نقد و بررسی خودرو

رونمایی از هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

رونمایی از هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ – به دنبال اولین نمایش جهانی هیوندای در تابستان گذشته، هیوندای سوناتا هیبرید کاملاً جدید ۲۰۲۰ اولین حضور خود را در آمریکای شمالی را روز پنجشنبه در نمایشگاه خودرو شیکاگو انجام داد.

این خودرو در زیر کاپوت خود یک موتور بنزینی ۲.۰ لیتری Smartstream  دارد که به یک موتور الکتریکی ۳۹ کیلو وات و گیربکس شش سرعته مجهز است. کل بازده سیستم  این پیشرانه ۱۹۲ اسب بخار میباشد. این میزان قدرت تقریباً هم انداز پیشرانه ای است که در نسل قبلی یافت میشود.

به نظرتان مصرف سوخت این خودرو نیز همانند نسل قبلی است؟ خیر، طبق رتبه بندی EPA در ایالات متحده تقریباً ۲۵ درصد پیشرفت داشته است. با توجه به اینکه سوناتا هیبرید فعلی مصرف سوختی به اندازه ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد، منطقی است که فرض کنیم مدل جدید به طور متوسط نزدیک به ۵.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد.

رونمایی از هیوندای سوناتا 2020

طبق اندازه گیری ها، توسوتا کمری هیبرید ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و هوندا آکورد هیبرید ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که احتمالا کمی پر مصرف تر از سوناتا جدید هستند.

اما چگونه پیشرانه جدید هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۲۰ می تواند کارآمدتر باشد، اگر پیشرانه یکسان باشد؟

اول از همه در این پیشرانه از سیستم کنترل شیفت در جهان است که از نرافزار منطق کنترل جدید برای واحد قدرت استفاده میکند. برخلاف ویژگی تطبیق مجدد موجود در اتومبیل های دیگر ، این سیستم پیشرانه الکتریکی را کنترل می کند تا بتواند سرعت چرخشی موتور و ترانسفورماتور را تراز کند تا امکان تغییر سریع دنده ها به صورت ۳۰ درصدی را فراهم کند. و از آنجا که اصطکاک در روند به حداقل می رسد ، دوام انتقال قدرت نیز افزایش می یابد.

رونمایی از هیوندای سوناتا 2020

علاوه بر این ، سوناتا هیبرید جدید به دلیل داشتن دریچه های هوای فعال در پشت جلوپنجره در صورت نیاز به خنک شدن کمتر موتور، بسته می شود. این سیستم به بهبود حالت آیرودینامیکی با ضریب ۰.۲۴ در درگ دارد. یک اسپویلر در عقب خودرو با طراحی مجدد، چرخ های با طراحی آیرودینامیکی و پنل های مختلف  نیز باعث بهبود جریان هوا می شوند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، این ماشین حتی دارای سیستم سقف خورشیدی است که باتری هیبریدی و ۱۲ ولت را در حال شارژ نگه میدارد و در عین حال از تخلیه های غیرضروری هنگام خاموش شدن اتومبیل جلوگیری می کند. هیوندای ادعا می کند با شش ساعت شارژ دارندگان خودرو میتوانند مسافت ۱.۳۰۰ کیلومتر را بپیماید.

رونمایی از هیوندای سوناتا 2020

در بحث رونمایی از هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ مهندسین این خودرو، محل قرارگیری باتری را بهینه کردند تا ظرفیت بدنه را ۷۰ لیتر در مقایسه با سوناتا هیبریدی ۲۰۱۹ افزایش دهد. به طور طبیعی ، آخرین ویژگی های اتصال، ایمنی و راهنمایی راننده ، از جمله قابلیت رانندگی نیمه خودمختار در بزرگراه ها و سرویس های BlueLink را در این خودرو اضافه کرده اند که امکان کنترل از راه دور و نظارت بر عملکردهای خاص خودرو را دارند.

هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۲۰ بهار امسال به بازار عرضه می شود ، هرچند قیمت گذاری آن هنوز مشخص نشده است.

 

اطلاعات فنی خودرو

 

بخش پیشرانه

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی
قدرت خروجی ۱۹۱ اسب بخار @ ۶۱۰۰ 
گشتاور ۲۴۵ نیوتون بر متر @ ۴۰۰۰
نوع سوخت معمولی
انتقال قدرت ۸ دنده اتوماتیک
حالت رانندگی FWD

 

نوع خودرو

کلاس خودرو سدان
دسته بندی سدان سایز متوسط

 

مصرف سوخت

جاده – لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شهر  ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
تولید گاز CO2 – گرم در هر کیلومتر
مخزن سوخت ۶۰ لیتر

 

اندازه گیری

طول ۴۹۰۰ میلی متر
عرض ۱۸۶۰ میلی متر
ارتفاع ۱۴۴۵ میلی متر
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم

 

راندمان

شتاب ۰ تا ۱۰۰ – ثانیه
شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ – ثانیه
بیشترین سرعت – کیلومتر بر ساعت
تست ترمز – متر

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا