رپرتاژ

محله قدیمی اوسکودار استانبول را بیشتر بشناسیم

محله قدیمی اوسکودار در سمت آناتولی در ورودی بسفر واقع شده است. اوسکودار از لحاظ تاریخی در بین محله های سالاکاک و پاسالیمانی قرار داشت، اما مانند سایر مناطق استانبول هر روز با گرداشگران تور استانبول رشد کرد. امروز از شرق به محله های عمرانیه، از جنوب به کادیکوی و از شمال به بیکوز امتداد دارد.

اسکودار علاوه بر گالاتا و ایوپ، سومین جایگاه مسلمانان استانبول بود و این نشان دهنده سنت اسلامی آناتولی است. اول از همه ، اسکودار از نظر جغرافیایی در مرزهای آناتولی واقع شده است که توسط آبهای بسفر احاطه شده است. همچنین از نظر جمعیتی آناتولی با مردمان مسلمان، که بعد از فتح توسط سلطان اورهان گازی در ۱۳۵۲ به آناتولی آمده ، و در این منطقه اقامت گزیدند و در بخش اول از مردمان استانبول توسط عثمانی اسیر شدند. این یک فتح عظیم در سال ۱۴۵۳ بود. سلطان محمود فاتح سرعت مهاجرت از آناتولی به اسکودار را تسریع کرد. مسافر مشهور ترکی ، اولیا چلبی ، که در قرن هفدهم می زیست ، نوشت که ۷۰ محله مسلمان در اسکودار وجود دارد و بیشتر مردم از آناتولی مهاجرت کرده اند. وی همچنین اظهار داشت که ۱۱ محله یونانی و ارمنی و هیچ محله فرانسوی در این منطقه وجود ندارد. این یک ساختار همگن قومی و فرهنگی به اوسکودار داد که شما حتی اگر با تور ارزان آنتالیا نیز نمیتوانید چنیین محله ای در کالیچی پیدا کنید.

محله قدیمی اوسکودار استانبول

اسکودار بخشی از استانبول است که بیشترین ارتباط را با آناتولی دارد . این مرکز تجارت با آناتولی بود تا اینکه راه آهن در قرن نوزدهم با ایستگاه قطار Haydarpasa وصل شد . این کشور همچنین نقطه آغاز تجارت با ایران و تور ارمنستان بود. همه بازرگانان ارمنی و ایرانی با کاروان های تجاری خود وارد اسکودار شدند . بنابراین اسکودار در قرون ۱۶ و ۱۷ به یک شهر تجاری تبدیل شد.

علی رغم این واقعیت ، اسکودار همیشه ساکت و متواضع بود. خیابان ها و خانه های آن زیبا و خوب نگهداری می شدند. قبرستان Karacaahmet ، قدیمی ترین و بزرگترین گورستان مسلمانان در استانبول ، در اسکودار واقع شده است. درختان سرو بسیاری در گورستان وجود دارد و با پوشش گیاهی آن بیشتر به پارک شباهت دارد تا قبرستان.

اسکودار نه تنها یک نقطه جدایی است که در آن مردم زندگی خود را می گذرانند. هر ساله افرادی که برای زیارت به مکه می رفتند از اسکودار اعزام می شدند.  هدایای سلاطین عثمانی را به فرمانداران مکه و مدینه می آورد از اینجا نیز ارسال شد. بنابراین ، محله به جدایی عادت دارد. و هم کاندیداهای حج را از این محله با مراسم می فرستند .

محله قدیمی اوسکودار استانبول

دریای مرمره با استفاده از حمل و نقل هنگامی که از کنار دریا به اسکودار سفر می کنید با برج  Kizkulesi ابتدا از شما استقبال می کند. این برج زیبا یکی از زیبایی ها و نمادهای منطقه برای توریست های استانبول است که در جستجوی قیمت تور استانبول در انتخاب این شهر است. وقتی به ساحل می رسید ، زیبایی دیگری از شما استقبال می کند. این نقطه مسجد میر ماه سلطان است که توسط معمار بزرگ Sinan ساخته شده و همچنین مسجد سلیمانیه را ساخته است . چشمه سلطان احمد سوم ، که میدان را زیبا می کند ، توجه شما را به خود به استانبول جلب می کند.

محله قدیمی اوسکودار استانبول

اسکودار امروز تغییر کرده است ، مانند بقیه استانبول . نکته قابل توجه این است که امروزه از کاخ های ساحلی که در قرن هجدهم ساخته شده اند چیزی باقی نمانده است . تپه های سبز آن به بلوک های سیمانی تبدیل شده اند که ویژگی های معماری سنتی آن را از دست می دهند. فقط چند خیابان با خانه های چوبی با بالکن و پنجره های کمان دار هنوز زنده هستند. اما فارغ از همه چیز ، اسکودار با بازارها و فروشگاه های محلی خود فضای آناتولی ساکت و آرام خود را حفظ کرده است .کشتی های مسافربری منظمی از اسکله های بشیکتاش و کاراکوی به اسکودار و همچنین مترو به سیرکسی با استفاده از تونلی زیر آب به نام مارمارای وجود دارد.

تونل مارمارا تقریبا پنج کیلومتر است و بخش قدیم استانبول را به بخش اروپایی خود متصل می کند و این از ۲ تونل زیر آب در بخش بسفر است و دیگری که به تونل اوراآسیا مشهور است بخش حمل و نقل این قسمت را بر عهده دارد که شما می توانید با تور استانبول توریاب از آنها بازدید نمائید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا