نقد و بررسی خودرو

مرسدس بنز A220 ، خودرو لوکس کوچک

مرسدس بنز A220 ، خودرو لوکس کوچک – تلاش های گذشته مرسدس بنز برای ارائه یک ماشین کوچک هیجان انگیز در آمریکای شمالی مسلماً با شکست روبرو شد. در واقع نمی توان تصور کرد که کسی در آرزوی کلاس B یا کلاس CLA باشد. با این حال ، با راه اندازی خط فروش جدید کلاس A ، اوضاع به طرز چشمگیری تغییر کرده است. از نظر فنی ، این خودرو چیز جدیدی ندارد. در واقع این ماشین از سال ۱۹۹۷ در حال تولید است، اما نسل چهارم این خودرو اولین مدلی بود که به آمریکای شمالی راه یافت. همچنین اولین خودرویی است که علاوه بر هاچ بک پنج درب، دارای یک بدنه چهار درب نیز است. با ایرانی کار همراه باشید…

مرسدس بنز A220 ، خودرو لوکس کوچک

FWD یا AWD

مشتریانی که قصد انتخاب یک کلاس سدان A را دارند ، می توانند از بین پیشرانه‌ی A 220 با سیستم چهار چرخ A 220  و پیشرانه ۴MATIC انتخاب کنند. با توجه به زمستان های سخت در آمریکای شمالی وضعیت دوم به عنوان یک انتخاب بدیهی به نظر می رسد ، به خصوص اینکه سیستم تعلیق مرسدس کاملاً مؤثر است.

تمام مدلهای کلاس A چهار در میباشد و با یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ تولید می شود که ۱۸۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۲۱ پوندی تولید می کند. با توجه به ارتفاع این مرسدس از سطح ورودی ، اکثر رانندگان نباید از قدرت در این خودرو ناراحت باشند. اما اگر قدرت بیشتری بخواهید میتوانید از مدل هاچ بک این خودرو استفاده کنید که توان تولید آن را به ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ پوندی افزایش می دهد.

مرسدس بنز A220 ، خودرو لوکس کوچک

در ادامه مرسدس بنز A220 ، خودرو لوکس کوچک ، انتخاب برای گیربکس این خودرو کاملا محدود است و تنها یک مدل هفت سرعته با سیستم کلاچ دوبل است که در کل یک برای این خودرو مناسب است. با این حال ، تعویض دنده که بر روی این خودرو است نیاز به عادت کردن دارد. دسته دنده این خودرو مانند میله های نصب شده بر روی ستون است که چندی پیش در وانت ها و مینی بوس ها معمول نبوده است.

در جاده ، از فرمان پذیری تند و پاسخگویی سریع آن تحت تأثیر قرار میگیرید. در دنیایی که اکثر اتومبیل ها احساس مصنوعی می کنند ، باید از خودروساز آلمانی بخاطر ساخت کلاس A که بسیار پویا و سرحال است تشکر کنیم.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۸.۵ لیتر در ۱۰ کیلومتر است.

مرسدس بنز A220 ، خودرو لوکس کوچک

آینده مدل AMG

در ماه مارس ، مرسدس-AMG اعلام کرد که خودرو A35 با پیشرانه  ۴MATIC از اوایل سال ۲۰۲۰ در آمریکای شمالی فروخته می شود. این پیشرانه از نوع توربو ۲.۰ لیتری با قدرت ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ پوندی میباشد که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۴.۷ ثانیه است.

انتقال ، تعلیق ، فرمان و شاسی همه برای یک تجربه رانندگی اسپرت تر را در مدلهای A 220 ارائه شده است.

قیمت خودرو

با وجود این خودرو مقرون به صرفه ترین محصول سبد خرید مرسدس بنز است اما باز هم با کلاس A احساس ارزان بودن نمی کند. این خودرو لوکس آلمانی در یک بسته کوچک با همه امکانات است. از ویژگی های استاندارد می توان به یک سانروف پانوراما ، وسایل نقلیه پیشرفته رانندگی مانند ترمز اضطراری فعال و سیستم سرگرمی عالی MBUX اشاره کرد.

مرسدس بنز A220 ، خودرو لوکس کوچک

این سیستم سرگری سازگار با هر دو سیستم عامل  Apple CarPlay و Android Auto است. این سیستم آیکون های بزرگ و ناوبری آسان را از یک فهرست به راننده ارائه می دهد. هوش مصنوعی و فرمان صوتی نیز بخشی از امکانات این سیستم هستند ، اگرچه دستگاه می تواند درک سختی از دستورالعمل های خاص داشته باشد.

قیمت پایه کمتر از ۳۵ هزار دلار ممکن است جذاب به نظر برسد ، اما مقاومت در برابر اضافه کردن چند گزینه مانند ناوبری یا بسته هایی مانند Sport یا Premium دشوار است. با انتخاب این گزینه ها قیمت خودرو به حدود ۴۵۰۰۰ دلار می رسد. البته باز هم آپشن های وسوسه کننده ایی وجود دارد که بتواند قیمت این خودرو را بالا ببرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا