نقد و بررسی خودرو

چگونه دنا پلاس را جذاب‌تر کنیم؟

دنا پلاس را می‌توان نوعی پیشرفت در خودروسازی کشور محسوب کرد. دنا پلاس که اکنون گران‌ترین و پرآپشن‌ترین خودروی تولید داخل است، در مدل توربوشارژ کیلومتر آن بیش از ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در بازار خودرو بسیاری از مشتریان اعتقادی به خرید خودروهای کارکرده ندارند و تنها طالب خودروهای صفر هستند و حتی با وجود افزایش شدید قیمت‌ها هنوز هم بر اعتقاد خود راسخ مانده‌اند. بنابراین دنا پلاس که از بالاترین کیفیت و امکانات و تجهیزات در داخلی‌ها بهره می‌برد، از بازار بسیار خوبی برخوردار است.

از طرفی تنها رقبای صفر کیلومتر این خودرو، مدل‌های چینی متنوعی هستند که به نوعی بازار خودروی ما را تسخیر کرده‌اند. درست است که از آن هجمهٔ اولیه در خصوص خودروهای چینی بسیار کاسته شده و در برخی مدل‌ها امتحان خود را پس داده‌اند، اما این یک واقعیت است که بسیاری از خریداران همچنان خودروهای وطنی را ترجیح می‌دهند.

دنا پلاس نسخه فیس لیفت و تکامل یافته دنا معمولی‌ است که تغییرات هر چند جزئی ولی تاثیرگذاری را در ظاهر آن شاهدیم. این خودرو نسبت هم خانواده‌های قدیمی خود (خانواده سمندها) طراحی بسیار زیباتر و لوکس‌تری دارد. اما از آنجا که بسیاری از مالکان دنا پلاس را قشر جوان تشکیل می‌دهند، بازی با ظاهر، اسپرت کردن و به قولی چیدن این خودرو می‌تواند لذت و جذابیت زیادی به همراه داشته باشد. در ادامه فارغ از بحث فنی و موتور، تنها به بررسی تغییراتی که می‌توان در ظاهر این خودرو برای اسپرت شدن اعمال کرد می‌پردازیم.

عمل‌های زیبایی قابل اجرا بر روی چهره دنا پلاس!

دنا پلاس از آن خودروهایی ا‌ست که پتانسیل بالایی برای تغییرات و اسپرت کردن دارد. خاک‌خوردگان این کار اعتقاد دارند که اسپرت کردن خودرو حداقل در ۱۰ مرحله و حداکثر در ۲۰ مرحله امکان‌پذیر است. البته توجه داشته باشید که اگر به دنبال حداکثر تغییرات هستید، باید قید گارانتی و خدمات پس از فروش خودروی خود را بزنید. اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد داشتن خلاقیت و سلیقه شخصی و یا کمک از افراد خبره این کار است. اگر در تغییر دادن ظاهر خودرو بیش از حد اغراق کنید، ممکن است نتیجه عکسی حاصل شود. روند تغییرات در ظاهر خودرو رو به ترتیب در زیر معرفی می‌کنیم:

۱- رینگ و لاستیک: اولین قدم برای اسپرت و زیباتر شدن خودرو، جایگزینی لاستیک‌های پهن و استفاده رینگ‌های مناسب است. در استفاده از این رنگ‌ها باید مراقب باشید که آسیبی به جعبه دنده خودرو وارد نشود. برای این تغییر بسته به انتخاب‌تان لازم است در حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان هزینه کنید.

۲- دودی کردن شیشه‌ها: استفاده از برچسب‌های دودی نیز معمولاً جزو اولین قدم‌های چیدن یک خودروی اسپرت است. البته دقت داشته باشید اگر شیشه‌های خودرو بیش از اندازه دودی باشد، خودرویتان قطعاً توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد.

۳- سر اگزوز: سر اگزوز هم نمای زیبایی به پشت خودرو می‌دهد و هم صدای خوشایند یک خودروی اسپرت را در هنگام گاز دادن ایجاد می‌کند. این آپشن در حدود ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

۴- تعویض سپر و رکاب خودرو: تعویض سپر خودرو با یک سپر اسپرت می‌تواند به کلی باعث تغییر چهره خودروی شما شود. برای خانواده سمندها و دنا سپرهای اسپرت بسیار زیبایی وجود دارد که به خوبی بر روی بدنهٔ آن‌ها سوار می‌شود. برای تعویض سپر در حدود تا ۲ میلیون تومان و برای تعویض رکاب تا حدود ۸۰۰ هزار تومان می‌توانید هزینه کنید.

۵- تغییر ارتفاع خودرو: در واقع تکمیل کننده و رکن اصلی ظاهر یک خودروی اسپرت کم کردن ارتفاع کف آن است. کم کردن ارتفاع که روش‌های مختلفی هم دارد، قطعاً سواری خودرو به خصوص در معابر شهری را اندکی دشوار می‌کند. همچنین پس از آن باید انتظار یک سواری خشک و اسپرت را از خودروی خود داشته باشید.

دیگر تغییراتی که می‌شود بر روی خودرو سوار کرد، تغییر چراغ‌ها، آنتن، تغییر بوق، استفاده از باله عقب متناسب با مدل آن، تبدیل بازشوی درها به حالت پروانه‌ای و… است.

اگر از اسپرت‌بازان قهار هستید و دنا پلاس دارید مطمئن باشید که این خودرو پس از گذراندن مراحل فوق زیباتر و چشم‌نوازتر خواهد شد. اگر هم به دنبال یک دنا پلاس چیده شده اسپرت حاضر و آماده هستید، بهتر است سری به https://divar.ir بزنید و خودروی دلخواه خود را پیدا کنید.

تناسب درون و بیرون فراموش نشود!

دنا پلاس از نظر طراحی و کیفیت متریال به کار رفته در کابین در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارد. اما اگر تصمیم دارید که مراحل فوق را طی کنید و یک خودروی کاملاً اسپرت در اختیار داشته باشد، بهتر است به تناسب داخل و خارج خودرو نیز توجه کنید. از مهم‌ترین تغییراتی که می‌توان بدون تغییر ساختار اصلی درون خودرو انجام داد، تغییر روکش صندلی و تودوزی ماشین با رنگ‌های هماهنگ، روکش فرمان، تعویض دسته دنده، تعویض فرمان با فرمانی اسپرت و …. است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا