران توجه کنید

همانطور که می‌دانید بلیط های قطار در سه ظرفیت مسافران عادی، ویژه خواهران و ویژه برادران به فروش می‌رسند. از این رو اگر تمایل دارید به منظور حفظ حریم خصوصی خود یا عوامل دیگری نظیر راحتی در سفر و… حتماً با بخش خاصی سفر کنید به این سهمیه ها توجه کنید. برای این کار تنها کافی است روال عادی رزرو بلیط قطار را طی کنید و بعد از تعیین مبدا، مقصد و تاریخ سفر، از فیلد مربوطه، یکی از سه گزینه ظرفیت را انتخاب کنید. با این کار پس از جستجو تنها قطارهایی را مشاهده خواهید کرد که در سهمیه انتخابی شما، ظرفیت دارند. از این رو هر قطاری را که از فهرست انتخاب کرده و بلیط آن را خریداری کنید از بخش انتخابی شما ( سهمیه مورد نظر) در اینجا خواهد بود.

امکانات بلیط را در نظر بگیرید

برخی از بلیط ها در قطارهای رجا همراه با شام یا سایر وعده های پذیرایی به فروش می‌رسند. بدین ترتیب وقتی شما بلیط را در مسیر مورد نظر خود جستجو می‌کنید این بلیط ها در فهرست نتایج همراه با امکاناتشان نمایش داده می‌شوند. از این رو اگر شما امکانات خاصی را مد نظر داشته باشید می‌توانید با توجه به نوشته های کنار بلیط، قطار خود را همراه با صبحانه، ناهار، عصرانه، شام و حتی هتل، رزرو نمایید. لازم به ذکر است در قطارهایی که مسافر یک وعده غذایی را در آنها سپری می‌کند اما قطار امکان سرویس دهی آن وعده را ندارد نیز موارد لازم در فهرست، درج شده است تا مسافر بتواند از قبل برای وعده مورد نظر، برنامه ریزی نماید.

بلیط قطار رجا

در قطارهای کوپه ای از قابلیت کوپه دربست استفاده کنید

اگر به صورت دسته جمعی سفر می‌کنید و نیاز به حریم خصوصی بیشتری دارید، بهتر است به دنبال رزرو بلیط قطارهای کوپه ای باشید. البته قبل از این کار باید نوع قطار خود را با توجه به تعداد همسفرانتان انتخاب کنید. به طور مثال اگر قصد دارید ۸ نفره سفر کنید مسلماً رزرو دو کوپه دربست ۴ تخته برای شما مقرون به صرفه تر از دو کوپه ۶ نفره است. چرا که برای قطار ۶ تخته یا باید قید کوپه دربست دوم را بزنید یا هزینه اضافه ۴ صندلی خالی را نیز پرداخت نمایید. بنابراین اولین گام در رزرو کوپه دربست انتخاب قطار مناسب است. بر این اساس مبدا، مقصد، تعداد مسافران و تاریخ سفر خود را تعیین کنید و قبل از جستجو، تیک گزینه کوپه دربست را هم بزنید. با این کار قاصدک ۲۴ تنها قطارهایی که به اندازه همسفران شما گنجایش خالی دارد را در فهرست نتایج نمایش می‌دهد. در نتیجه می‌توانید با کاهش گزینه های موجود، در مدت زمان کمتری این فهرست را بررسی نمایید و بلیط قطار مورد نظر خود را خریداری کنید.

بلیط قطار رجا

در پایان یادآور می‌شویم که در قاصدک ۲۴ می‌توانید علاوه بر بلیط قطار رجا، انواع بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس را نیز رزرو نمایید. این مجموعه همچنین امکان رزرو هتل به صورت آنلاین را نیز برای شما فراهم می‌کند. در نتیجه با مراجعه به قاصدک ۲۴ می‌توانید به تمامی نیازهای مسافرتی خود پاسخ دهید.

برگرفته از:

بلیط قطار رجا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا