پیشنهاد سردبیرآموزش

طرح ترافیک در اصفهان + محدوده و ساعت

طرح ترافیک در اصفهان نیز در دوره‌های عادی سال (فارغ از دوران شیوع کرونا)، به طور معمول چون چیزی که در تهران به عنوان پایتخت جریان دارد، وجود داشته و خودروهای پلاک شخصی باید با رعایت خیابان‌های طرح ترافیک اصفهان در این محدوده‌ها در ساعات اعلام شده، به تردد بپردازند.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

محدوده طرح ترافیک در اصفهان

محدوده طرح ترافیک در اصفهان شامل خیابان های زیر می شود:

خیابان‌های شامل طرح ترافیک در اصفهان از سمت شمال خیابان مسجدسید و خیابان عبدالرزاق، از سمت شرق خیابان هاتف، خیابان نشاط و خیابان چهارباغ خواجو، از سمت جنوب خیابان کمال الدین اسماعیل و خیابان مطهری و از سمت غرب خیابان دکتر بهشتی و خیابان کاشانی است.

به واقع باید این محدوده را شامل میدان امام علی، خیابان عبدالرزاق، چهار راه تختی، خیابان مسجد سید، ‌خیابان آیت الله کاشانی، فلکه چهار سوق، چهار راه دکتر بهشتی، خیابان دکتر بهشتی، خیابان شهید مطهری، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کمال الدین اسماعیل، میدان خواجو، چهار باغ خواجو، خیابان نشاط و خیابان هاتف بدانیم. در حقیقت بخش های داخلی تمام این خیابان‌ها و معابر در محدوده طرح ترافیک اصفهان هستند.

خیابان حافظ، خیابان مسجد حکیم، چهار باغ پایین، خیابان آیت الله طیب، خیابان آیت الله زاهد، خیابان میرداماد، خیابان آیت الله طالقانی، خیابان اردیبهشت، خیابان خاجا، خیابان ابوذر، خیابان عباس آباد، خیابان آیت الله شمس آبادی، خیابان شیخ بهایی، چهار راه قصر، میدان امام حسین، خیابان سپاه، خیابان باغ گلدسته، خیابان آمادگاه، خیابان سید علی خان، میدان فلسطین، خیابان فردوسی، خیابان هشت بهشت، بلوار استانداری، خیابان بهشتی خواه، خیابان فرشادی، خیابان فلسطین، خیابان شهید موحدیان، خیابان منوچهری نیز دیگر خیابان‌های شامل طرح ترافیک در اصفهان هستند.

طرح ترافیک در اصفهان

جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک اصفهان چه قدر است؟

جریمه ورود بدون مجوز به محدوده طرح ترافیک اصفهان مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ با این حساب در صورتی که خودرویی بدون داشتن مجوز تردد طرح ترافیک، به این محدوده وارد شود، معادل ۱۰۰ هزار تومان جریمه برای پلاک وی به عنون بدهی طرح ترافیک ثبت خواهد شد.

همین طور بخوانید: برنامه خلافی ماشین

ساعات اجرای طرح ترافیک اصفهان

ساعات اجرای طرح ترافیک اصفهان از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ بعدازظهر و از ساعت ۱۶ لغایت ۲۰ اعلام شده است که البته در دوران شیوع ویروس کرونا، این ساعات به فراخور زمان و شرایط، دستخوش تغییراتی شده‌اند. لازم به ذکر است که تردد در خیابان‌های مرز محدوده طرح مشمول اجرای محدودیت تردد نبوده و برای تمام خودروهای پلاک شخصی و … آزاد خواهد بود. همین طور به منظور تسهیل در رفت و آمد ساکنین و کارمندان ادارات واقع در محدوده ساعات اجرای طرح و ممنوعیت تردد برای خودروهای با پلاک غیرهمگون از ۸ صبح تا ۱۳ و از ساعت ۱۶ لغایت ۲۱ در نظر گرفته شده است.

به علاوه در روزهای تعطیل در صورتی که شرایط ترافیکی خاصی بر شهر حاکم نبوده و اعلامی از قبل صورت نگیرد، تردد در تمام خیابان های محدوده و خارج از محدوده، آزاد خواهد بود. در تمامی معابر ورودی و معابر میانی محدوده طرح ترافیک اصفهان دوربین‌های هوشمند پلاک خوان مستقر شده اند. این دوربین‌ها به طور مستمر از معبر، تصویربرداری می کنند و شماره پلاک تک تک خودروهای عبوری را قرائت می کنند. پس از پردازش اطلاعات، خودروهای فاقد مجوز و متخلف شناسائی شده و برای آنها جریمه ثبت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: خلافی موتور سیکلت

خیابان های طرح ترافیک اصفهان

سوالات مهم

جریمه تردد در محدوده طرح ترافیک اصفهان چقدر است؟

این جریمه معادل ۱۰۰ هزار تومان برای هر روز تردد غیرمجاز در نظر گرفته شده است.

ساعات طرح ترافیک در اصفهان چه زمانی است؟

ساعات اجرای طرح ترافیک اصفهان از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ بعدازظهر و از ساعت ۱۶ لغایت ۲۰ است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا