اخبار خودرو

توضیحات معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در خصوص شرط عدم پلاک فعال در خانوار

در فروش فوق العاده اخیر ایران خودرو شرط اضافه‌ای مبنی بر عدم پلاک فعال در خانوار عنوان شد که برای متقاضیان خرید خودرو کمی شوک‌آور و تازه بود. پیش از این شرط نداشتن پلاک فعال برای شخصی که به عنوان متقاضی در طرح‌های پیش فروش خودرو در دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو اقدام می‌کرد، وجود داشت؛ اما شرط نداشتن پلاک فعال در کل خانواده، نارضایتی‌هایی را در میان متقاضیان به وجود آورد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرده است که در ادامه آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

عدم پلاک فعال در خانوار

بنابر توضیحاتی که بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو اعلام داشته است، این محدودیت تازه به منظور رساندن خودروها به مشتری‌های واقعی و خانواده‌هایی که به کلی فاقد هر گونه وسایل نقلیه موتوری هستند، در نظر گرفته شده است. همین طور وی به این موضوع اشاره می‌کند که تصمیم فوق، در کمیته خودرو اتخاذ شده و بررسی‌های لازم در خصوص آن صورت گرفته است. با توجه به آمار خانوارهایی که از داشتن خودرو محروم مانده‌اند، چنین طرحی می‌تواند به رسیدن خودرو به دست این عده از جمعیت کشور، کمک کند.

وی در این خصوص توضیح داد: “همچون بحثی که برای توزیع خودرو، به سمت شیوه قرعه‌کشی رفتیم یا بحث پلاک فعال و… که همگی در کمیته خودرو و در حضور نهادهای مختلف همچون ناجا و غیره برگزار می‌شود، همه تلاش‌ها برای این بوده است که تقاضاها واقعی شده و در توزیع نیز بتوانیم عادلانه رفتار کنیم.”

بابک رحمانی تاکید کرد: “واقعی کردن تقاضا و عادلانه بودن نحوه توزیع، دو محور اصلی طرح‌های فروش بوده است تا اولویت با مشتریان و تقاضاهای واقعی باشد. در طرح فروش فوق‌العاده به دلیل اینکه محصولات با قیمت قطعی و ظرف مدت کوتاهی تحویل می‌شود، تمایل ما این بوده است که این خودروها به دست مصرف‌کننده واقعی برسد. ضمن اینکه منطق پشت عدم پلاک فعال در خانواده، این است که خانواده‌هایی هستند که خودرو در حال حرکت دارند اما در مقابل خانواده‌هایی هم هستند که حتی یک خودرو هم ندارند، لذا شرایطی فراهم شود تا فعلا اولویت با خانواده‌های بدون خودرو باشد.”

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت: “بنابراین موضوع عدم پلاک فعال در خانواده که تنها برای طرح فروش فوق‌العاده اعمال می‌شود، مطرح شد تا خانواده‌های بدون خودرو بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند. همچون هر تغییر شرایط دیگری، ابتدا سخت است و به‌نظر عجیب می‌آید اما با توجه به منطقی که پشت آن وجود دارد، در حقیقت مشتریانی در اولویت قرار می‌گیرند که حتی یک خودرو هم ندارند.”

او خاطر نشان ساخت: “بنابراین برای خانواده و افرادی که به طور مثال خودروی فرسوده داشته یا تعداد نفرات خانوار زیاد است، روش‌های دیگر و استفاده از سایر طرح‌های فروش وجود دارد تا بتوانند خودروی فرسوده خود را تبدیل به احسن یا بیشتر کنند. در فروش فوق‌العاده با قیمت ثابت است که این شرط در آن اعمال می‌شود.”

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا