اخبار خودرو

موتور جدید محصولات ایران خودرو با سه استوانه

اخیرا صحبت هایی درباره طراحی موتور جدید محصولات ایران خودرو به گوش رسیده بود که خبر از یک موتور سه استوانه ای می داد. متعاقب این اخبار، مهدی رجبعلی، مدیر عامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)، در خصوص این موتور جدید توضیحاتی داده و عنوان ساخت که در سال های آتی، محصولات گروه صنعتی ایران خودرو با این موتور جدید به بازار عرضه خواهند شد.

طبق اعلام مدیر عامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو، این موتور جدید با سه استوانه عرضه خواهد شد و روی محصولات جدید ایران خودرو قرار می گیرد.

مهدی رجبعلی در خصوص تولید پنج نمونه اولیه نسل دوم خانواده موتور EF طی هفته های آتی خبر داده و اظهار داشت: “به دلیل بالا بودن حجم تغییرات در این محصول، تولید انبوه آن کمی زمان بر است.”

وی تاکید کرد: “در این طرح، کل خانواده موتور ارتقا خواهد یافت؛ موتورهایی نظیر موتور تنفس طبیعی بنزینی، موتور تنفس طبیعی دوگانه سوز و موتور پرخوران بنزینی که تولید هر سه این محصولات با هدف کاهش یک لیتر مصرف سوخت و ارتقای آلایندگی پیش می رود. هم چنین در ارتقای موتور پرخوران شاهد بهبود گشتاور تا حدود ۳۰ نیوتن متر و بهبود توان حدود ۱۵ اسب بخار هستیم.”

مدیرعامل ایپکو خاطر نشان کرد: “این موتور بر روی خودروهای خانواده دنا، k132 و سایر محصولاتی که در دست توسعه قرار دارد، با تنوع جعبه دنده هایی مانند جعبه دنده پنج سرعته دستی، شش سرعته دستی و خودکار نصب خواهد شد و بسته به نیاز بازار و مشتری، به فروش می رسد.”

وی به سال ۱۴۰۱ به عنوان نخستین زمان عرضه این موتور اشاره کرده و توضیح داد: “موتورهای بعدی از این خانواده محصول در سال ۱۴۰۲ رونمایی و تجاری سازی خواهد شد. این خانواده موتور طی چهار سال جایگزین تمام خانواده های موتور موجود ایران خودرو خواهد شد.”

این مقام مسئول بهمن امسال را اولین برهه زمانی از عرضه این موتور در محصولات ایران خودرو اعلام داشت و ابراز امیدواری کرد که این گامی بزرگ در جهت ارتقای کیفی خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا