رپرتاژ

خرید و فروش لوازم آفرود پاژن و پاترول

فروشگاه اینترنتی دودف به عنوان اولین سایت فروش لوازم تخصصی آفرود در ایران به فروش لوازم و تجهیزات مورد نیاز خودرو های آفرود می پردازد. در این مقاله به معرفی تجهیزات مورد نیاز خودرو های پاژن و پاترول خواهیم پرداخت.

آفرود به رانندگی در بیراهه ها و جاده های صعب العبور می گویند که با هیجان زیادی همراه است و امروزه جوانان زیادی به دنبال این ورزش پر هزینه می روند اما یکی از نیاز های ورزش آفرود یک خودروی شاسی بلند مناسب است که بتواند با شاسی توانمند و موتور قدرتمند خود از راه های صعب العبور، عبور کند و شما را به مقصد برساند. اگر شما می خواهید به بیراهه نوردی و آفرود بروید علاوه بر داشتن یک خودروی قدرتمند باید تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای آفرود را تهیه کنید. پاژن و پاترول از خودرو های آفرود موجود در بازار ایران محسوب می شوند که علاوه بر داشتن قدرت زیاد در پیمایش راه های صعب العبور، طرفداران زیادی نیز از قشر جوان و علاقه مند به آفرود دارند اما این خودرو ها نیز برای رفتن به آفرود نیاز به تجهیزات و لوازم تخصصی آفرود دارند.

لوازم و تجهیزات آفرودی مورد نیاز برای خودروی پاژن

پاژن یا همان پاژن وانت یک خودروی شاسی بلند و آفرودی قدرتمند است که به وسیله ی شرکت خودرو سازی مرتب بر پایه ی پلتفرم خودروی لندرور دیفندر  ساخته شده است این خودرو مجهز به یک موتور ۴ سیلندر ۳ لیتری است که توانایی عبور از هر مسیر صعب العبوری را دارد و نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو توسط یک گیربکس ۵ سرعته به چهار چرخ انتقال می یابد و دارای ۱۶۱ اسب بخار قدرت است که به سرعت ۱۷۰کیلومتر در آنرود می رسد.

اما در این قسمت می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که پاژن برای آفرود به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

سیستم تعلیق پاژن

به دلیل این که شما می خواهید با خودروی پاژن به آفرود بروید و با آن بیراهه نوردی بکنید به سیستم تعلیق بسیار تخصصی و قدرتمندی نیاز دارید تا در زمان آفرود نیروی منتقل شده از طرف موانع به سرنشینان وارد نشود و خودرو دچار سانحه و آسیب دیدگی نشود. در سیستم تعلیق می توانید موارد زیر را برای خودروی پاژن خود خریداری کنید و سواری بسیار نرمی از این خودرو در زمان آفرود بگیرید.

  • کمک فنر های تخصصی پاژن
  • فنر های لول یا فنر شمس

و با خریداری کیت ارتفاع پاژن، ارتفاع خودروی خود را افزایش دهید تا در زمان آفرود زیر ماشین با سنگ های موجود در جاده برخورد نکند.

فروش لوازم آفرود پاژن

لوازم تخصصی آفرود برای پاژن

از لوازم تخصصی که می توان در زمان آفرود برای خودروی پاژن مورد استفاده قرار بگیرد گالن آب و بنزین است که یکی از نیاز های اصلی برای آفرود است زیرا خودرو های آفرود به صورت کلی بنزین زیادی را مصرف می کنند به همین دلیل باید یک گالن بنزین به عنوان ذخیره در خودرو داشته باشیم تا در زمان تمام شدن بنزین از آن استفاده کنیم و یک گالن آب هم در خودرو داشته باشید زیرا در هنگام بیراهه نوردی امکان دارد در صحرا یا حتی در طبیعت نتوانید آب پیدا کنید.

از دیگر لوازم آفرود که می توانید برای خودروی پاژن خود خریداری کنید وینچ نام دارد این وسیله علاوه بر پاژن یکی از نیاز های اصلی برای آفرود و بیراهه نوردی است که هر خودروی آفرود باید مجهز به این وسیله باشند تا در زمان گیر افتادن در گل و لای یا شن و ماسه بتواند خود را از این مخمصه آزاد کند.

وجود بیل، اره و تبر در خودروی آفرودی الزامی است چون شما نمی توانید بیراهه نوردی را پیش بینی کنید و بدانید چه اتفاقی قرار است برای شما رخ دهد پس وجود بیل برای کندن زمین و درست کردن آتش در گودی، اره و تبر برای قطع کردن شاخه ی درختان الزامی است.

لوازم و تجهیزات آفرودی مورد نیاز برای خودروی پاترول

نیسان پاترول چهار درب و دو درب یکی از محبوب ترین خودرو های آفرود موجود در ایران است مجهز به یک موتور ۴ سیلندر و ۶ سیلندر است که توانایی عبور از هر مسیر صعب العبوری را دارد. این خودرو دارای ایمنی بسیار بالایی است اما به دلیل قدیمی بودن سال ساخت آن دارای معایب بسیار زیادی است مثل بالا بودن مصرف سوخت این خودرو در شهر و سیستم تعلیق بسیار ضعیف این خودرو و متریال بی کیفیت استفاده شده در کابین این خودرو اما شما می توانید معایب این خودرو را با صرف هزینه هایی بر طرف کرده و به یک خودروی خوب آفرود تبدیل کنید اما پاترول برای تبدیل شدن به یک خودروی آفرود بسیار خوب به چه چیز هایی نیاز دارد.

سیستم تعلیق مورد نیاز برای آفرود

کسانی که پاترول دارند می دانند که پاترول یک سیستم تعلیق بسیار بدی دارد که نیروی منتقل شده از طرف موانع را به داخل خودرو و سرنشینان انتقال می دهد. یکی از معایب این خودرو سیستم تعلیق آن است که صاحبان پاترول می توانند با تعویض کمک فنر ها، طبق بالا، کمک فرمان وضعیت تعلیق این خودرو را بهتر کنند تا در زمان آفرود سواری بهتری را از پاترول بگیرند.

فروش قطعات یدکی مورد نیاز برای پاترول

۵۰ سال قبل که خودروی پاترول برای اولین بار وارد ایران شد یکی از بهترین خودرو های موجود در ایران محسوب می شد و متریال استفاده شده در ساخت این ماشین نسبتا با کیفیت بودن اما سال ها بعد شرکت پارس خودرو وظیفه ی مونتاژ خودروی های پاترول را به عهده گرفت و رفته رفته از کیفیت متریال استفاده شده در ساخت پاترول کاهش یافت به طوری که هم اکنون برای این که پاترول به یک خودروی خوب تبدیل کنیم نیاز داریم این قطعات را به صورت کلی عوض کنیم

شما می توانید انواع قطعات یدکی خودروی پاترول مانند سپر جلوی پاترول و سپر عقب پاترول، باربند، رکاب، محافظ سینه و … از فروشگاه آنلاین لوازم آفرود دودف خریداری کنید.

کلام آخر

فروشگاه آنلاین لوازم آفرود دودف با داشتن بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه تولید و فروش انواع قطعات خودرو های آفرود یکی از اولین فروشگاه های اینترنتی است که در زمنیه ی فروش لوازم تخصصی آفرود فعالیت می کند شما می توانید انواع لوازم یدکی و تجهیزات آفرود برا رای خودروی خود را از قروشگاه اینترنتی لوازم افرود دودف خریداری کنید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا