اخبار خودرو

ماشین نو خوبه یا دست دوم؟ واقع بینانه تصمیم بگیرم

این روزها بحث درباره خرید ماشین نو یا قدیمی داغ است. تصمیمی که در هر سوی آن با مزایا و معایبی روبرو هستید و ناچارید بخشی از کاستی‌هایش را نیز بپذیرید. اما از نظر منطقی و اقتصادی، خرید ماشین نو بهتر است یا دست دوم؟ چه معیارهایی مشخص می‌کند که کدام انتخاب برای ما مناسب‌تر است؟ در این مطلب قرار است همه مزیت‌ها و معایب خرید ماشین دست دوم را بیان و آن را با ماشین نو مقایسه کنیم. اگر در دوراهی انتخاب هستید، قبل از هر تصمیمی ادامه این مطلب را بخوانید و سپس با در نظر گرفتن شرایط خود، راه بهتر را برگزینید.

بهترین قیمت ماشین؛ ماشین نو به صرفه است یا دست دوم؟

قیمت در حقیقت بزرگ‌ترین عاملی است که مدل ماشین و نو یا دست دوم بودن آن را تعیین می‌کند. اغلب افراد تصور می‌کنند که در مقایسه قیمت، همیشه ماشین دست دوم پیروز میدان خواهد شد. به طور معمول قیمت دست دوم یک مدل ماشین، پایین‌تر از قیمت نو همان مدل در بازار خودور است. اما آیا همیشه از خرید ماشین ارزان‌تر سود بیشتری می‌برید؟

برای اینکه دید بهتری به دنیای خودروها و مدل‌های جدید و قدیمی داشته باشید، قبل از هر انتخابی با جستجو در مجله خودرو، با ویژگی هریک آشنا شوید.

گاهی با قیمت خرید یک مدل از ماشین دست دوم، می‌توانید مدلی پایین‌تر اما نو را از بازار خودرو تهیه کنید. ممکن است در این دوراهی، خرید ماشین دست دوم با مدل و امکانات بالاتر شما را وسوسه کند. اما به جای فکر کردن به هزینه امروز، به هزینه طولانی مدت آن فکر کنید. قطعا یک خودروی صفر کیلومتر در طول زمان خرج کمتری روی دستتان خواهد گذاشت.

ماشین نو خوبه یا دست دوم؟

امکانات خودرو؛ به چه آپشن‌هایی نیاز داریم؟

اغلب افراد بعد از انتخاب خودروی موردنظر، به بررسی مدل‌های مختلف آن و امکانات هریک می‌پردازند. آپشن‌های به ظاهر ساده‌ای مانند بالابر برقی شیشه، کیسه هوا، سیستم هشدار، مه شکن و دیگر امکانات خودروهای جدید می‌تواند گاهی خودروی ساده شما را به یک انتخاب لوکس تبدیل کند. انتخابی که معمولا در خودروهای قدیمی‌تر وجود ندارد یا دچار استهلاک شده است.

برای مثال اگر قصد خرید دنای دست دوم را دارید، می‌توانید با کمک خرید اقساطی خودرو، مدل پلاس آن را به صورت نو خریداری کنید. با این کار هم در پرداخت هزینه دچار مشکل نمی‌شوید و هم یک خودرو با امکانات به روز و لوکس دارید.

آگاهی از گذشته خودرو؛ مهم‌ترین دلیل برتری خرید ماشین نو

اطلاع از مباحث فنی خودرو به صورت تخصصی یکی از اقداماتی است که افراد پیش از خرید خودرو موردنظر برای آن تلاش می‌کنند. اما آیا همه ما می‌توانیم نقص‌های پنهان اما بزرگ را در خودرو بشناسیم؟ اطمینان از سلامت جلوبندی، بدنه و شاسی، موتور و سیستم فنی و بررسی میزان اصطکاک لاستیک‌ها از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی هستند که هنگام خرید خودرو باید به آن‌ها توجه کنید.

اگر فردی که قصد خرید ماشین کارکرده از آن را دارید صداقت کمتری داشته باشد، برای خودرویی هزینه کرده‌اید که عملا هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

یکی از مزیت‌های خرید خودرو صفر این است که از گذشته خودرو مطمئن هستید. برای مثال اگر قصد خرید کوییک را از بازار خودرو داشته باشید، نیازی به همراه کردن مکانیک یا افراد فنی برای تشخیص سلامت خودرو نخواهید داشت. چراکه ماشین صفر کوییک بدون واسطه و به دور از هرگونه استهلاک به دست شما رسیده است.

ماشین نو خوبه یا دست دوم؟

تفاوت گارانتی خودرو صفر و کارکرده؛ کدام خرید مطمئن‌تر است؟

فرض کنید که یک خودرو صفر از یک شرکت خودروسازی معتبر خریداری کرده‌اید و پس از مدتی با آن به مشکل برخورده‌اید. در این شرایط می‌توانید به سرعت خود را به نمایندگی آن شرکت برسانید و علت را جویا شوید. در حقیقت شما یک مرجع معتبر برای اعلام شکایت یا رفع نواقص خودرو دارید.

حال موقعیت مشابه را بعد از خرید خودرو دست دوم تصور کنید. فرد فروشنده با واگذاری کامل خودرو به شما، دیگر مسئولیتی دربرابر مسئله پیش آمده نخواهد داشت. حتی اگر تنها چند روز از واگذاری خودرو گذشته باشد.

به همین دلیل اگر می‌خواهید پشتوانه محکم‌تر و قانونی‌تری داشته باشید، خرید ماشین صفر از شرکت‌های معتبر انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

هزینه بیمه ماشین صفر و کارکرده؛ بیمه بدنه چگونه است؟

یکی از هزینه‌های اجباری که  هنگام خرید خودرو بر عهده شما است، هزینه بیمه بدنه است. این بیمه اجباری است و تفاوتی ندارد که ماشین نو خریداری کرده‌اید یا انتخاب شما ماشین کارکرده بوده است. برای خرید بیمه بدنه ماشین صفر باید به دفتر بیمه منتخب مراجعه و با پرداخت هزینه تعیین شده بر اساس زمان قرارداد و ارزش خودرو، بیمه نامه دریافت کنید.

اما بعد از خرید ماشین دست دوم کافی است که بیمه بدنه از مالک قبلی به مالک جدید منتقل شود. این فرایند هزینه و زمان کمتری از خودروی نو دارد و به صرفه‌تر است.

خرید ماشین صفر به صورت اقساطی؛ بهترین راه حل برای مشکل بودجه

همه افراد تمایل دارند که با هزینه معمول و متناسب، یک خرید به صرفه و کامل داشته باشند. اما اغلب به دلیل کمبود بودجه، ناچار به خرید ماشین کارکرده هستند. برای حل این مشکل می‌توانید به عرضه‌کنندگانی مراجعه کنید که به صورت اقساطی به روزترین خودروهای ایرانی و خارجی را به مشتریان عرضه می‌کنند.

سپندخودرو یکی از این نام‌های معتبر و قدیمی است که در طول سال‌های فعالیت خود، بدون حتی یک مشتری ناراضی به فروش خودرو اقساطی با بهترین شرایط پرداخت و تحویل پرداخته است. با مراجعه به سایت سپندخودرو می‌توانید همه مدل‌های ایرانی و خارجی عرضه شده را ببینید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۲۱۰۴ تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا