نقد و بررسی خودرو

مشخصات فنی رانا پلاس ایران خودرو منتشر شد

نسخه فیس لیفت رانا، خودروی محبوب و پرفروش گروه صنعتی ایران خودرو، یعنی رانا پلاس به زودی به بازار عرضه خواهد شد. اخیرا نیز ایران خودرو، مشخصات فنی رانا پلاس را منتشر ساخته است که در زیر نگاهی به آن می‌اندازیم.

مشخصات رانا پلاس

مشخصات رانا پلاس مشابه رانا بوده و تنها در طراحی و تجهیزات آن، تفاوت‌هایی دیده می‌شود که به شرح زیر هستند:

رانا پلاس با رودری‌های جدید و به شکلی زیباتر دیده می‌شود و چراغ‌های جلو و عقب آن نیز طراحی جدید به خود گرفته‌اند. صندلی‌های آن، روکش‌هایی شبیه به روکش‌های صندلی خودروی پژو ۲۰۷ دارند و دستگیره‌های آن نیز همرنگ بدنه تعبیه شده‌اند. به این ترتیب با خودرویی به مراتب لوکس‌تر و زیباتر روبرو هستیم که سازنده ایرانی سعی در هماهنگ سازی بدنه بیرونی و کابین آن داشته است.

رانا پلاس

آینه‌های رانا معمولی نیز برقی بودند و در این مدل جدید فرمی تازه از آینه‌های برقی با چراغ راهنما را می‌بینیم. کلیدهای کنترل MFC روی غربیلک فرمان جای داشته و آرم کرومی آن نیز جلب نظر می‌کند.

این خودرو با تجهیزات ستون فرمان جمع شوند یا تلسکوپی، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، کروز کنترل، سیستم کنترل بخار بنزین، نمایشگر دمای محیط، سیستم قطعی خودکار سوخت، آنتن اکتیور، عایق‌گیر صدای موتور به داخل کابین، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع، پشت سری صندلی‌های عقب یکپارچه با صندلی، رینگ فولادی ۱۴ اینچی و … عرضه خواهد شد.

رانا پلاس

تجهیزات ایمنی آن نیز شامل سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیرمجاز، سیستم ضدسرقت یا ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، سیستم عیب یابی هوشمند، هشداردهنده موانع عقب خودرو و … هستند. کیسه‌های هوا نیز برای راننده و سرنشین جلو تعبیه شده‌اند.

ترمزهای رانا پلاس شامل ترمز جلو دیسکی خنک شوند و ترمز عقب کاسه‌ای هستند. هیمن طور ترمز ضدقفل ABS و ترمز EBD سیستم ترمزهای آن را همراهی می‌کنند.

رانا پلاس

سخن پایانی 

اگر چه مشخصات فنی رانا پلاس با رانا تفاوتی ندارد، اما طراحی جدید آن به مراتب جوان پسندتر بوده و می‌تواند انتظارات جوانان از خودروهای لوکس را تا حدودی در این رده قیمتی، برآورده سازد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا