پیشنهاد سردبیرآموزشنقد و بررسی خودرو

بررسی خودرو فردا ۵۱۱ + مشخصات

خودرو‌های شاسی بلند از پرطرفدار‌ترین خودرو‌های موجود در بازار هستند و به دلیل ارتفاعی که دارند و البته بدنه محکمشان نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌نمایند. یکی از این اتومبیل‌ها، خودرو فردا ۵۱۱ است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی خودرو فردا ۵۱۱ بپردازیم.

معرفی خودرو فردا ۵۱۱

خودرو‌های شاسی بلند به دلیل چهره همه پسندی که دارند، توانسته‌اند تا نظر افرادی بیشماری در خرید به خود جلب نمایند؛  ازاین رو سال‌ها است که در صدر جدول خرید و فروش خودرو قرار دارند.

با توضیحات داده شده از خودرو‌های شاسی بلند یقینا تا به حالا پی برده‌اید که شرکت‌های بسیار به دلیل عرضه و تقاضای بی شمار مشتریان این نوع خودرو‌ها را ساخته و یا مونتاژ می‌کنند و خودرو سازی فردا نیز یکی از این شرکت‌ها است.

این شرکت خودرو سازی در سال‌های اخیر دو کراس اوور جدید را معرفی کرده و در بهار سال ۱۴۰۰ نیز یکی دیگر از این کراس اوور‌‌ها در نوع B پلاس را معرفی نموده است. با توجه به نوع این خودرو می‌توان دریافت که خودرو کوچک‌تری نسبت به دیگر کراس اوور‌های زمان خود بوده، اما با این حال از لحاظ تکنولوژی چند قدمی از دیگر کراس اوور‌های موجود در بازار خرید و فروش خودرو ایران جلو‌تر است.

این خودرو اولین اتومبیلی است که نام شرکت فردا برروی آن گذاشته شده است. این اتومبیل در دیگر کشور‌های جهان نیز حضور یافته و با توجه به ظاهر مدرن و همچنین کابین مناسب برای یک خانواده کم جمعیت، در کشور‌هایی همچون عربستان و پاکستان فروش مناسبی داشته است. معرفی این اتومبیل در سال ۲۰۲۰ رقم خورد و از سال ۲۰۲۱ است که حضور آن در بازار جهانی خرید و فروش خودرو صورت گرفته است. تغییرات داخلی به وجود آمده از طریق شرکت خصوصی فردا حدود ۲۰ درصد بوده، اما با این حال این شرکت اظهاراتی در این باره داشته و قول داده تا حداکثر چهار سال آینده این تغییرات را تا مرز ۴۰ درصد برساند. در ادامه به بررسی کامل این خودرو خواهیم پرداخت.

فردا ۵۱۱

بررسی وضعیت داخلی

مشاهده خودرو‌های داخلی و بررسی آن‌ها نشان می‌دهد که اکثر این اتومبیل‌ها دارای چندین خط شکسته هستند، اما طراحی داخلی این خودرو با طراحی دیگر خودرو‌های همسان خود کمی متفاوت است.

طراحی داخلی این خودرو به گونه‌ای است که شما در وسط کنسول میانی یک صفحه نمایشگر لمسی را مشاهده می‌کنید که از وسط داشبورد میانی می‌گذرد که این طراحی تا حدودی شبیه به طراحی بی ام است.

زیر کابین خودرو مربوطه تهویه کننده‌هایی مشاهده می‌شود و می‌توانید با بهره گیری از دکمه‌های ردیف سوم تهویه کننده‌ها را به صورت دیجیتال کنترل کنید. به علاوه دکمه‌ای نیز برای خاموش و روشن کردن سیستم صوتی این دستگاه وجود دارد که دور آن با رنگ آبی تزئین شده است.

در وسط دور شمار کیلومتر این خودرو پشت آمپر ساده‌ای وجود دارد. یقینا تا به حال به این توجه داشته اید که زمان رانندگی جای پای شما ناراحت است و نمی‌توانید به راحتی زیر فرمان پای خود را قرار دهید؛ اما این خودرو از این لحاظ بسیار مناسب می‌باشد. زیرا فرمان آن D-CUT بوده، به این معنا که زیر آن کاملا تخت است و شما جای بیشتری خواهید داشت. یکی دیگر از آپشن‌های موجود در این اتومبیل دکمه‌های موجود روی غربیلک است که به شما این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر به کنترل بعضی نقاط دست پیدا کنید.

طراحی اتومبیل فردا ۵۱۱

با وجود خط‌های نرم و منحنی موجود برروی این خودرو، چهره آن جدید‌تر و پویا‌تر به نظر می‌رسد که این نیز می‌تواند یکی از نکاتی باشد که به راحتی باعث جلب توجه مشتریان می‌شود.

انتخاب خودرو فردا ۵۱۱ کمی منطقی‌تر از خودرو‌های هم رده آن است، زیرا نکات ظاهری در نظر گرفته شده برای این خودرو از دیگر خودرو‌های موجود در بازار داخلی بهتر و بدرن‌تر است. به طور مثال استفاده از چراغ‌های ال ای دی مخصوص روز که زیر سپر آن قرار گرفته و ظاهر کشیده این چراغ‌ها و دیگر قابلیت‌های موجود در این خودرو که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، این خودرو را در مقایسه با دیگر مدل‌های کوچک و جمع و جور کراس اوور جذاب‌تر و مدرن‌تر به چشم می‌آورد.

پنجره‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو تا حد چشم گیری بزرگ بوده  که تا سپر اتومبیل ادامه دارد. در وسط سپر آرم خودرو سازی فردا وجود دارد. این خودرو بیشتر برای خانواده مناسب است و ظاهری همه پسند و ساده دارد که موجب فراگیری آن می‌شود، اما با اینحال خطوط منحنی موجود برروی آن این خودرو را تا حد قابل توجهی از یکنواخت بودن خارج کرده است.

پشت این خودرو طراحی شیکی دارد و تا حدودی با ظاهر جلویی تفاوت دارد. اما با این حال چراغ‌های هردو طرف کاملا با یکدیگر شباهت دارند. چراغ‌های عقبی اتومبیل تا ستون انتهایی خودرو کشیده شده است و طراحی چراغ‌ها به طور دو تیکه است. اگر بخواهیم برای هماهنگی چراغ‌های عقبی و جلویی جمع بندی خاصی در نظر بگیریم، باید بگوییم که این اتومبیل به میزان قابل توجهی مرغوبیت را به خود جذب می‌کند.

فردا ۵۱۱

مشخصات فردا ۵۱۱

پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی می‌باشد و تنها در ۵۵۰۰ دور ۱۶۰ اسب بخار را تولید می‌کند. میزان قدرت گفته شده حدودا در سطح پیشرانه TU5 است که باید در نظر داشت هردو از نظر توان خروجی در یک سطح قرار دارند. یکی از نقاط قوت در این اتومبیل بهره گیری از گیربکس دو کلاچه است که با وجود آن می‌توانید به راحتی سفر کنید و شاهد عملکرد سریع خودرو نسبت به رقبای آن باشید.

این خودرو جز کم وزن‌ترین خودرو‌ها به حساب می‌آید که تنها ۱۱۱۵ کیلوگرم وزن دارد و برای همین از سوخت بسیار محدودی حدود ۶.۴ و حتی کمتر بهره می‌برد که این نیز یکی دیگر از مواردی است که در زمان خرید بسیار مهم به نظر می‌رسد.

شاخصه‌های فنی خودرو فردا ۵۱۱

موتور  ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتو  ۱۴۸۰ سی‌سی
تنفس موتور  تنفس طبیعی
انتقال نیرو  دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت  ۱۰۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در

دقیقه

حداکثر گشتاور  ۱۳۵ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در

دقیقه

جعبه دنده  ۵ سرعته ۲ کلاچه
شتاب صفر تا صد  _
حداکثر سرعت  _ کیلومتر در ساعت
وزن  ۱۱۱۵ کیلو گرم
اندازه ( میلی‌متر)  ۴۳۹۰ طول – ۱۷۲۵ عرض-

۱۴۹۰ ارتفاع

فاصله بین دو محور ۲۵۳۵ میلی‌متر

میزان مصرف سوخت و استاندارد‌ها

مصرف سوخت

داخل شهر

۸.۴ لیتر در هر کیلو متر
مصرف سوخت

خارج شهر

۴.۹ لیتر در هر کیلو متر
مصرف سوخت

ترکیبی

۶.۴ لیتر در هر صد کیلو متر
حجم باک  ۴۰ لیتر
استاندارد آلایندگی  یورو ۵
میزان تولید CO2  _ گرم در هر کیلو متر
استاندارد امنیت  

امکانات و تجهیزات فردا ۵۱۱

خودرو فردا ۵۱۱ یکی از خودرو‌هایی است که در بازار ایران به عنوان پر آپشن‌ترین خودرو‌ها شناخته می‌شود و در مقایسه با رقبای آن نیز این موضوع غیر قابل چشم پوشی می‌باشد. آپشن‌های موجود در این خودرو در کمتر خودرو‌هایی دیده می‌شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ترمز و پایداری  سیستم کنترل پایداری ای اس پی،

سیستم توضیع نیرو ای بی دی، سیستم

ترمز ضد قفل ای بی اس، سیستم کمک

حرکتی در سربالایی اچ اچ سی،

ترمز‌های دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب،

کیسه هوا  دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی  صفحه ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، ورودی

یو اس بی

دیگر تجهیزات  سانروف، دوربین دنده عقب، فرمان برقی،

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان،

آینه‌های جانبی تاشو برقی، تهویه

الکترونیکی، سنسور پارک عقب،

چراغ مخصوص روز

فردا ۵۱۱

رقبای خودرو فردا ۵۱۱

در حال حاضر میزان قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو با احتساب مالیات و هزینه‌های شماره گذاری ۴۲۹ میلیون تومان است که به معنای پیدا کردن دیگر رقبا با همین رنج قیمت می‌باشد. خودرو‌های موجود در بازار که با فردا ۵۱۱ از لحاظ کارایی و رنج قیمت در نظر گرفته شده رقابت می‌کنند، سرسخت و قدیمی‌تر از این خودرو هستند و توانسته‌اند مشتریان خاص خود را جذب کنند. این خودرو‌ها نظیر دنا پلاس توربو اتوماتیک و چری تیگو از مدیران خودرو می‌باشند. با این وجود این خودرو مناسب افرادی است که به زمان تولید خودرو خود اهمیت می‌دهند و شیفته اتومبیل‌های مدرن هستند. البته این را نیز باید در نظر داشت که هرقدر اتومبیل جدید‌تر باشد یقینا از آپشن‌های جدید‌تری برخوردار است که این  نیز یکی از عواملی است که می‌تواند باعث برتری فردا ۵۱۱ در برابر دیگر رقبای آن باشد.

سخن پایانی

خودرو فردا ۵۱۱ می‌تواند یکی از رقبای جدی برای دنا پلاس توربو و خودورهای همسان خود باشد. به نظر می‌رسد اگر این خودرو با افزایش قیمت رو به رو نشود، بتواند نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند. نظر شما چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا