رپرتاژ

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو emco

صنایع زیادی در دنیا و کشور خودمان «ایران» وجود دارد که در حال فعالیت و توسعه و آبادانی کشورشان هستند. حال یکی از بزرگ ترین صنایع شناخته شده، صنعت خودروسازی است. در کنار این صنعت، کارخانه های زیادی نیز وجود دارند که در زمینه تولید قطعات یدکی خودرو و پخش و فروش آنها فعالیت دارند. چرا که لوازم یدکی خودرو رابطه مستقیمی با آن داشته و در صورت تصادف و خرابی قطعات ماشین به هر دلیل دیگری، باید قطعه­ی جایگزین آن وجود داشته باشد تا ماشین تعمیر شده و بهترین عملکرد را ارائه دهد.

درباره شرکت آریا گستر

فروشگاه امکو

در ادامه بحث بالا می خواهیم بازرگانی «آریا گستر» و محصولات آن را به شما معرفی کنیم که یک مجموعه تجاری، خدماتی است و در زمینه تهیه، فروش و توزیع قطعات یدکی خودروهای سواری فعالیت میکند. این شرکت با تکیه بر دانش مدیریتی که حاصل سالها تجربه در بازار قطعات یدکی خودروی کشور است، در اوایل دهه هشتاد شمسی شروع به فعالیت در زمینه توزیع محصولات به صورت گسترده در سراسر کشور نمود.

پخش لوازم یدکی امکو در تهران

آشنایی با برخی از کاربردی ترین قطعات خودرو

  • استارت خودرو

استارت خودرو؛ موتوری الکتریکی است که میتواند نیروی الکتریسیته را به مکانیکی تبدیل کند. بدین صورت که برق از باتری گرفته شده و در طی عبور از سیم پیچ درون استارت، باعث چرخاندن چرخ دنده های استارت می گردد و در این مرحله است که وظیفه اصلی استارت آغاز میشود و آن هم رساندن دور موتور خودرو به حداقل ۱۰۰ دور بر دقیقه است. همزمان با چرخاندن سوئیچ، انرژی الکتریکی از باتری به استارت منتقل شده و در نتیجه استارت با چرخش خود، موتور را جهت روشن شدن به حرکت در می‌آورد.

  • لنت ترمز و نحوه عملکرد آن

مهمترین کار ترمز، متوقف کردن خودرو در شرایط اضطراری و جلوگیری از تصادفات است. حال لنت یکی از بخش ‌های ترمز است که متشکل از دو بخش کفشک لنت و لقه لنت است. لذا برای جلوگیری از تصادف و توقف خودرو به اصطکاک نیاز است و این اصطکاک با وجود لنت ها امکان پذیر است. بدین صورت که لنت ها با دیسک خودرو تماس پیدا کرده و بر اثر این تماس اصطکاک به وجود آمده که سبب کند شدن حرکت ماشین و در نتیجه توقف آن می ‌شود و از تصادفات احتمالی جلوگیری میشود.

  • شمع و وایر شمع

شمع؛ قطعه ای‌ کوچک که روی سیلندر خودرو جای گرفته و وظیفه آن، عمل جرقه‌ زنی برای ایجاد احتراق در محفظه‌ مخصوص است. وایر شمع؛ نیز قطعه ‌ای است که‌ برق را از کوئل یا دلکو به شمع انتقال میدهد. این دو قطعه باید در کنار هم باشند تا به درستی وظیفه خود را انجام دهند.

  • نقش بخاری در خودرو

در زمستان استفاده از بخاری جزو الزامات است چرا که گرم کردن کابین ماشین توسط بخاری صورت میگیرد. گرمای بخاری خودرو از موتور آن تامین میشود بدین صورت که این گرما توسط آب رادیاتور جذب شده و بخشی از آن در رادیاتوری که برای بخاری تعبیه شده جریان پیدا می کند؛ با ورود این گرما به رادیاتور، بخاری دمنده ای که در آن تعبیه شده است با گذر دادن جریان هوا، هوای گرم را به سمت داخل کابین هدایت میکند. بنابراین بر خلاف کولر خودرو عملکرد بخاری، فشاری به موتور وارد نمی کند.

  • برف پاک کن ها مهم اند

از حیاتی ترین قطعات خودرو وجود برف پاک کن برای انواع سواری ها از جمله اتوبوس و کامیون و … است. در یک تعریف ساده، برف پاک کن؛ قطعه ‌ای است مکانیکی- الکتریکی که وظیفه ‌ی اصلی آن، پاک کردن شیشه ‌ی جلو از باران، برف، گرد و خاک و جلوگیری از تصادفات است. در شیشه‌ ی عقب و چراغ‌ های برخی خودروها نیز قابل نصب است. برف پاک کن ها متشکل از دو عدد قطعه مکانیکی (موتوربرق و چرخ دنده کرمی به منظور تامین نیرو) و مجموعه رابط نیرو به منظور انتقال نیرو، تیغه های پاک کننده شیشه و آب پاش هستند.

لوازم یدکی EMCO آریا کستر

آریا گستر نمایندگی لنت امکو در ایران

از دیگر قطعات مهم و کاربردی خودرو میتوان به دستگاه شیشه بالابر، پروانه و فن خودرو، واترپمپ، قطعات تعلیق و فرمان و … اشاره نمود که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این قطعات میتوانید به قسمت محصولات سایت آریا گستر مراجعه کنید. همچنین تمامی قطعات نام برده شده در اینجا به همراه لوازم یدکی ماشین های تولید شرکت ایران خودرو و خودروهای تیبا، کوئیک، ساینا، پراید و پیکان از محصولاتی است که به صورت پخش عمده به سراسر ایران در فروشگاه آریا گستر به فروش می رسد.

سخن پایانی

تولیدکنندگان و در کنار آنها پخش کنندگان زیادی در زمینه قطعات خودرو هستند که شما میتوانید برای خرید به هر کدام از آنها سربزنید. یکی از فروشگاه هایی که در زمینه پخش لوازم یدکی خودرو مشغول به فعالیت است، فروشگاه آریا گستر به مدیریت آقای دیده ور واقع در خیابان ملت تهران است. همچنین این شرکت با توجه به پیشرفت روز افزون درارائه خدمات، موفق به اخذ نمایندگی فروش و توزیع محصولات تولید کنندگان مطرح قطعات یدکی خودرو از جمله شرکت اتحاد موتور با برند تجاری (امکو- Emco) گردیده است تا با گسترش سبد کالایی خود بتواند پاسخگوی نیازهای تعداد بیشتری از مشتریان محترم باشد.

فروشگاه آریا گستر نماینده فروش محصولات شرکت اتحاد موتور ( Emco امکو ) در تهران می باشد.لوازم یدکی ماشین های تولید شرکت ایران خودرو و همچنین خودروهای تیبا، کوئیک، ساینا، پراید و پیکان از محصولاتی می باشد که به صورت پخش عمده به سراسر ایران در فروشگاه آریا گستر به فروش می رسد.

نکته مهم اینکه این روزها به دلیل بزرگ شدن شهرها و ترافیک و شلوغی، مردم باید وقت زیادی را برای خرید صرف کنند و این باعث ناراحتی آنها میشود. لذا ترجیح میدهند خریدشان را از مکانی نزدیک و یا از فروشگاه هایی که خرید اینترنتی و تلفنی دارند، انجام دهند. به همین دلیل در سایت آریا گستر برای سهولت در انتخاب کالا سعی کرده ایم تا با قراردادن امکان خرید تلفنی، سفارش دهی را برای مشتریان گرامی راحت تر کنیم.

نمایش بیشتر

۵ دیدگاه

  1. سلام حتما باید خرید عمده داشته باشیم از فروشگاه؟ سفارش و خرید جزئی قبول نمیکنید؟ بعد اینکه ارسال به شهرهای دیگه هم دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا