رپرتاژ

در شهر اراک از کجا بازدید کنیم؟

شهر اراک یکی از شهرهای زیبا و دوست داشتنی ایران است که در سفرهای نوروزی و فصول تعطیلات، کمتر به آن توجه شده است. این شهر نیز مانند دیگر شهرهای توریستی ایران، جاذبه­های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی را در خود و اطراف خود جای داده است که با سفر به این شهر زیبا می­توانید از آنها دیدن کنید و لذت ببرید. حال اگر قصد داشته باشید روزی به این شهر سفر کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید و چند جاذبه گردشگری مهمی که برایتان معرفی خواهیم کرد را به ذهن بسپارید. اگر قصد داشتید با اتوبوس به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می­کنیم انتهای این مقاله را نیز بخوانید. ما در انتهای مقاله روشی آسان برای خرید بلیط اتوبوس با بهترین قیمت به مقصد این شهر را با شما در میان خواهیم گذاشت.

تالاب میقان

اگر دوست دارید در سفر خود به شهر اراک، از دیدنی­های طبیعت اطراف این شهر استفاده کنید، حتما باید سری به تالاب میقان که در ۱۵ کیلومتری این شهر قرار دارد، بزنید. این تالاب که به آن نمک زار فراهان نیز می­گویند، از سه جزیره و یک دریاچه که آب آن شور می­باشد، تشکیل شده است. این تالاب به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی، معمولا در فصل پاییز و زمستان، محل زندگی پرندگان مهاجر می­باشد.

بازار اراک

این بازار که یکی از زیباترین بازارهای تاریخی ایران نیز می­باشد و به بازار سرپوشیده معروف است، یکی از مراکز اصلی تجارت این شهر می­باشد و قدمت آن به دوران فتحعلی شاه قاجار بازمی­گردد. این بازار حدود ۱ کیلومتر طول دارد و ارتفاع سقف آن به ۷ متر می­رسد. بازار اراک علاوه بر مراکز تجارت، بناهای دیگری مانند مسجد، سقاخانه، آب انبار و حمام را نیز در خود داشته که امروز تنها مسجد و سقاخانه آن بجای مانده است.

حمام چهار فصل

حمام تاریخی چهار فصل که قدمت ساخت آن به زمان احمد شاه قاجار بازمی­گردد، یکی از زیباترین حمام­های تاریخی ایران است. این حمام که کاشی­کاری­های چشم­نوازی دارد، به دلیل نوع طراحی و نقاشی­های داخل آن و اشاره به چهار فصل در این نقاشی­ها، به حمام چهار فصل معروف شده است. اگر به شهر زیبای اراک سفر کردید، حتما سری به این حمام تاریخی بزرگ و زیبا بزنید.

سفر با اتوبوس به اراک

برای سفر با اتوبوس به شهر زیبای اراک و بازدید از جاذبه­های گردشگری و طبیعی مختلف آن، می­توانید از طریق سایت اسنپ تریپ این کار را انجام دهید. برای خرید بلیط اتوبوس تهران اراک کافیست در سایت اسنپ تریپ شهر تهران را بعنوان مبدا و اراک را بعنوان مقصد و تاریخ حرکت خودتان را مشخص کنید. بلیط مورد نظر را بر اساس ساعت حرکت و هزینه آن انتخاب کرده و خریداری کنید. سپس می­توانید برای بازگشت خود بلیط اتوبوس اراک تهران را نیز خریداری کرده و هزینه را بصورت آنلاین پرداخت کنید و سفرتان را آغاز کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا