اخبار خودرو

قطعات خودرو در گمرک و خودروهای نیمه کاره در کارخانه ها

با معطل شدن قطعات خودرو در گمرک و عدم ترخیص آن ها، تعداد قابل توجهی از خودروهای نیمه کاره در خط تولید کارخانه های خودروسازی مانده اند که در صورت ترخیص قطعات، کامل شده و به مرحله فروش و تحویل وارد خواهند شد. محمد شهپری، عضو هیئت مدیره انجم سازندگان قطعه ایران، این موضوع را نتیجه مستقیم عدم تخصیص ارز می داند. برای دنبال کردن بیشتر این موضوع در ادامه با iranecar همراه باشید.

قطعات خودرو در گمرک

محمد شهپری، عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعه در این زمینه اظهار داشت: “در حال حاضر قطعه ساز امکان ترخیص کالاهای خود را از گمرکات ندارد و همین امر تولید خودرو را مختل و آمار خودروهای ناقص را افزایش داده است.”

وی حذف ارز نیمای قطعه سازان را یکی از دلایل پررنگ رسیدن به این نقطه دانسته و اظهار داشت که به این ترتیب قطعه سازان به سمت استفاده از ارز آزاد رفته و این تفاضل شدید قیمت، موضوع واردات قطعه را با چالش های جدی همراه ساخته است. وی افزود: “در حال حاضر قطعه سازان هم برای دسترسی به ارزهای حاصل از صادرات با مشکل مواجه بوده و هم باید برای ترخیص کالاهای خود از گمرک تأیید بانک مرکزی را در تأمین ارز دریافت کنند.”

همین طور نوسانات لحظه ای قیمت ارز، باعث شده است که قطعه سازان در واردات با ارز آزاد نیز دچار مشکل باشند. محمد شهپری توضیح داد: “در حال حاضر قطعه ساز امکان ترخیص کالاهای خود را از گمرکات ندارند و همین امر تولید خودرو را مختل کرده و آمار خودروهای ناقص هر روز افزایش پیدا کرده است.”

این مقام مسئول در نهایت گفت: “هم اکنون حجم خودروهای ناقص در ایران خودرو به ۴۰ هزار دستگاه رسیده و اگر فکری به حال ترخیص کالاهای قطعه سازان از گمرکات نشود قطعه به خط تولید خودروسازان نرسیده و حجم خودروهای ناقص هر روز افزایش خواهد یافت.”

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا