رپرتاژ

چرا کانادا برای مهاجرت تحصیلی بی نظیر است؟

این روزها مهاجرت تحصیلی جزئی از بحث‌های داغ دانشجویان بین‌المللی خصوصاً ایرانیان شده است. کشورهای مهاجرپذیر زیادی هستند که هر ساله پذیرای عده کثیری از مهاجرین شده‌اند. کانادا هم از جمله کشورهای است که از محبوبیت بسیاری در بین متقاضیان به خصوص ایرانیان برخوردار است.

سالانه عده زیادی از دانشجویان بین‌المللی به قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این کشور تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. فاکتورهایی از قبیل سطح کیفی برنامه های آموزشی، اعتبار مدارک تحصیلی و معقول بودن هزینه‌ها از مهم‌ترین دلایل تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا است.

در این مبحث قصد داریم به شرح مختصری از تحصیل در کانادا و شرایط و مزایای آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

تحصیل در کشور کانادا در مقایسه با سایر کشورها دارای مزیت‌های فراوانی است. کانادا به دلایل متعددی می‌تواند گزینه ایده الی برای مهاجرت تحصیلی باشد که در این بخش قصد داریم جهت شفاف سازی بیشتر به ذکر آن دلایل بپردازیم. پس اگر در تصمیمتان راسخ هستید، توصیه می‌کنم این مبحث را از دست ندهید.

مزایای تحصیل در کانادا به شرح زیر است:

  1. کیفیت بالای آموزش

کانادا دارای دانشگاه های معتبر بسیاری با کیفیت آموزشی بالا است. بد نیست بدانید که دانشگاه های کانادا از لحاظ پژوهشی تحقیقاتی و سطح علمی بالا معروف هستند. حتی می‌توان به جرئت گفت که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا با اخذ مدارک معتبر می‌توانند آینده شغلی و تحصیلی تضمین شده ای را داشته باشند.

  1. مناسب بودن شهریه‌ها و هزینه تحصیل

از آنجایی که هزینه تحصیل همواره جزء دغدغه های دانشجویان و متقاضیان تحصیل بوده، داشتن اطلاعات لازم در مورد هزینه های تحصیل می‌تواند به تصمیم گیری آن‌ها بهتر کمک کند. خوشبختانه با وجود کیفیت بالای سیستم آموزشی کانادا در سطح جهانی، هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور در مقایسه با برخی کشورهای دیگر مقر. ن به صرفه تر است.

  1. کسب فرصت برای تقویت مهارت‌های زبان

تحصیل در یک کشور دوزبانه (انگلیسی، فرانسه) مثل کانادا می‌تواند زمینه را برای تقویت مهارت‌های زبانی فراهم کند. چرا که تمامی دروس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کانادا به یکی از دو زبان به دانشجویان ارائه می‌شوند.

  1. اجازه کار حین تحصیل

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا، امکان کار ضمن تحصیل است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند طی سال تحصیلی به مدت ۲۰ سایت در هفته و در روزهای تعطیل ۴۰ ساعت در هفته کار کنند. از این طریق می‌توانند تا حدودی بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنند.

  1. دریافت ویزای کار پس از تحصیل

دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی از هر یک از مقاطع دانشگاهی، می‌توانند به اخذ ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا یا همان PGWP اقدام کنند. با این ویزا می‌توانید به مدت ۳ سال در کانادا زندگی و در هر مکانی مشغول به کار شوید. ناگفته نماند که با داشتن این ویزا می‌توانید برای دریافت اقامت اقدام کنید.

خوب. تا اینجا مزایای تحصیل در کانادا را بررسی کردیم. حالا نوبتی هم که با شه، نوبت می‌رسد به شرایط تحصیل در کانادا. پس با ما همراه باشید تا در ادامه به شرح مختصری از شرایط تحصیل در کانادا بپردازیم.

شرایط تحصیل در کانادا

به طور کلی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، هر یک از مؤسسات آموزشی یا دانشگاه‌ها، کالج‌ها و یا مدارس در کانادا شرایط و قوانین خاص خود را دارد که در ادامه مبحث می‌خواهیم به آن‌ها اشاره ای داشته باشیم.

به نوعی می‌توان گفت که فاکتورهایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا موثر هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. این عوامل شامل سن، دریافت نامه پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر در کانادا، نمره زبان و تمکن مالی است.

سن از مهم‌ترین فاکتورها جهت پذیرش تحصیلی در کانادا است.

همچنین یکی از مواردی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم، پذیرش دانشگاهی است که هرچه از تاریخ دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما زمان کمتری بگذرد، شانس دریافت ویزای تحصیلی شما هم بیشتر می‌شود.

یکی دیگر از فاکتورهای موثر در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، نمره زبان است. معمولاً دانشگاه‌ها برای مقاطع مختلف، نمره مشخصی را تعیین می‌کنند. مثلاً بیشتر دانشگاه های کانادا برای پذیرش در مقطع کارشناسی کسب نمره ۶ آیلتس را برای متقاضیان در نظر می‌گیرند.

البته در اینجا باید یاد آوری کنیم که شرط معدل هم جزء عوامل موثر در پذیرش شما در دانشگاه و کالج‌های کانادا است. به طور مثال حداقل معدل شما برای کالج ۱۲ و برای دانشگاه ۱۳ به بالا است. در ضمن بد نیست بدانید که داشتن سابقه تحصیلی درخشان و معدل بالا می‌تواند شانس پذیرش شما را در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا افزایش دهد.

تمکن مالی هم از جمله شرایطی است که باید برای تحصیل در کشور کانادا داشته باشید. متقاضیان باید بتوانند هزینه زندگی و تحصیل در کشور کانادا را حداقل به مدت یک سال داشته باشند.

شاید برای بسیاری از متقاضیان، قبل از مهاجرت به کانادا داشتن اطلاعات در مورد رشته‌ها و آینده شغلی مهم باشد. از این رو می‌خواهیم در ادامه مبحث شما را با برخی از رشته های پرطرفدار آشنا کنیم.

رشته های پرطرفدار در کانادا

رشته پزشکی

 بدون شک تحصیل در رشته پزشکی کانادا، رویای هر جوانی علی‌الخصوص ایرانیان است. اما بد نیست بدانید که تحصیل در رشته پزشکی در کانادا نسبتاً رقابتی و دشوار است. شرایط پذیرش در این رشته را می‌توان به فاکتورهایی از قبیل کسب مدرک دیپلم، تسلط به زبان انگلیسی و شرایط سنی اشاره کرد.

رشته MBA

یکی دیگر از رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا، دوره های MBA است. به جرئت می‌توان گفت که با تحصیل در این رشته می‌توانید آینده شغلی خوب با درآمد بالا برای خود تضمین کنید. در ضمن هزینه تحصیل در این رشته را هم در نظر بگیرید. چرا که در برخی از دانشگاه های کانادا نسبتاً گران است.

رشته کامپیوتر و مهندسی نرم افزار

می‌توان گفت تقریباً همه دانشگاه های کانادا، رشته مهندسی کامپیوتر را ارائه می دهند. یکی از برنامه های مهاجرتی کانادا، جذب نیروهای کاری متخصص در زمینه IT، برنامه نویسی، طراحی نرم افزار و مشاغلی از این قبیل است. چرا که این کشور جزء کشورهای توسعه یافته در زمینه فناوری اطلاعات است.

مدیریت امور مالی

نظر به اینکه تجارت و بازرگانی پایه های اقتصاد یک کشور را بنا می‌کند، پس به طور حتم کلیه دوره های مدیریت و بازرگانی مثل امور مالی، حسابداری و… از بهترین و پول ساز تر ین رشته های دانشگاهی در هر جای دنیا به حساب می آبند. از ایت رو کسانی که در این رشته تحصیل می‌کنند، از آینده شغلی فوق‌العاده ای خصوصاً در کانادا برخوردار هستند.

و کلام آخر

در یک جمع بندی کلی باید خاطرنشان کنم که با مهاجرت به یک کشور مرفه با امکانات و شرایط ایده آل مثل کانادا می‌توانید آینده ای روشن را پیش رو داشته باشید. پس برای دست یافتن به یک زندگی ایده آل فرصت را از دست ندهید.

چنانچه تصمیم خود را گرفته‌اید، می‌توانید روی کمک مشاورین و وکلای مجموعه ویزاپیک حساب کنید. مجموعه ویزاپیک با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کانادا و اخذ انواع ویزاها می‌توانند به شما کمک کنند.

پس برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا