آموزشپیشنهاد سردبیرنقد و بررسی خودرو

مقایسه تیگو۷ و هایما s۷ توربو

تیگو ۷ و هایما اس ۷ به عنوان دو کراس اوور چینی در میان مردم شناخته شده اند و به دلیل ظاهری مدرن و جوان پسند توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده‌اند. در مقایسه تیگو ۷ و هایما اس ۷ بایکدیگر باید گفت که  با مبلغ خرید هایما اس ۷ صفر کیلومتر شما می‌توانید یکی از مدل‌های دست دوم و کارکرده تیگو ۷ ie را خریداری نمایید. از این رو شاید اکثریت میان دوراهی خرید یکی از خودرو‌ها قرار بگیرند. در این مقاله قصد داریم با مقایسه فنی و همچنین آپشن‌های این دو اتومبیل، بهترین انتخاب از میان این دو را برای یک خرید منطقی و همچنین بصرفه داشته باشیم.

راهنمای خرید تیگو۷ و هایماs ۷ توربو

در سال ۹۴ هایما S۷ وارد بازار شد و شرکت ایران خودرو که یکی از نام آشنا‌ترین شرکت‌های تولید و مونتاژ خودرو در ایران می‌باشد، این اتومبیل را به لیست خودرو‌های خود اضافه نمود.

این خودرو نسخه‌ای ۲ لیتری تنفس طبیعی بود و برای کارکردی نامناسب و غیرقابل انتظار از لیست ایران خودرو حذف گردید تا جای آن به خودرو‌های جدیدتر و با کیفیت بهتر داده شود. نسخه جدید این خودرو هایما S۷ توربو بوده که مدل فیس لیفت آن مجهز به موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ است. این خودرو از ورژن قبلی خود قوی‌تر و همچنین زیبا‌تر بوده و برای همین توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب نماید.

چری تیگو۷ یکی از محصولات دیگر شرکت چری بوده است که در سال ۹۶ با نسخه اکسلنت به بازار خرید و فروش جهانی خودرو راه پیدا کرد و در سال ۹۷ مدل IE این خودرو به کمک شرکت مدیران خودرو وارد بازار ایران شد. این خودرو با مدل قبلی خود که در سال ۹۶ وارد بازار جهانی شد، تفاوت چندانی ندارد؛ اما با این حال مدل تیگو۷ IE این خودرو از لحاظ امکانات و همچنین قدرت و توان از نسخه قبلی بهتر است.

بررسی طراحی تیگو ۷ و هایما S۷ توربو

در مقایسه این دو خودرو با یکدیگر باید گفت طراحی تیگو۷ در برابر با هایما S۷ ظاهری مدرن‌تر و همچنین جوان پسندانه دارد. اما با این حال هایما S۷ با توجه به آپشن‌ها و قابلیت‌هایی که دارد چهره قدیمی‌تر و همچنین عامه پسند تر دارد. در کل انتخاب هرکدام از این دو از نظر ظاهر به سلیقه خریدار بستگی دارد.

درباره بررسی کابین هایما S۷ باید گفت  طراحی داشبورد به کار رفته شده در این کابین می‌تواند نظر همه را به خود جلب کند. کیفیت مواد به کار گرفته شده در ساخت خودرو‌های چینی اغلب فراگیر بوده و از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

فاصله محوری خودرو‌های مدیران خودرو از هایما اس ۷ بیشتر است، پس با این وجود کابین خودرو فضای بیشتری خواهد داشت. با توضیحاتی که در بالا در رابطه با دو خودرو ذکر شد شاید پاسخ  یکی از سوالات شما که درباره زیبایی کابین و طراحی خودرو بوده جواب داده بوده باشیم.

بررسی شاخصه‌های فنی تیگو ۷ و هایما S۷ توربو

در مقایسه فنی تیگو ۷ و هایما S۷ توربو باید خاطر نشان کرد موتور به کار رفته شده در خودرو هایما اس ۷ ۱.۸ لیتری توربو شارژ بوده و از قدرتی همانند ۱۷۵ اسب بخار دارد و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید می‌کند. با این حال موتور موجود در تیگو ۷ ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که قدرت آن نهایتا برابر با ۱۴۷ اسب بخار به علاوه ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور برابر خواهد بود.

در مقایسه شتاب این دو خودرو بایکدیگر باید گفت تفاوت چندانی دیده نمی‌شود، زیرا مقدار شتاب هایما اس ۷ توربو ۱۰.۵ و مقدار شتاب تیگو ۷ نزدیک به ۱۰.۲  ثانیه می‌باشد. اگر بخواهیم به صورت مجازی و تنها از روی کاغد عملکرد این دو اتومبیل را بایکدیگر مقایسه کنیم، باید گفت هایما اس ۷ عملکرد بهتر و سریعتری دارد. اما با این حال به صورت عملی می‌توان مشاهده نمود که تیگو۷ نیز در بعضی موارد بسیار عالی و حتی بهتر از هایما اس ۷ عمل می‌کند.

در مقایسه تیگو ۷ و هایما S۷ توربو از نظر تجربه رانندگی نیز این دو خودرو بایکدیگر کاملا برابر و یکسان هستند و تفاوت چندانی میان این دو دیده نمی‌شود. اما با این حال برای یک سواری پر پیچ و خم و همچنین سریع‌تر، یا به بیان دیگر هندلینگ تیگو۷ در مقایسه با هایما اس ۷ برتری دارد.

همانطور که می‌دانید در مقایسه گیربکس‌های اتوماتیک AT و جعبه دنده‌های دوکلاجه گزینه اول دچار استهلاک و همچنین آسیب دیدگی کمتری می‌شود. در هردو خودرو درحال بررسیهماهنگی میان گیربکس و پیشرانه با کمترین وقفه اتفاق می‌افتد و کاملا مناسب برای مسافرت‌های طولانی و همچنین جاده‌های پر دست انداز و پر پیچ و خم خواهند بود. از دیگر شاخصه‌های گیربکس‌های اتومات AT باید بازدهی بالا آن‌ها در مقایسه با جعبه دنده‌ها دوکلاجه را نام برد که پس مصرف طولانی مدت نیز عملکرد مناسبی خواهند داشت.

با این حال جعبه دنده دوکلاجه نیز از شاخصه‌های مثبتی برخوردار بوده که تیگو ۷ به آن مجهز شده است. بطور مثال یکی از این شاخصه‌های مثبت آن برای متذکر شدن می‌تواند مصرف پایین سوخت و تعویض دنده‌ها بدون افت توان باشد.

مقایسه تیگو ۷ و هایما S۷ توربو از نظر آبشن‌ها

در مقایسه ابتدایی این دو خودرو از لحاظ امکانات موجود باید گفت تیگو۷ از هایما اس ۷  از لحاظ خروجی برق ۱۲ والت، تهویه دوگانه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سقف پانورما، دو حالت رانندگی اکواسپرت، نمایشگر صفحه ۴.۸ اینچی صفحه آمپر و دوربین جلو برتری دارد. اما امکاناتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در این دو خودرو کاملا شبیه یکدیگر هستند:

کروز کنترل، فرمان برقی با روکش چرمی و کلید‌ها کنترل، سیستم صوتی با۶ اسپیکر، نمایشگر لمسی داشبورد، دوربین‌های عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، دیلایت، اتولایت، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده، آینه‌های بغل تاشونده برقی با گرمکن و سانروف.

بررسی تیگو ۷ و هایما S۷ توربو از نظر ایمنی

در حالیکه چری تیگو ۷ محصول شرکت مدیران خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی از موسسه سی انکپ شده با این حال خبر‌های واضحی از هایما اس ۷ موجود نمی‌باشد. پس در این باره نمی‌توان نظر دقیق و کارشناسانه‌تری را نسبت به این خودرو ارائه داد؛ اما با این حال می‌توان با بررسی بدنه و امکانات امنیتی این خودرو کراس اوور چینی آن را از اکثر خودرو‌های موجود در بازار خرید و فروش اتومبیل در ایران برتری داد. در جدول پایین نگاهی به امکانات امنیتی این دو خودرو خواهیم انداخت، اما پیش از آن باید متذکر شویم که آپشن‌های امنیتی تیگو ۷ از هایما اس ۷ بیشتر می‌باشد.

نتیجه گیری

تیگو ۷ و هایما S۷ توربو  از جایگاه ممتازی در بازار برخوردار هستند و  در  گروه اتومبیل‌های پرفروش طبقه بندی می‌شوند. در مقام جمع بندی نهایی باید گفت که خودرو چری تیگو ۷ در مقایسه با هایما تجربه رانندگی بهتری را ارائه می‌دهد و از چالاکی بیشتری برخوردار است. این خودرو همچنین دارای طراحی ظاهری مدرن‌تر، مصرف سوخت کمتر و امکانات رفاهی متنوع‌تر است. این در حالی است که قیمت هایما نسبت به تیگو حدود ۲۰ درصد کمتر است. بنابراین اگر به دنبال خودرویی با قیمت مقرون به صرفه، کابین زیبا و جادار و قطعات جانبی در دسترس هستید، هایما S7 گزینه‌ای مناسب برای شما محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا