پیشنهاد سردبیرآموزش

نرخ بیمه شخص ثالث کوتاه مدت + جدول

نکته مهمی که در خریداری بیمه شخص ثالث به صورت کوتاه مدت وجود دارد، میزان حق بیمه پرداختی برای آن است. این مورد یکی از با اهمیت‌ترین موارد در خریداری بیمه است که اکثر مواقع دارندگان وسایل نقلیه به همین سبب اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت می‌کنند. همان طور که می‌دانید، نرخ بیمه شخص ثالث هر ساله با توجه به دیه انسان کامل در ماه‌های حرام محاسبه خواهد شد. با ایجاد تغییرات در نرخ دیه، حق بیمه یک ساله شخص ثالث هم تغییر خواهد کرد. اما برای بازه‌های کم‌تر از یک سال هم این قیمت تعیین کننده است و در واقع حق بیمه کوتاه مدت هم بسته به این قیمت تعیین خواهد شد. برای این کار حق بیمه هر بازه زمانی را با درصدی از حق بیمه کل سال محاسبه می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید حق بیمه کوتاه مدت برای بازه‌های زمانی گوناگون را مشاهده نمایید.

مدت بیمه حق بیمه پایه بر مبنای حق بیمه یک ساله
تا پنج روز ۵ درصد
از شش روز تا پانزده روز ۱۰ درصد
از شانزده روز تا سی روز ۱۵ درصد
از سی و یک روز تا شصت روز ۲۵ درصد
از شصت و یک روز تا نود روز ۳۰ درصد
از نود و یک روز تا صد و بیست روز ۴۰ درصد
از صد و بیست و یک روز تا صد و پنجاه روز ۵۰ درصد
از صد و پنجاه و یک روز تا صد و هشتاد روز ۶۰ درصد
از صد و هشتاد و یک روز تا دویست و هفتاد روز ۸۰ درصد
از دویست و هفتاد و یک روز تا سیصد و شصت و پنج روز ۱۰۰ درصد

آیا بیمه شخص ثالث کوتاه مدت به صرفه است؟

حال سوالی که پیش می‌اید این است که آیا بیمه شخص ثالث کوتاه مدت به صرفه است. به عبارتی اگر بیمه شخص ثالث را به صورت یک ساله خریداری نماییم بهتر است یا این که این بیمه را به صورت کوتاه مدت دریافت نماییم. باید بگوییم که این مورد به شخص بیمه شونده و وضعیت مالی او بستگی دارد. به طور کلی شما با خریداری بیمه به صورت یک ساله هزینه کم‌تری پرداخت خواهید کرد. هر چه بازه خریداری بیمه شما کاهش پیدا کند، به دلیل ریسک بیش‌تر برای بیمه، حق بیمه هم افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه خریداری بیمه شخص ثالث در بازه زمانی بلند مدت هزینه کم‌تری را برای شما به دنبال دارد. اما از طرف دیگر، ممکن است فرد مبلغ لازم برای بیمه یک ساله را نداشته و برای جلوگیری از جریمه شدن و کاهش ریسک حوادث بخواهد خودرو خود را برای مدتی کوتاه بیمه کند. در این گونه موارد استفاده از بیمه شخص ثالث کوتاه مدت مناسب خواهد بود.

سوالات متداول در مورد بیمه شخص ثالث کوتاه مدت

  • بیمه شخص ثالث کوتاه مدت به چه صورت است؟

در صورتی که افراد بخواهند برای وسیله نقلیه خود در یک بازه زمانی کم‌تر از یک سال بیمه خریداری کنند، به آن بیمه شخص ثالث کوتاه مدت گفته می‌شود.

  • نحوه قیمت گذاری بیمه شخص ثالث به صورت کوتاه مدت به چه شکل است؟

حق بیمه شخص ثالث کوتاه مدت به صورت درصدی از کل بیمه برای یک سال محاسبه می‌شود. این درصد برای بازه‌های زمانی گوناگون متفاوت است که در این جا این درصدها برای بازه‌اهی مختلف را بیان کرده‌ایم.

  • کدام یک از بیمه‌های شخص ثالث کوتاه مدت یا بلند مدت از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است؟

بیمه شخص ثالث بلند مدت یا یک ساله نیاز به پرداخت حق بیمه کم‌تری دارد. به طور کلی هر چه بازه زمانی بیمه کم شود، به دلیل افزایش ریسک قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. پس بیمه شخص ثالث بلند مدت به صرفه‌تر خواهد بود.

  • بیمه شخص ثالث کوتاه مدت چه مزایایی دارد؟

بیمه کوتاه مدت این امکان را به دارندگان وسایل نقلیه می‌دهد تا در صورت نداشتن وجه لازم برای خرید بیمه یک ساله، خودرو خود را برای بازه زمانی کوتاه بیمه کرده، از جریمه بیمه و هم چنین احتمال خسارت در حوادث جلوگیری نمایند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا