اخبار خودرو

خودروهای جدید سایپا ؛ تحول در خط تولید

عملکرد گروه خودروسازی سایپا در جهت تولید خودروهای جدید در مدت اخیر و برنامه‌ای که برای طراحی مدل‌های تازه در دستور کار دارد، امیدبخش به نظر می‌رسد. مهدی صادق نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به این موضوع پرداخت است که در ادامه به گزارش ایرانی کار، به آن توجه می‌کنیم.

خودروهای جدید سایپا

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی به برنامه‌های گروه خودروسازی سایپا در توسعه محصولات و تولید خودروهای جدید اشاره کرده و این خط سیر را بسیار مثبت ارزیابی نمود.

وی در این خصوص ابراز داشت: “صنعت خودرو در کشور به رغم محدودیت‌های بین المللی علاوه بر افزایش ظرفیت تولید و کاهش واردات قطعات خارجی، دستاورد‌های خوبی در حوزه توسعه عمق ساخت داخل به دست آورده است.”

مهدی صادقی نیارکی تاکید کرد: “با سیاستگذاری که در صنعت خودرو صورت گرفت تهدید‌ها به فرصت تبدیل شد و نیاز هست که دستاورد‌های این بخش با استراتژی مناسبی به مردم اطلاع رسانی شود.”

همین طور وی به ۴۰ شاخه صنایع در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با صنعت خودرو اشاره کرده و تاکید داشت که توسعه در تولید خودروهای جدید و داخلی، می‌تواند ۴۰ شاخه از صنایع دیگر را نیز به تحول و حرکت دربیاورد.

این مقام مسئول گفت: “با مجاهدت‌هایی که خودروسازان و قطعه سازان به رغم مشکلات در تامین مواد اولیه داشتند، توانستند، امسال رشد ۱۸درصدی تولید خودرو تا تاریخ ۲۵ تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم بزنند.”

وی در حاشیه صحبت‌های خود به هدف گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی گروه خودروسازی سایپا به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید خودرو در کشور پرداخته و توسعه در ساخت خودروهای جدید داخلی را محور این هدفگذاری دانست.
او ادامه داد: “با برنامه گسترده‌ای که گروه سایپا در زمینه توسعه محصول و تولید خودرو‌های جدید دارد، تحولی اساسی در تاریخ این خودروساز رقم خواهد خورد.”

معاون امور صنایع خاطر نشان ساخت: “اتفاقات گسترده‌ای در مرکز تحقیقات سایپا در زمینه طراحی و ساخت پلت‌فرم‌ها و خودرو‌های جدید در حال رخ دادن است.”

تولید خودروهای جدید در سایپا شامل فیس لیفت خودروهای قبلی، ارتقای مشخصات فنی و نیز طراحی محصولات کاملا جدید است که خط تولید منحصر به خود را نیاز خواهند داشت. به هر ترتیب خودروسازی سایپا در جهت تامین خودروهایی مناسب تمامی اقشار جامعه و در تناسب با بودجه‌های مختلف است.

وی در صحبت‌هایش به دست یافتن گروه صنعتی سایپا به جایگاه خودروساز برتر کشور در خرداد ماه گذشته اشاره کرده و گفت: “این یک اتفاق بی‌نظیر است که با وجود مشکلاتی نظیر تحریم و شیوع بیماری کرونا، سایپا توانسته با مجاهدت صورت گرفته و همکاری شبکه قطعه‌سازان کشور به این مهم دست یابد.”

او به لزوم حمایت از خودروسازان تاکید کرده و اظهار داشت: “رشد تولید خودرو در کشور نشان می‌دهد این صنعت از اهمیت و ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و باید با هدف رشد و رونق تولید و همچنین تسریع در تحویل خودرو و کاهش تعهدات معوقه، مورد حمایت جدی قرار گیرد.”

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا