اخبار خودرو

مجوز فروش فوق العاده ۲۵ هزار دستگاه خودرو در هر ماه صادر شد

با توجه به نیاز شدید بازار به تزریق خودرو و شکستن قیمت های کاذب در این بازار، به نظر می رسد که فروش فوق العاده خودروها به صورت دوره ای و نزدیک به هم، بتواند به عنوان راه حلی موثر واقع شود. در همین راستا، صادق نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در جلسه کمیته خودرو، عنوان ساخت که دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو ماهیانه در مجمع ۲۵ هزار دستگاه خودرو در قالب فروش فوق العاده عرضه خواهند کرد.

سهم گروه خودروسازی سایپا از این فروش فوق العاده، ۷ هزار دستگاه خودرو بوده و ایران خودرو نیز ۱۸ هزار دستگاه خودرو را در قالب فروش ویژه خود قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که حداکثر زمان تحویل این خودروها، سه ماه خواهد بود.

مهدی صادقی نیارکی در این خصوص توضیح داد: “این طرح در راستای اجرای مصوبات کمیته خودرو و به منظور مدیریت بازار و افزایش عرضه خودرو انجام خواهد شد.”

وی خاطر نشان ساخت: “خودروسازان ۴۰ درصد از تولیدات خود را به طرح های جدید فروش و ۶۰ درصد را به انجام تعهدات قبلی خود اختصاص خواهند داد.”

همین طور این مقام مسئول از وزارت صمت، به موضوع فروش اموال و املاک غیرمولد و مازاد کمپانی های صنعتی خودروسازی کشور اشاره کرده و تاکید داشت که منابع مالی به دست آمده از فروش این اموال لازم است که در تولید و بومی سازی قطعات مورد نیاز خودروها، هزینه گردد.

طبق یادآوری صادقی نیارکی، کلیه قطعات وارداتی خودرو که نمونه ساخت داخل دارند، ممنوع به واردات بوده و باید تا رسیدن به نقطه سر به سر تولید کامل داخلی پیش برویم.

وی متذکر شد: “تولید قطعات اصلی که هنوز ارزبری دارند در قالب پروژه های ملی و حمایت بانک های عامل و بانک مرکزی می بایست به سمت داخلی‌سازی برود.”

نیارکی تاکید کرد: “کمیته ای در ایدرو با حضور معاونت طرح و برنامه وزارت متبوع و سایر ذینغعان برای رصد برنامه های ساخت داخل و هماهنگی برای تامین تسهیلات مورد نیاز می بایست تشکیل شود.”

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا