رپرتاژ

معرفی ابزار آلات و یراق آلات ساخت کمد و کابینت

امروزه افراد تمایل زیادی به ساخت سازه‌های چوبی دارند، به همین دلیل باید اطلاعات کاملی در مورد ابزار آلات و یراق آلات مورد نیاز بدانند تا کاری بی نقص و با کیفیت تولید شود. کمد و کابینت از جمله محصولات چوبی است که کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی دارد و در طول روز از آنها بارها و بارها استفاده می‌شود. به همین دلیل باید تجهیزات با کیفیت و مرغوبی را برای ساخت آنها در نظر گرفت. از مهمترین یراق آلات اتصال کمد و کابینت چوبی و ام دی اف می‌توان به لولا کابینت، دستگیره کشو، جک گازی، چراغ‌های توکار و ابزار آلاتی مثل میخکوب و گل میخ زن اشاره کرد. در ادامه مطلب با انواع این ابزارها و نحوه عملکرد آنها آشنا خواهید شد، پس مطالب زیر را دنبال کنید.

انواع ابزار آلات دستی صنعت چوب

در کار نجاری برای استفاده از دستگاه‌های پنوماتیک یا بادی باید لوازم جانبی مناسب آن را تهیه کرد تا کارایی که از آنها انتظار دارید را ببینید. با در نظر داشتن این نوع دستگاه در صنعت چوب می‌توانید سرعت کار را در مدت زمان کم افزایش دهید. پنوماتیک یا ابزار آلات بادی در صنایع مختلفی کاربرد داره که برای راه اندازی آن باید از کمپرسور باد استفاده کنید. دستگاه‌هایی مانند میخکوب، منگنه کوب، فرز، دریل، سنباده و غیره با شیلنگ فنری به کمپرسور باد متصل می‌شوند. این نوع دستگاه‌ها و ابزار آلات در زمان کوتاه می‌توانند کارهای زیادی را در خط تولید و مونتاژ کارهای نجاری انجام دهند.

میخکوب

همانطور که در مطالب بالا گفتیم، میخکوب جزء ابزار آلات پر کاربرد بادی در کارگاه‌های نجاری می‌باشد. ابزارهای پنوماتیک یا بادی کار نجاران را در تولید و ساخت یک محصول راحت می‌کند که به عنوان ابزار آلات مهم در مرحله مونتاژ قطعات چوبی در نظر گرفته می‌شوند. معمولا ابزارهای بادی ساختار ساده و استهلاک پایینی نسبت به مدل‌های برقی و شارژی دارند که همین مزیت توجه نجاران را جلب کرده است. برای استفاده از چنین ابزار آلاتی باید از دستگاه کمپرسور بادی یا پمپ باد استفاده کنید که با شیلنگ فنری و کوپلینگ مناسب شفت دستگاه می‌توانید ارتباط بین کمپرسور و میخکوب را برقرار کنید. میخکوب‌ها انواع مختلفی دارن که شامل میخکوب اسکا، میخکوب تیپو، میخکوب تی، میخکوب کپسولی، میخکوب دو پایه، میخکوب نواری، میخکوب پشت قاب زن هستند. افراد براساس نیاز می‌توانند هر کدام از آنها را برای کار خود انتخاب کنند.

گل میخ زن

گل میخ زن نجاری یکی از کاربردی‌ترین وسایل در صنعت چوب است که کارایی زیادی دارد و می‌تواند سرعت عمل را در کار افزایش دهد. این دستگاه یک مخزن برای نگهداری گل میخ دارد. هر بار تعدادی گل میخ در مخزن قرار داده می‌شود و پس از اتمام گل میخ‌ها می‌توانید مجددا مخزن را به میزان مورد نظر پر کنید. بدنه سخت و محکم چنین دستگاهی نقش مهمی در افزایش مقاومت و دوام آن دارد. دستگیره ارگونومیک آن مانع از تعریق و سرخوردن از دست کاربران می‌شود. از ویژگی‌های قابل ذکر این محصول شکل باریک دماغه آن می‌باشد که در محل و سطح مورد نظر به شکل دقیق جای می‌گیرد. گل میخ زن ابزار مناسبی جهت استفاده در صنایع مبلمان و قاب سازی است.

یراق آلات مورد نیاز ساخت کمد و کابینت

هرگونه سازه چوبی به یکسری یراق آلات و تجهیزات اولیه نیاز دارد تا کارایی بیشتری برای افراد داشته باشد. مهمترین عامل قبل از انتخاب یراق مناسب برای سازه، مستحکم بودن آن است که باید با توجه به آن یراق مناسب را انتخاب کرد. سازه‌ای مانند کمد و کابینت از جمله محصولاتی هستند که به دلیل نگهداری وسایل با وزن‌های گوناگون باید به استحکام و دوام آنها توجه ویژه‌ای شود. با در نظر داشتن این موارد می‌توان یراق آلات مناسبی را نیز برای کمد و کابینت انتخاب کرد تا کارایی آنها در هر محیطی حفظ شود. بنابراین باید از لحاظ موقعیت، جنس، مدل و دوام سازه اقدام به انتخاب یراق کرد. از مهمترین یراق آلات در صنعت کمد و کابینت سازی می‌توان به دستگیره، لولا، جک، ریل و غیره اشاره کرد.

جک گازی

جک گازی کابینت یکی از تجهیزات مهم کابینت است که باعث استفاده راحت و آسان از درب کابینت و ثابت ماندن درب با بازوی جک هنگام باز بودن آن می‌شود. جک کابینت را براساس سنگینی درب کابینت باید انتخاب کرد که در دو نوع بالا باز شو و پایین باز شو در نظر گرفته می‌شوند. جک‌های کابینت شامل اهرم‌هایی است که می‌توان با کمک آنها ارتفاع دقیق کابینت را تنظیم کرد. این یراق به دلیل وزن کمی که دارد نصب راحت‌تری را برای فرد امکان پذیر می‌کند. جک‌ کابینت دارای اهرم و پیچ تنظیم می‌باشد که امکان تنظیم آن را نسبت به درب و بدنه کابینت فراهم خواهد کرد. در انتخاب جک کابینت باید حتما به طول آن نسبت به خود کابینت و درب آن توجه کرد زیرا اگر جک با اندازه مناسب تولید شود، باعث آسیب رسیدن به کابینت در آینده خواهد شد. با توجه به اینکه کابینت به صورت افقی یا عمودی ساخته می‌شوند، باید نسبت به هر کدام از این مدل‌ها، جک مناسب برای آنها را انتخاب کرد. البته یراق جک کابینت بیشتر برای نوع عمودی آن در نظر گرفته می‌شود زیرا می‌تواند درب کابینت را در حالت باز ثابت نگه داشته و وزن درب را تحمل کند. این یراق از جنس فولاد ضدزنگ، پلاستیک و برنج به دو نوع اتوبوسی یا آسانسوری و پمپی تقسیم بندی می‌شود.

دستگیره کشو

دستگیره کشو از اجزای اصلی کشو کمد و کابینت می‌باشد که برای باز و بستن کشو استفاده می‌شود. این نوع یراق دارای انواع مختلف سبک کلاسیک، مدرن و ساده می‌باشد که با در نظر گرفتن جنس کمد یا کابیت و سبک دکوراسیون داخلی انتخاب می‌شود. معمولا سبک کلاسیک دستگیره‌های کشو، دستگیره‌هایی هستند که از طرح و نقش و نگار زیاد زینتی استفاده شده است. بنابراین با توجه به نوع سبک چنین سازه‌هایی می‌توان از جنس‌های مختلف فلزی، چوبی، سرامیکی، شیشه‌ای، سنگی و پلاستیکی برای انتخاب دستگیره استفاده کرد.

دستگیره کشو

چراغ‌های توکار کمد و کابینت

امروزه افراد برای استفاده بهتر و کاربردی از وسایل خود ترجیح می‌دهند از تجهیزات جدیدی برای آنها استفاده کنند. در بیشتر مواقع هنگام باز کردن کمد با این مشکل مواجهه شده‌اید که نور کافی برای مشاهده وسایل در قسمت‌های انتهایی آن وجود ندارد. برای رفع این مشکل افراد در حرفه چوب و نجاری به این فکر افتادند که از چراغ‌های توکار برای کمد و کابینت استفاده کنند تا افراد دید بهتری نسبت به تمام وسایل موجود در آنها داشته باشند. این یراق توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد زیرا کارایی بسیاری برای آنها دارد. استفاده از چراغ توکار برای کابینت علاوه بر رفع این مشکل زیبایی و جلوه خاصی به ظاهر آن می‌دهد. برای این منظور می‌توان از چراغ‌های توکار مناسب با اندازه سازه در نظر گرفت.

قیمت انواع ابزار آلات و یراق آلات سازه‌های چوبی

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از ابزار آلات و یراق آلات سازه‌های چوبی وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع تجهیزات سازه‌های چوبی را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶ – ۰۲۱۶۶۵۶۳۰۴۸ – ۰۲۶۳۴۶۴۷۹۷۲

Choobiner.ir

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا