اخبار خودرواطلاعیه‌های فروش

سیگنال دلار به بازار خودرو

افزایش نرخ دلار در بازار آزاد بر بازار خودرو تاثیر گذاشت و بهای برخی خودورها را در بازار با افزایش همراه کرد.

اعلام اخباری مبنی بر به بن‌بست رسیدن مذاکرات برجام، نرخ دلار را در بازار آزاد به مرز ۳۳ هزار تومان رساند که این امر باعث شد تا قیمت برخی خودروها در بازار افزایش پیدا کند. از سوی دیگر چراغ سبز دولت به خودروسازان مبنی بر درخواست افزایش قیمت محصولاتشان به شایعه‌های گرانی تا ۲۰ درصدی قیمت خودروها دامن زد.

سیگنال دلار به بازار خودرو

اگر چه برخی امیدواری‌ها وجود داشت که با افزایش تولید و عرضه و آزادسازی واردات بازار خودرو متعادل شده و قیمت‌ها منطقی شود اما الگوی رفتاری دلار و انتظارات تورمی که ارتباط مستقیم با نتیجه برجام و مذاکرات آن دارد از یک سو و ناامیدی از آیین ‌نامه وارداتی که به گفته کارشناسان تاثیری در قیمت و بازار خودرو نخواهد داشت و بیشتر در جهت منافع خودروسازان و تنگ‌تر کردن حلقه انحصار آنان تهیه شده است، از سوی دیگر، امیدها را برای بهبود وضعیت و کاهش قیمت خودروها کم رنگ‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

اما در بازار امروز و تحت تاثیر اخبار و شایعات، قیمت سمند EF7 ایران خودرو با جهش ۴ میلیون تومانی همراه شد و به ۳۵۴ میلیون تومان رسید.

همچنین قیمت خودرو دنا اتوماتیک توربو از ۵۰۳ میلیون تومان به ۵۰۸ میلیون تومان افزایش یافت تا گرانی ۵ میلیونی را در کارنامه خود به ثبت برساند.

رانا از دیگر خودروهایی بود که در بازار با افزایش قیمت مواجه شد. این خودرو در نوع پانوراما با گرانی ۵ میلیونی همراه بود و قیمت خود را به مرز ۳۵۰ میلیون تومان رساند.

قیمت خودروی پارس اتوماتیک نیز با افزایش همراه بود و به مرز ۴۶۵ میلیون تومان رسید. قیمت سایر خودروها تغییر چندانی نداشته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا